English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Quadrax (18)
Peloponéská válka (2)
Videostop (2)
Na rozkaz krále (1)
Zázraky v BASICu (24)
Nightshade (14)
Slightly Magic (2)
Fantasy World Dizz... (3)
Boulder Dash 1-4 (6)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Saboteur 1-2

Tajná organizace vás vybavila osobním motorovým člunem, pohodlným oděvem a úkolem ukrást z domu diktátora disk s tajnými informacemi o výrobě nových zbraní na export. Bohužel nebylo možné odstranit předem strážce, a tak musíte tuto nechutnou práci provést sami. Kromě strážců, kteří nejsou příliš nebezpeční (stačí jim jedna dobře mířená rána), se v domě vyskytují nepříjemní psi a na stropě nenápadné vrhače laserových paprsků. Psi se nedají zabít úderem, zato správně vypuštěná střela (směrem šikmo dolů) je dokáže bez velké námahy eliminovat. Pro úspěšné dokončení hry musíte v komplexu nejprve najít časovanou bombu, kterou umístíte na předem stanovené místo, kde se nachází inkriminovaný disk. S diskem v kapse se musíte dostat na střechu budovy k připravenému vrtulníku, vše musíte pochopitelně stihnout dřív, než celé sídlo vyletí do povětří.

 

Po velkém úspěchu prvního dílu připravila firma Durell Software již o rok později její pokračování. Saboteur 2 je značně zdokonalená a vylepšená hra, představuje největší úspěch této firmy. Saboteur 1 měl něco málo přes sto místností a byl poměrně jednoduchý. Druhý díl se však odehrává v komplexu s více než 700 místnostmi a rozhodně se vyplatí mít mapku (jednu jsem pro vás sestavil přímo z herních obrazovek). Pokračování má (stejně jako první díl) devět stupňů obtížnosti. Každý stupeň se od sebe liší úkoly, které musíte plnit. Na nejjednodušší obtížnost stačí projít labyrint až k motocyklu, na kterém uprchnete pryč. Další úkoly jsou představovány sběrem částí děrné pásky do počítače, vypnutím naváděcího systému raket, rozražením elektrického plotu a podobně.

 

Saboteur 1

 

 
Přehrát video.
Zastavit přehrávání.
YouTube video.
 
Vydavatel:  Durell Software, 1986
Autor:  Clive Townsend
Žánr hry:  arkáda
Formát souboru:  TAP
Recenze:  Crash, Your Spectrum/Sinclair, Sinclair User, vše
Původní manuál:  Saboteur1.txt
Kazetová obálka:  Saboteur1.jpg
Externí weby:  World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní:  návod, mapa, poke, remake, online
RZX video:  Saboteur1.rzx (342 KB)
Stažení hry:  Saboteur1.zip (51 KB)

 

Saboteur 2 - Avenging Angel

 

 
Přehrát video.
Zastavit přehrávání.
YouTube video.
 
Vydavatel:  Durell Software, 1987
Autoři:  Clive Townsend, Rob Hubbard
Žánr hry:  arkáda
Formát souboru:  TAP
Recenze:  Crash, Your Spectrum/Sinclair, Sinclair User, vše
Původní manuál:  Saboteur2.pdf
Kazetová obálka:  Saboteur2.jpg
Externí weby:  World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní:  návod, mapa, poke, rekordy, online
RZX video:  Saboteur2.rzx (1661 KB)
Stažení hry:  Saboteur2.zip (28 KB)

 

Stažení celé série: Saboteur1-2.zip (78 KB)
Publikováno: 20. 11. 2001 | Vložit nový komentář...
Vložil: PeetoVloženo: 17. 10. 2023, 07:20:46
Ah, sorry, to je release jednotky na next… aj svojku spravi. Bol som overexcited, ze to je nieco nove
Vložil: PeetoVloženo: 17. 10. 2023, 07:12:50
Clive Townsand spravil noveho Saboutera na ZX Spectrum Next. Shippovat sa bude v novembri 2023 a kupit sa da uz teraz. Odpadnem, to musim mat.
Vložil: manceVloženo: 09. 09. 2023, 09:07:11
https://www.youtube.com/watch?v=qhzvaOf8TuE

"Fixed some more bugs, speed is about 4.5 times faster than original. Still have some ideas for optimization. About 1.3к of free memory."
Vložil: manceVloženo: 07. 06. 2023, 08:39:50
https://www.youtube.com/watch?v=7h8YiVQ1kU0

takmer 300% zvysenie rychlosti animacie prepisanim stareho kodu v Saboter 2.
Vložil: BildoVloženo: 30. 01. 2021, 12:13:29
Kdysi jsem zaregistroval, že se dělá Saboteur 3.
http://www.indieretronews.com/2018/06/saboteur-3-long-awaited-follow-up-by.html
Myslel jsem, že to bude na ZX Spectrum, ale nakonec to vyšlo na Steamu.
https://store.steampowered.com/app/1296430/Saboteur_SiO/
Hrál to někdo ? Jestli jo, jaké to je ?
Vložil: PeetoVloženo: 04. 05. 2019, 12:25:10
tak bude to aj na xbox a playstation, tesim velmi....
Vložil: PeetoVloženo: 04. 05. 2019, 12:19:05
Vedeli ste, ze tento saboteur vysiel nedavno aj na SWITCH ? Nenahneval by som sa, keby original verzia vysla aj na aktualne konzoly.
Vložil: zxretrosoftVloženo: 03. 03. 2017, 19:30:02
Koupil jsem si oba nové remaky Saboteura přímo od Clive Townsenda (http://www.clivetownsend.com/). V něčem jsou lepší, v něčem horší. Tak jen zkratkovitě:

+ hudba
+ souboje
+ online score
+ rychlost

- kombinace staré a nové grafiky
- padání
- nové sprity v pozadí
Vložil: ZdenekVloženo: 16. 02. 2017, 13:30:43
To RomBor: Spindizzy ma 48kB po rozbaleni. Pri 128kbit/s mp3 je to 16kB za sekundu. To je 3 sekundy mp3.
Vložil: zxretrosoftVloženo: 04. 03. 2016, 18:40:06
Je mi líto, že hru nemůžete spustit. Testovali jsme ji samozřejmě na všech systémech vč. XP. Hra by měla být spustitelná i s RAM 1GB. Bohužel (bohudík) nikdo další podobný problém nehlásí. Může to také blokovat antivir. Zkuste ji stáhnout ještě z jiných stránek, např.
http://stahnu.cz/arkadove-hry/sabotime
http://mujsoubor.cz/arkady/sabotime
Vložil: tomasczVloženo: 10. 02. 2016, 00:37:45
116 MB je docela hodně na jeden jediný EXE soubor! Bohužel se mi to ani po půl minutě čekání nespustilo, ale očividně to něco dělalo (XP SP2). Pokud i tak můžu ohodnotit ze screenshotů, které jsem viděl, tak bych možná příště zvolil méně řvavých barev a více těch pastelových (a celkově to barevně sladil, resp. rozlišil - hlavní postava občas splývá s okolím, což by mě jako hráči silně vadilo). Taky místo všudypřítomných gradientů bych si víc pohrál s grafickými detaily
Vložil: zxretrosoftVloženo: 09. 02. 2016, 20:06:43
Není to přímo remake, ale nová hra inspirovaná stylem Saboteura. Jmenuje se Sabotime. Snad se vám bude líbit Můžete stáhnout přímo z našich stránek
http://zxretrosoft.iplace.cz/
nebo třeba na Sosej.cz
http://www.sosej.cz/Software/Hry/Arkady/Sabotime
Vložil: PaveroVloženo: 16. 09. 2015, 21:09:53
Tak obtížností je v Saboteurovi 2 celkem devět. Pravá honička s časem začne ve chvíli, kdy je potřeba posbírat všech 14 dílků pásky. To člověk musí jít na jisto, jinak nemá šanci. Paradoxně nejtěžší je level 8 (nikoliv devítka), kde je kriticky málo času na splnění všech úkolů.
Vložil: PeetoVloženo: 16. 09. 2015, 17:01:16
Vcera som sa pustil do Saboteura 2 a prekvapilo ma, ze aj po tolkych rokoch je to pomerne zabavna hra. Ani po nejakej hodinke, sa mi ale nepodarilo najst motorku , vacsinou som sa dral co najviac vpravo dole a prisiel som az k stromu s meciacom a vedla nepriechodna tyc/ohrada. Slusna zabava aj tak to bola. Na povodnom didaktiku si pamatam najst motorku nebol problem. Inak mi hra neponukla obtiaznost, napisala rovno, zabi guardov, preraz daco na motorke :)
Vložil: Solaris104Vloženo: 30. 08. 2015, 09:41:45
Zahrál jsem si první díl Saboteura. S pořádnou mapou není problém dohrát levely 1 až 6. Přiznám se, že v levelech 7 až 9 už začalo přituhovat a bojoval jsem s nedostatkem času, už jsem musel použil SAVE. U posledního 9. levelu mi při odletu helikoptérou zbyl čas 00. Ten level je opravdu velmi těžký a musel jsem přeskákat plošiny před koncem levelu bez zaváhání .
Vložil: F0XVloženo: 16. 04. 2015, 23:25:07
to Zdenek - Dave de Sade ve svém článku (odkaz níže) píše, že cituji: "Dóďa dělal před mnoha lety debugging a došel k tomu, že ty nejjednodušší jeskynní prostory zabíraly v paměti pouhých 5 bytes." Ostatní místnosti na tom jsou podobně, poté už to nějaký smysl dává... ovšem programátorský důvtip tu rozhodně nechybí!!!
Vložil: RomBorVloženo: 16. 04. 2015, 09:06:19
"Cela hra se vejde do 3 sekund mp3" - to je asi nejaký omyl... Alebo mi niečo uniká? Hovoríme o rovnakej hre?
http://www.zx-spectrum.cz/index.php?cat1=3&cat2=3&game_id=spindizzy.txt
Vložil: ZdenekVloženo: 14. 04. 2015, 10:59:21
Tak koukam na tu Spindizzy, tak to je neskutecne. Cela hra se vejde do 3 sekund mp3
Vložil: RomBorVloženo: 28. 03. 2015, 11:13:56
A čo taká hra Spindizzy, ktorá má "izometrickú grafiku" a 386 miestností...
Vložil: zxretrosoftVloženo: 26. 03. 2015, 17:33:05
Zdenek: Já jsem se to taky pokoušel pochopit, ale je to skutečně jeden z největších majstrštyků, jaký jsem kdy viděl. Ono se řekne - klonování spritů atd., ale když jsem se to pokoušel napodobit, vůbec jsem se k tomu nepřiblížil. Jinak co já vím, tak to není plných 48 kB, oni tam mají dokonce slušnou rezervu
Vložil: ZdenekVloženo: 25. 03. 2015, 17:38:55
Vysvetlete mi, jak do 48 kB dostali engine hry, grafiku a tech 173 mistnosti. Ja to proste nechapu...
Vložil: solaris104Vloženo: 04. 12. 2012, 20:38:29
Na PMD je Saboter uplne jina hra. Je podstatne jednodussi. Delal jsem k ni mapu a muzes si ji zahrat v emulatoru. V odkazech je link na web zabyvajici se pocitacem PMD 85 od bratru Borikovcu.
Vložil: MikiVloženo: 04. 12. 2012, 14:29:23
Mr.Kobro pamatuji a zdál se mi mnohem lepsí na PMD než na spectru bohužel
Vložil: mopVloženo: 16. 01. 2011, 15:09:23
Když tak koukám na tu mapku na úvodní obrazovce dvojky, je tam dokonce naznačená i ona tajná místnost ve tvaru obráceného T.
Vložil: mopVloženo: 15. 01. 2011, 14:11:49
Fakt dobře napsané, hned jsem si zahrál. Nějak se mi nezdál ten údaj o 50 místnostech v jedničce (to samé je i tady v popisku), tak jsem to spočítal a vyšlo mi 134 (resp. 124, pokud bychom pohybující se metro počítali jako jednu místnost).

Jinak v obou dílech lze předměty házet šikmo nahoru, rovně a šikmo dolů. Napadlo mě rozbít stropní vrhač v jedničce cihlou nebo šutrem, ale nezadařilo se.
Vložil: s0l1t3rVloženo: 15. 01. 2011, 02:04:41
Jedno moc pěkné "Sabotéří počteníčko" tady:
http://angryplayer.blogspot.com/2010/01/saboteur.html
Vložil: PaveroVloženo: 29. 08. 2010, 23:57:33
Mýtus to není. Je vyznačena na mapě (levý horní roh komplexu), tedy pokud mluvíš o druhém dílu.
Vložil: mr kobraVloženo: 29. 08. 2010, 23:33:15
a kde je presne ta nesmrtelna miestnost? som ju ani raz este nenasiel.nie je to len mytus?
Vložil: oldsoftVloženo: 29. 08. 2010, 22:16:10
Třeba já, kdysi ve stanici mladých techniků
http://pmd85.djb-studios.com/wiki/Saboter
Vložil: mr kobraVloženo: 29. 08. 2010, 20:47:51
A KTO VIDEL SABOTERA PRE PMD-85?
Vložil: PaveroVloženo: 22. 01. 2010, 21:37:53
Mike_Myers upravil moji mapu k Saboteurovi 1. Nyní je zde popsána pozice bomby při všech obtížnostech + popis spínačů a patřičných dveří.
Vložil: dchVloženo: 19. 01. 2010, 07:51:58
Saboteur 2 bola úplne prvá hra ktorú som pustil na mojom novučičkom Didaktiku M (to som ešte nevedel že jestvuje nejaké ZX Spectrum) a niekoľkonásobne predčila všetko čo som od tejto mašinky očakával. Ešte dnes mám zimomriavky (husí kůži ) keď si spomeniem na svoje prvé pocity. Je to hra ktorú som asi najviac krát prešiel od začiatku do konca. Mal som dokonca spravenú mapu celého komplexu (v obrovskom formáte, zlepenom z mnohých papierov, bolo to vyššie ako ja). Celú pekne vyfarbenú a prepracovanú. Strašne ma bavilo mapovať si hry.
Všetky levely som si prešiel, umiestnenia diernych pások som poznal naspamäť. Na konci som hrával hru dokola na dva spôsoby. Buď posledný level (získať všetky pásky), alebo som to hral tak že som proste "čistil" hru od všetkých nepriateľov. Mimochodom , tajnú miestnosť s pokladom dávajúcim nesmrtľnoť som našiel sám bez toho aby som o tom niekde počul či čítal. Bola to šťastná náhoda. Proste som sa prikrčil za bedňou (uhýbal som sa strele) a zrazu som tam už liezol
Vložil: AINVloženo: 03. 01. 2010, 22:15:03
Ad Saboteur 2:
8. level je prostě strategicky nejtěžší a zatím jsem to nedořešil. Každopádně začínám hluboce věřit, že pokud člověk sám přijde na to, jak udělat 8.level, dosáhne nekonečného osvícení
Vložil: PetrVloženo: 26. 12. 2009, 23:04:52
Jo,tak tohle je moje mladi,kdyz mi bylo tak 5 let , diky ze ste to tu zalozily fakt super hry
Vložil: ainVloženo: 14. 09. 2009, 21:18:07
jj, taky myslim, prostě nic za 3000 tam není
Vložil: mopVloženo: 14. 09. 2009, 20:34:19
No jasně, to jsem myslel (a oni v tom textu evidentně taky). Ale teď jsem zkoušel level 6 a bylo to fakt za 5000, takže tam je asi chyba.
Vložil: AINVloženo: 13. 09. 2009, 18:54:13
Hm, o tom vůbec nevím, komplet děrné pásky se strčí do rakety a je za to 5000 bodů. O "přeprogramování" není v zadání úkolů řeč
Vložil: mopVloženo: 13. 09. 2009, 14:30:52
Tím mají na mysli přeprogramování rakety děrnou páskou, což je jeden z cílů ve vyšších úrovních.
Vložil: ainVloženo: 31. 08. 2009, 23:44:46
Na http://maps.speccy.cz/info/Saboteur2-AvengingAngel.pdf je popis Saboteura 2 v angličtině. Je zvláštní, že za Redirect missile je 3000 bodů. Nevíte někdo, co to může být? Nikdy jsem 3000 bodů za nějaké "přesměrování střely" nedostal...
Vložil: AINVloženo: 28. 08. 2009, 17:26:46
Když se pohybujete na okrajích obrazovky (nejlépe v přechodu), tak vám ninjové nic neudělají. Hodí se to, zejména když vám dochází energie a nemáte se kam schovat
Je to zvláštní bug, který jsem ani jako bug moc nebral, spíš taková skrýš jako v reálu...
Vložil: MontyMoleVloženo: 08. 05. 2009, 20:55:06
Saboteur 2 se v některých částech zpomaloval, asi HW náročnost
"Sábo" jedna a dvě jsou KLASIKY !
Vložil: PyštíkVloženo: 06. 05. 2009, 21:15:38
Tá atmosféra Saboutera 1 a 2 je nezabudnuteľná. To je ta správna npríjemná nostalgia
Vložil: AINVloženo: 06. 05. 2009, 16:21:56
Mně nepřijde, že S2 je nějak zpomalený, tak to bylo podle mě zamýšleno. Proti jedničce je to vláčnější, to je fakt, ale ta jednička je zase taková divočejší a navíc plynulejší pohyb ve dvojce mi víc sedí k rozsáhlému prostředí budovy.
Dvojka je prostě supr, nemá chybu, dohrál jsem to mockrát na nejvyšší level a znám to zpaměti
Vložil: ArtVloženo: 06. 05. 2009, 13:02:27
Saboteur je prostě klasika a vůbec se nedivím tomu úspěchu. Obě hry mají dobrou atmosféru a když jsem hrál tu první, zalíbila se mi tak, že jsem si podle ní vyrobil papírovou verzi, která spočívala v tom, že na každé stránce malého sešitku byla jedna "obrazovka" nepřátelské budovy a bylo potřeba sbírat různé předměty a na jiných místech je používat (na papíru to bohužel nemohlo být příliš akční).

U druhého dílu jsem strávil hodně času a nakreslil jsem si mapu na papír formátu mezi A2 a A1. Mapa celé hry je, mimochodem, vidět na úvodním obrázku včetně odlišení budov, jeskyní, výtahů, stožárů a lan i vyznačení prostoru, kudy přiletí hlavní hrdinka. Jen mi není jasné, proč je celý druhý díl jakoby zpomalený.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist