English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jumping Jack (5)
Jméno růže (5)
Janosik (1)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Where Time Stood Still - návod

Cílem hry je dostat pokud možno kompletní skupinu z náhorní plošiny skalním východem. Ten je pochopitelně na protilehlé části mapy, než začínáte. Důležité je také skóre hry. To závisí na rychlosti dokončení, počtu zachráněných postav a používání předmětů ve hře. Účel některých předmětů mi zůstal doteď neznámý.

 

POSTAVY

 

JARRETPůvodně pilot, nyní vedoucí a hlavní postava hry.
GLORIEŠťabajzna z přebalu a titulního obrázku, ta by asi také měla přežít.
DIRKNovomanžel Glorie, drží se poblíž ní, umí cizí jazyky.
CLIVETlustý a nešikovný, chamtivý, má snahu se oddělit od skupiny.
PIGMY CHIEFNáčelník jižní osady Pygmejů, během hry s ním můžete komunikovat. Je důležitý pro dokončení.

 

PŘEDMĚTY

 

 NázevPřekladVýznamVýskyt
01BAGtaškapojme až čtyři předmětyu trosek letadla
02WATER BOTTLEláhev na voduu řeky ji lze naplnitu trosek letadla
03FIRST AIDlékárničkaléčíu trosek letadla
04ROPElanona záchranuu trosek letadla
05FOODjídlo u trosek letadla
06KNIFEnůžna potravinyv horách
07AMMOstřelivo u dalšího letadla
08CAN OPENERotvírák na konzervy u dalšího letadla
09DYNAMITvýbušninaodstřel skal u cestyu dalšího letadla
10FOODjídlo 1. osada
11ROAST HAMpečená kýta 1. osada
12FOODjídlo 1. osada
13FOODjídlo 2. osada
14MYSTICAL BALLkouzelná koule v severozápadních horách
15ROCK ON PATHkameny na cestě u východu
--GUNpistolestřelba na nepřátelev držení JARRETA
--COMPACTpudřenkana výměnu s Pygmejiv držení GLORIE
--WATCHhodinky???v držení DIRKA

 

NEPŘÁTELÉ

 

SWAMP TENTACLEchapadlo v bažinách
TYRANOSAURUSdinosaurus
WILD BOARdivoké prase
HANDruka ve skalách
ANKYLOSAURUSdinosaurus
PTERANODONptakoještěr
PYGMIESPygmejové jsou nepřátelští hlavně ti v severní osadě.

 

Dále můžete mít problémy s pádem ve skalách, valícím se kamením v horách, propadem do bažin a do pohyblivého písku a utopením.

 

OVLÁDÁNÍ A MENU

 

Izometrické zobrazení způsobuje mírné natočení mapy vpravo.

 

Define keysJoystickNa mapě
WESTvlevovlevo nahoru
EASTvpravovpravo dolů
NORTHnahoruvpravo nahoru
SOUTHdolůvlevo dolů
FIREstřelba 

 

FIRE použijte pro střelbu z pistole. Pokud FIRE stisknete zároveň se směrem pohybu, chůze se změní v běh a postavy se rozeběhnou.

 

MODRÉ MENU – nastavení hry a výběr postavy

 

Modré menu

 

Do tohoto menu se dostanete stiskem SPACE. V horním řádku vybíráte postavu, se kterou chcete dále manipulovat. Zleva je to: Jarret, Glorie, Dirk a Clive. Po kliknutí na její ikonku se dostáváte do červeného inventárního menu pro manipulaci s předměty. Ve spodním řádku zleva jsou další funkce: opuštění menu, zastavení hry, vypnutí / zapnutí hudby a restart hry.

 

ČERVENÉ MENU – inventář

 

Červené menu

 

V horním řádku je zobrazena postava a čtyři okénka pro ikony předmětů, které má postava u sebe. V dolním řádku zleva: opuštění menu, použití předmětu a tři okna ikony s předměty, které postava vidí (jsou v určitém dosahu). Pro sebrání klikněte na předmět dole, kurzor přebere jeho tvar a přesuňte ho nahoru do volného okna nebo na ikonu tašky, pokud ji postava má. Pro použití klepněte na USE ITEM a na předmět, který chcete použít.

 

FIALOVÉ MENU - nový vedoucí

 

Fialové menu

 

Zobrazí se automaticky, pokud některá z postav přijde o život. Ikony mrtvých postav jsou žluté. Zde si vyberete novou vedoucí postavu, pokud původní (Jarret) zahyne. Spodní řádek je stejný jako u modrého menu.

 

ZOBRAZENÍ BĚHEM HRY

 

Stav důležitých údajů je během hry zobrazen v liště pod hlavním herním oknem. Zleva zde najdete:

 

Vedoucí postava, tj. postava, kterou ostatní následují. Pásové ukazatele síly (činky), nasycení (talíř) a munice (pistole). Podle nich jíte, pijete a odpočíváte. Únavu a hlad vám postavy oznamují. Nejdříve si začne stěžovat Clive. Skóre je zobrazeno procentuelně (kolik bodů ze sta jste získali). Není podmínkou dosáhnout východu s plným počtem bodů. Za pomlčkou jsou pravděpodobně ztráty (zahyne-li jeden člen, je to 25). Kalendář počítá dny od ztroskotání. Zcela vpravo je ukazatel den / noc. Ve dne putujte a v noci odpočívejte.

 

Herní panel

 

MAPA

 

Přesto, že velkou část hry by mělo zabrat velmi zajímavé prozkoumávání neznámého terénu, uvedu zde několik hlavních lokací.

 

Místo nehody je v jihovýchodní části mapy na malé plošině oddělené roklí od okolního terénu. Provazový most na sever umožňuje vstoupit do hor. Na severu je řeka tekoucí od vodopádu na západě k východu, kde je zakončena vodopádem mizícím v hlubinách. Řeka tedy rozděluje plošinu na severní a jižní část. Jižní část je dále od severu k jihu navíc přepůlena bažinami. Za bažinami na jihu narazíte na oblast pohyblivých písků. Dále se zde nachází jižní osada Pygmejů a trosky druhého letadla. Do severní části se dostanete pouze průchodem za vodopádem u západní skalní stěny. Na severní straně je další vesnice Pygmejů, malé bažiny uprostřed u řeky a několik zbytků starých staveb. Průchodem přes hory na severovýchodě se dostanete na severní vyvýšeninu, kde se nachází jeskynní otvor. To je jediné místo úniku z jinak uzavřené náhorní plošiny. Zde hra končí.

 

Plánek

 

UKÁZKA ŘEŠENÍ

 

Zde je popsaný postup, je kombinací videa na internetu a různých tipů z cizích časopisů. Je to zřejmě nejrychlejší dokončení ignorující stav skupiny a bodové hodnocení. Některé lokace v severní části zde nejsou vůbec prozkoumávány. Jistě ale existuje jiná cesta s použitím jiných předmětů. Triky a rady jsou psány kurzívou. Světové strany jsou značeny jedním písmenem.

 

DEN 1

 

Neotálejte na místě. Jarret sebere tašku (ikona opravdu vypadá jako nákupní taška), lano a láhev. Z. Najděte lékárničku a dejte ji Dirkovi.

 

Buďte v pohybu. Dejte pozor na pterodaktyla. Nelze ho zabít střelbou.

 

S, V, S – tím obejdete místo ztroskotání a nacházíte se nad ním.

 

Pokud se někde nějaká postava zasekne nebo zabloudí, vraťte se pro ní a hned přiběhne ke skupině. Je to nejrychlejší možnost, jak skupinu zkompletovat, aniž by vás postava zdlouhavě hledala. Některé postavy se v určitých situacích mají snahu oddělit od skupiny a pokračovat na vlastní pěst. Moc velkou šanci na záchranu ale nemají.

 

Jarret si vezme lano. Gloria sebere potravinový balíček. Jídlo zde má podobu balíčků. Přejděte provazový most. Je to jediná cesta dál. Clive při přechodu spadne do díry v mostu. Jarret použije lano a zachrání ho.

 

DEN 2

 

Z. Přejděte hory.

 

Pozor na pád z okraje a na valící se kamení. Spadnout může pouze ovládaná vedoucí postava.

 

Z, S. Přejděte bažiny po cestičce z vodních rostlin.

 

Správná cesta bažinami začíná přibližně uprostřed. Nesmíte se zastavit, hrozí pozvolný propad a utonutí. Na několika místech z bažin vylézají nebezpečná chapadla.

 

DEN 3

 

Jarret použije láhev a nabere tak vodu. Dirk použije lékárničku. Glorie použije jídlo.

 

Jídlem a pitím se doplňují některé ukazatele stavu na obrazovce. Poblíž osady najdete u vody loďku. Nepokoušejte se s ní dostat na druhý břeh. Proud je uprostřed příliš silný.

 

Z. Podle řeky dojděte do osady Pygmejů.

 

V žádném případě nestřílejte na domorodce.

 

Ve středu osady najděte náčelníka. Proběhne rozhovor. Dostanete zde jídlo.

 

Pouze Dirk umí překládat, takže se sem musí určitě dostat s vámi.

 

Glorie dá náčelníkovi pudřenku (COMPACT). Jarret sebere nabídnutou uzenou kýtu od náčelníka. Výměnou darů jste s tímto kmenem uzavřeli přátelství a nebudou vás ohrožovat.

 

Pokud nedojde k výměně, domorodci budou nepřátelští.

 

V, J. Dojděte k lesu. J.

 

DEN 4

 

Najděte trosky dalšího letadla. Jarret dá lano do tašky, sebere dynamit a střelivo. Dirk sebere otvírák na konzervy.

 

V blízkosti vraku se pohybuje Tyranosaurus. Lze ho zastřelit, ale snadnější je vyhnout se mu.

 

Z. Dojděte ke skalní stěně. S. Jděte podle skal. Clive je unaven, odpočívejte.

 

Odpočívejte zásadně v noci. Jednak se hůř orientuje a nehrozí tolik nebezpečí od dravců. Odpočinkem se doplňují některé ukazatele stavu na obrazovce.

 

S. Do svahu po úzké cestičce. Zastavte se v bezpečné vzdálenost u ruky vyčnívající ze skály. Jarret musí být první.

 

Ruce musíte dát nějaký předmět, který ji zabaví natolik, aby prošla celá skupina.

 

Jarret jí dá uzenou kýtu od náčelníka.

 

DEN 5

 

S. Projděte za vodopády, sejděte z kopce.

 

Pokud nyní půjdete na S, narazíte na jeskyni s jídlem a jeskyně s dinosaury. Dál je sakrální stavba s dvěma kouzelnými koulemi. Jednu lze sebrat, ale není jasné její praktické využití. Zde na severu jsou i malí dinosauři Ankylosauři. Jsou stejně nebezpeční, ale i smrtelní jako ti velcí. Vraťme se ale k "jižní" cestě.

 

J. Podél cesty, kterou jste sešli, se vraťte k řece. Jarret použije láhev. Glorie vezme láhev. Gloria použije láhev a jídlo. Odpočiňte si. V. Podél řeky se broďte k bažinám. Přes bažiny nebo těsně okolo bažin obejděte severní vesnici tentokráte nepřátelských Pygmejů.

 

Pokud se dostanete do konfliktu s domorodci, střílejte dřív, než oni zabijí vás. Pří bitce s domorodci je dobré přiblížit se k dalšímu Tyranosaurovi, zaměstnají se navzájem a můžete utéct. Nebojujte s více než třemi domorodci.

 

V. Odpočiňte si.

 

DEN 6

 

V. K lesu. J. K řece. V, S. Podél okrajů skalní rokle dojděte ke starému chrámu.

 

Pozor na divoká prasata. Držte skupinku pohromadě. Zde pravděpodobně zahyne pomalý Clive. Pokračujte dál.

 

S. Nahoru do kopce.

 

Dejte pozor na valící se balvany.

 

Dojděte doprostřed svahu k odbočce doleva. Glorie použije jídlo. Odpočiňte si. Z. Vydejte se soutěskou nahoru.

 

DEN 7

 

Jarret použije tašku, položí dynamit a vezme ho (vyndal ho z tašky). Glorie použije láhev. Odpočiňte si. S, Z, V. Dojděte do kopce k zasypané cestě. Jarret použije dynamit a položí ho. Odstupte. Z. Projděte uvolněným místem. Z. Glorie použije jídlo u skály. Z. Vejděte do jeskyně. Jste zachráněni a to je konec hry.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 6. 1. 2010 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist