English Česky

Přispějte na provoz.

Aktuální komentáře
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jumping Jack (5)
Jméno růže (5)
Janosik (1)
další ...

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

Turrican 1 - návod

Turrican je bojovník oděný do silného pancéřovaného skafandru. Pohybuje se netradičně pouze pěšky a bez pomoci létajících strojů. Všechno musí řešit pomocí mohutných skoků, během kterých ho můžete navíc řídit, výsledkem čehož je to, že se dostane, kamkoliv chce. Jeho základní výzbroj je laserový kanón, který se postupně může změnit v mohutnou zbraň - zesílený laser, popřípadě troj až šestisměrnou střílející zbraň. Tato základní zbraň Turricana se ovládá klasicky s FIRE. Turrican má v každou chvíli ale k dispozici i další zbraně. Je to například jakási laserová stěna, kterou můžete vystřelit na obě dvě strany současně stlačením tlačítka ENTER, a která ničí všechno ve svém dosahu.

Další zbraní jsou granáty vystřelované přímo před sebe stlačením tlačítka CAPS SHIFT. Zničí některé z odolných protivníků. Můžete také pokládat časované miny, které po chvíli explodují. K položení miny stlačte směr dolů spolu s FIRE a chvíli podržte. Výbornou zbraní je laserový meč a je to někdy jediná zbraň, která v dané situaci může pomoci. Stačí delší podržení tlačítka FIRE a zapne se. Turrican si podřepne a objeví se dlouhý zářící paprsek, kterým můžete točit okolo něho pomocí tlačítek vlevo a vpravo. Navíc po objevení prémiových předmětů můžete délku tohoto paprsku ještě prodlužovat. To ale není všechno. Když budete ve velkém nebezpečí, můžete po stlačení ENTER a směru dolů Turricana proměnit na tzv. GYRO. To představuje proměnu na jakousi rychle rotující hvězdici, která projde skrz každou překážku. Jediná nevýhoda je, že se může pohybovat v této podobě jenom rovně a dolů. Po stlačení směru nahoru se vrátí do své původní podoby. Občas můžete najít předmět, který dá Turricanovi ochranný štít a tím i dočasnou nezranitelnost.

Teď už k vlastní hře. V první části se Turrican objeví na kousku roviny, aby se po pár krocích vrhl do velmi členité krajiny, ve které může najít všechny možné prvky, od srázů a hlubokých propastí, tunelů a podzemních chodeb, po plošiny a konstrukce v prostoru, věže menší a velmi vysoké a dokonce je tu i série vodopádů. Celá tato rozlehlá krajina je samozřejmě oživená mnohými různými živočichy, roboty a jinými bytostmi. Pro vás je důležité to, že po střetnutí s některými se objevují kulaté ikony s různými znaky. Jejich sebrání vám přidá nebo posílí některou ze zbraní a podobně. Ale o tom později. Dále se na některých místech ve většině dílů nacházejí velmi důležité útvary. Jsou to tzv. prémiové kostky. Jsou vždy trochu nad povrchem a jsou neviditelné do té doby, než je nezasáhnou střely ze zbraní Turricana. Po dalších zásazích těchto kostek z nich postupně padají ikony, jejichž posbírání je přímo nutné pro další bojovou činnost Turricana. Proto je dobrá častá střelba na všech možných místech výskytu těchto kostek, a to i během výskoku Turricana (kostky jsou vždy výše nad povrchem). Pro orientaci si popíšeme, co která kulatá ikona znamená. Její význam určuje písmeno v jejím středu. Ikona s písmenem M přidá jednu minu navíc, ikona s písmenem P zvýší vaši energii, písmeno G přidá jeden granát navíc, písmeno L přidá laserovou stěnu, světlá ikona bez písmene přidá ochranný štít po omezenou dobu, tmavá ikona bez písmene posílí laser. Dále existuje ikona, která prodlouží váš laserový meč a další žlutá ikona s nápisem 1 UP je velmi cenná, protože vám přidá jeden život. A navíc, těchto ikon je v prvním světě více jak třicet. Hrací plocha každé části je značná, a proto se pokusím naznačit, co se kde v prvních dílech nachází a jak je který level utvořený.

LEVEL 1
Po startu se vydejte doleva do kopce, je tam 1 UP a prémiová kostka. Při postupu doprava následuje sráz a propast. V její levé části je vstup do tunelu s mnohými prémiemi. Po pravé straně se po plošinách dostanete zpět nahoru a potom k první malé věži. Nad ní hledejte další prémiovou kostku. Po dalším postupu doprava vás zadrží série velkých vodopádů a další postup do hluboké propasti. Plošinami zpět nahoru a jste u hlavní vysoké věže. Zde opět hledejte prémiovou kostku. Navíc se skokem z vrcholu věže dá dostat na dlouhou řadu plošin, které se táhnout nad celou krajinou od věže až nad start. Opět tu můžete sebrat mnoho cenných prémií a životů.

LEVEL 2
Hned po startu pátrejte po prémiové kostce, potom pozor na mimořádného protivníka. Doprava do kopce a jste u dvou věží, nad nimi je několik prémiových kostek nad sebou. Celkem nad nimi začíná řetěz plošin se sedmi životy, který vede doprava k obrovské budově. Na tu se dá dostat i sestupem z kopce od věží doprava. Cestou můžete vniknout do nitra kopce. Pod kopcem je série vodopádů a krajinu protínají blesky. Potom následuje dlouhá cesta po stěně budovy nahoru. Když se ocitnete na jejím vrcholu, tak po cestě vpravo je velká oblast plošin až dolů. Mezi nimi je tu ukryta další prémiová kostka a též dva vchody dovnitř budovy. V budově můžete sebrat několik důležitých prémií a pár životů.

LEVEL 3
Velmi členitá krajina, ve značné míře spočívá z krátkých i dlouhých plošin a členité stavby vpravo. K ní vede cesta spodem a potom po série plošin nahoru, popřípadě několika cestami po plošinách. Od startu se po levé straně dá dostat sérií plošin až nahoru, najít prémiovou kostku a pár životů. Popřípadě se můžete dostat na velmi dlouhou plošinu, která vede nevysoko nad povrchem až ke stavbě vpravo, kde opět vyskáčete po plošinách. Další prémiová kostka je na vrcholu stavby. Když projdete napříč stavbou, po několika delších plošinách můžete sejít dolů.

LEVEL 4
Po celou dobu postupně sestupujete do podzemního labyrintu klikatými chodbami. Na mnohých místech musíte použít jednu speciální zbraň, abyste se probourali přes podlahu dolů. Některé prostory jsou vyplněny vodou. Všechno prozkoumejte, protože jsou zde ukryty tři prémiové kostky.

LEVEL 5
Opět podzemní labyrint, kde tentokráte postupujete většinou doprava, ovšem s několika odbočkami směrem nahoru i dolů. I zde jsou ukryty tři prémiové kostky.

Takto bychom mohli pokračovat i ve zbytku hry, to všechno je však velmi stručné a realita bude daleko pracnější a hodně vás potrápí, než se dostanete až na samotný konec, tedy do 13. levelu, kde vás čeká zúčtování s Morgulem. Když už je řeč o posledním levelu, ten je specifický tím, že si zde budete muset prostřílet cestu skrze opravdu masivní zeď. Ještě jsem se nezmínil o tom, že během celé hry můžete sbírat diamanty, které se v hojné míře vyskytují na různých místech v každém dílu. Je jich tu několik set. Během hry sledujte panel v dolní části obrazovky. Vlevo je počet životů, uprostřed jsou symboly hodin, diamantu, granátu, miny a laserové stěny, spolu s čísly znamenajících počet, který máte k dispozici. Běžící hodiny vymezují čas hry jednotlivých levelů. Dole pod počtem životů jsou tři znaky hvězdic, ty udávají, kolikrát máte možnost změny na GYRO.

Podrobná mapa

Obrázky ze hry

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 18. 12. 2005 | Zdroj: FIFO 11 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...