Pouky
|
|
Na úvod by se hodilo vysvětlit pro všechny, kteří se s tímto tajuplným slovem ještě nesetkali, o co se vlastně jedná. Pokud byste se na slovo POKE podívali do slovníku, objevili byste něco jako pytlík, měšec, šťourat či modifikovat. A právě ten poslední význam je v našem případě nejvýstižnější. Jedná se totiž o příkaz basicu, pomocí kterého se dá modifikovat obsah paměti ZX Spectra. Tento příkaz se zadává ve tvaru POKE adresa, hodnota. Adresa označuje číslo paměťové buňky, kterou chceme modifikovat, a hodnota představuje číslo, které bude paměťová buňka obsahovat. Adresa může nabývat hodnot od 16384 do 65535 (paměť RAM má 48 KB) a samotná hodnota má rozsah od 0 do 255 (jedná se o jeden byte).
Jak zadávat pouky do emulátoru
Z těchto stránek si můžete stáhnout emulátor Spectaculator, na kterém si názorně ukážeme, jak dosáhnout požadovaného cíle.
1. Nahrajte hru, kterou chcete modifikovat, do emulátoru (menu File, položka Open).
2. Z menu Tools vyberte položku Poke Memory, čímž vyvoláte následující okno.
3. Do políčka Address vložte adresu paměťové buňky, kterou chcete modifikovat a do políčka Value vložte požadovanou hodnotu. Klikněte na tlačítko Apply. To opakujte do té doby, až změníte všechny požadované paměťové buňky.
4. Vše potvrďte tlačítkem Close. Pak se už můžete pustit do samotného hraní, které bude podstatně jednodušší, neboť máte nekonečné životy, čas či energii.
Na závěr ještě malé upozornění. Všechny pouky ke hrám, které si můžete z těchto stránek stáhnou, jsou odzkoušené a plně funkční. Ty ostatní používejte jen na vlastní riziko . Znak ● odděluje pouky z různých zdrojů, které spolu nekombinujte. Za písmeno 'X' dosaďte hodnotu v rozsahu 1-255, pokud není uvedeno jinak.
Počet záznamů: 3989
|