Peloponéská válka je strategická hra situovaná do 5. století před naším letopočtem, kdy proti sobě soupeří dva nejmocnější městské státy Sparta a Athény. Staví se zde města, ve kterých žijí lidé a ti platí daně, zbrojí se vojska, bojuje se na moři a podobně. Hru naprogramoval M. Janáček, grafiku dodal L. Schön a hudbu napsal M. Hlavička, tedy naprosto stejní lidé, kteří vytvořili Avena. Hra je řešena tak, že vlevo je zobrazena mapa, vpravo ikonky patřící k jednotlivým nabídkám (budování, loďstvo, armády, čas, města, mapa, operace s diskem a kazetou) a dole jsou informace o penězích, celkovém stavu armád a o souřadnicích kursoru.
Mapa hrací plochy je jen malým výřezem Peloponéského poloostrova a odehrává se na ní úplně vše. Položka Mapa slouží pouze pro celkový pohled na Řecko jako takové a pro rychlou orientaci v polohách jednotlivých armád. Jakmile se athénská a sparťanská armáda setkají, počítač porovná vaši a protivníkovu výzbroj, počet mužů, k tomu si asi hodí kostkou a buď zmizí vaše vojsko, nebo soupeřovo. Na výběr máte také pět nastavení času. Zastavit čas se hodí vždy, když sledujete, jak zrovna něco stavíte a bojíte se, že zatím vám Sparta plení jiná města. Naopak rychlejší plynutí času použijete hlavně tehdy, když jsou vojska nastavena a vy chcete co nejrychleji dostat daně. Ještě musím dodat, že roky plynou jako před Kristem, tedy od záporné hodnoty k nule, a je dodržen i počet dní v měsíci, takže únor má 28 dní!
Publikováno: 3. 6. 2004 | Doplněno: 29. 12. 2004 |
Vložil: Zdeněk | Vloženo: 26. 09. 2024, 21:00:35 |
---|
Hru jsem si spustil jenom kvůli hudbě od Hlavičky a opět nezklamal. Evidentně to dělal v editoru Orfeus, který sama Proxima naprogramovala. |
Vložil: UgraUgra | Vloženo: 15. 09. 2024, 13:58:30 |
---|
Tak jsem to dohrál, Sparta dostala klepec :) Celkově mě to bavilo, slušný pokus o strategii ve stylu Civilizace/SimCity. Ale podle 0 komentářů se zdá, že to moc lidí nehrálo? |
|