English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Boulder Dash 1-4 (4)
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jméno růže (5)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Wanderers - Chained in the Dark - návod

Vydejte se směrem vpravo do vesnice a promluvte si se starostou. Poví vám o bestii, která chrlí oheň a ztrpčuje místním obyvatelům život. Pokračujte nahoru ke kovárně, holčina schovávající se za jednou z beden vám poví, že banditi unesli jejího otce. Jednomu z nich vypadl z kapsy paklíč (ROBBER KEY). Jděte vpravo na hřbitov a odtud 2x nahoru, kde vstupte do jeskyně. Na zámek u dveří použijte paklíč. Pokračujte dál, až se propadnete dírou v podlaze. Koho zde nenajdete, uneseného kováře. Zde vás čeká první boj, a to konkrétně se třemi pavouky. Pokud vám bude docházet energie, použijte kouzlo uzdravení. Osvoboďte kováře, získáte pavučinu (SPIDER WEB) a vraťte se o obrazovku výše, v zavřené truhle objevíte amulet zdraví, který si v inventáři s výstrojí aktivujte.

 

Vraťte se do vesnice ke kovárně, kovář je vám vděčný za záchranu života a z nalezených předmětů vám bude vyrábět zbraně a výstroj. V obrazovce vpravo od starosty, nedaleko jeho domu, utrhněte z jednoho keře bobule (BERRIES). Přes hřbitov jděte nahoru, pak vpravo kolem domku (zde utrhněte další bobule), odtud přes dřevěný most směrem dolů. Zde otáčejte válci tak dlouho, aby obě šipky na nich umístěné směřovaly proti sobě. Otevře se vám otvor v podlaze, ještě než jím proskočíte, na jednom keři jsou opět bobule. Propadněte otvorem, je zde tunel, který jižně ústí pod starostovým domem. Po žebříku se tam vydejte, přehoďte páku, čím se vám otevře hlavní vchod do starostova příbytku. Uvnitř domu jděte na východní terasu, kde seberte ohnivzdorný kámen (FIRE STONE).

 

Zpět do tunelu, projděte na sever a promluvte si s holčinou, která sedí na okraji propasti. Dá vám malý můstek (SMALL BRIDGE). V tunelu jděte na západ a promluvte si s rytířem. Jeho problém spočívá v tom, že se nemůže dostat dál kvůli silnému proudu, který zde protéká. Na potok použijte malý kousek mostu, cesta dál bude volná. Zde si všimněte zavřené truhly, pokračujte dál, trpaslík vám poví, že hledá svého ztraceného bratra. Horník vás sveze výtahem hlouběji do podzemí. Zde jsou další dva horníci čekající na dynamit, aby mohli vyhodit do povětří zavalený vchod. V obrazovce vpravo je náš starý známý rytíř, který řeší další problém. Musíte mu pomoci zabít obřího pavouka. Pak vám dá svůj amulet síly. Na konci tunelu úplně vpravo ještě seberte okovy (SHACKLES).

 

Zajděte za kovářem, z ohnivzdorného kamene vám vyrobí štít proti ohni. Ten si aktivujte před soubojem s bestií v západním křídle starostova domu. Po vyhraném souboji získáte nové kouzlo (ohnivá koule), pak si nastavte zpět dřevěný štít, který má lepší základní obranné vlastnosti. V rohu terasy najdete první část mozaiky (MOZAIC PIECE). V domě si promluvte se starostou, za odměnu získáte kožené brnění, které si v inventáři aktivujte. Dále mu ukažte část mozaiky, řekne vám, že máte vyhledat mnichy. Jděte do podzemí a vyjděte severním tunelem na povrch, odtud zamiřte vpravo, kde se nachází klášter. Promluvte s mnichem, který zde zametá, a ukažte mu část mozaiky. Otevře vám dveře do budovy, abyste si mohli popovídat s opatem. Ten vám poví příběh o prastarém démonovi, který chtěl zničit tento svět. A právě jednotlivé části mozaiky tvoří bránu do míst, kde je démon vězněn.

 

Možná že právě vy jste tím vyvoleným, který ho dokáže zabít. Každopádně první část mozaiky předejte opatovi. Z keře utrhněte čtvrté bobule. Znovu si promluvte s mnichem, co zametá před klášterem, naučí vás vyrábět elixíry. Ze dvou fialových bobulí lze vyrobit útočný elixír, ze dvou zelených léčivý elixír, ze dvou žlutých obranný elixír a konečně ze dvou modrých vyrobíte kouzelný elixír. Tyto lektvary mohou vylepšit vaše schopnosti během boje. Výrobu lektvarů opustíte stiskem klávesy E. Zpět do podzemí, přes potok dále na západ. Zde otevřete truhlu, na kterou jsem dříve upozorňoval. Objeví se duch, který po vás požaduje, abyste ho učinili více strašidelným. Dejte mu pavučinu, získáte ocelový meč, který si ihned aktivujte. Za okovy pak od ducha získáte dynamit (DYNAMITE).

 

Dynamit odneste horníkům. Zával je pryč, na jeho místě objevíte měkkou rudu (SOFT STONE), z truhly seberte krystal (CRYSTAL). Dále zde najdete zavaleného horníka, který chce donést něco k jídlu. Také vám málo prozradí o druhém východu z tunelu, který hlídá příšera, co žere zem. S ní se následně musíte utkat. Její kamenná kůže úspěšně odolává zásahu jakoukoliv zbraní, taktika je jednoduchá, nejprve musí zničit čtyři oči kolem příšery, pak 2x použít ohnivou kouli. Po vyhraném souboji získáte nové kouzlo (kamenná kůže). Tím zároveň osvobodíte dívku, která po výbuchu spadla na dno propasti. V další truhle najdete kladivo (HAMMER). Novou cestou vyjděte na povrch, promluvte s trpaslíkem, tvrdí, že jeho bratra unesl bandita. U velkého stromu oslovte poutníka. Řekne vám, že sem máte přivést starostu. V přístavu se nachází náš ztracený rytíř.

 

Od trpaslíka zamiřte dolů a promluvte si s opravářem mostu. Potřebuje kladivo a lano. Kladivo máte v inventáři. Z keře u velkého stromu utrhněte jeskynní bobule (CAVE BERRIES) a ukažte je poutníkovi. Jeskynní bobule odneste zavalenému horníkovi. Dostanete lano (ROPE), které zaneste opraváři mostu. Most je tak opraven, přejděte po něm směrem dolů. Zde vzbuďte spícího vikinga a prohoďte pár slov. Starostovi řekněte o poutníkovi, odpoví vám, že se sejdete u velkého stromu (musí být opravený most). Než tam vyrazíte, vyhledejte banditu v jeho doupěti (kde byl vězněn kovář), ten žádného trpaslíka ale neviděl. Chce vrátit svůj ztracený paklíč, tak mu ho dejte. Vraťte se do vesnice, u kováře si z měkké rudy nechte vyrobit blýskavé brnění. Před domem v levém dolním rohu vesnice si promluvte se starcem. Pod jeho domem se objevila díra.

 

Znovu promluvte s banditou, dostanete knihu Rytířstvo pro každého (KNIGHTHOOD FOR DUMMIES), tu předejte rytíři v přístavu. Dá vám trubku (TRUMPET), kterou odneste duchovi. Stane se tak konečně strašidelným. Za odměnu získáte černý štít. Promluvte si s kovářem, nějaký duch prý začal strašit na místním hřbitově. Prohoďte s duchem pár slov, chce abyste našli jeho padlé tělo, bude u něj určitě něco důležitého, co by mu pomohlo se více rozpomenout. Nyní už se konečně vydejte do krystalové jeskyně pod domem starce. Trpaslík vám poví, že jeho bratr byl unesen hroznou bestií. Před soubojem s ní si oblékněte blýskavé brnění, které vás ochrání před blesky. Po vyhraném boji získáte nové kouzlo (blesk). Osvobozený trpaslík vám poděkuje a rozdrtí váš krystal na prášek (CRYSTAL POWDER).

 

V truhle najdete další část mozaiky. U těla padlého bojovníka seberte rohatou helmu (HORNED HELMET). Opusťte krystalovou jeskyni a na povrchu před domem od druhého trpaslíka dostanete strážný amulet. Helmu odneste duchovi. Ducha vysvobodíte a za odměnu získáte meč hrdinů. Blýskavé brnění převlékněte zpět za kožené. V podzemí vyhledejte místo, kde jste našli okovy. Dveře zde budou otevřené a vy můžete prozkoumat nové prostory. Narazíte na rytíře, kterého opět musíte vysekat ze šlamastiky. Čeká vás boj se třemi brouky. Rytíř vám vrátí knihu. Jděte se na povrchu, u vchodu do jeskyně s banditou objevíte zase rytíře, jak celý šťastný znovu nalezl svou družinu. Dá vám brnění hrdinů, které si oblečte. Vyhledejte chlapce jižně od vesnici, který potřebuje důkaz, že viděl troly.

 

Vstupte do nedaleké jeskyně a jednoho takového trola zabijte. Z truhly vyjměte další část mozaiky a ze země seberte trolí ruku (TROLL HAND), kovář vám z ní vyrobí meč s drápy, který si v inventáři aktivujte. Znovu si promluvte s chlapcem. Nyní jděte k domku nad obrazovkou se dvěma válci. Sem se přemístil opět ten samý chlapec, kterému dejte knihu o rytířích. Dá vám klíč od truhly (CHEST KEY) v domě starce. Uvnitř naleznete štít hrdinů, který si aktivujte. U velkého stromu promluvte s poutníkem, budete muset porazit zlého čaroděje, který se usídlil pod jeho kořeny. Na otevření cesty předejte poutníkovi krystalový prášek. Až čaroděje porazíte, získáte nové kouzlo (sféra temnoty) a v truhle objevíte poslední část mozaiky.

 

Od poutníka za odměnu obdržíte čarovný amulet. V přístavu promluvte s obchodníkem (majitelem knihovny), bude chtít získat knihu s názvem severská sága (VIKING SAGA), tu má pochopitelně viking, který ji vymění za zelený drahokam. Obchodník má pouze zelený prášek (GREEN POWDER). Promluvte si s trpaslíky a ukažte jim zelený prášek. Trpaslíky doveďte ke kotli pod velkým stromem, vyrobí vám zelený drahokam (GREEN GEM). Ten vyměňte u vikinga za severskou ságu, kterou odneste obchodníkovi. Za odměnu získáte amulet obratnosti. A teď už hurá na velké finále. Všechny části mozaiky předejte opatovi v klášteře, projděte branou a utkejte se s obrovským démonem.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 24. 4. 2015 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist