Domorodí kanibalové uvěznili Wallymu jeho ženu Vilmu a syna Herberta, úkol je tedy jasný, zachránit je! K samotnému hraní podle tohoto návodu vám doporučuji následující plánek, neboť názvy místností jsou použitý právě z něho.
Nejprve jděte do obchodu a seberte sandále (FLIPFLOPS). Cestou vezměte prázdný hrnec (EMPTY BILLY CAN). Dále skočte v jídelně do obrazu, dostanete se na pláž. Z pláže jděte přeš močál (musíte mít sandále) ke gejzíru. Skokem na lano ho uveďte do pohybu a naplňte si v něm hrnec (FULL BILLY CAN). Teplou vodou z hrnce polijte raka v močálu. Seberte klepeto (CRABS PINCER), které mu odpadne, a jděte k Herbertovi, kterého střeží dva lvi. První z nich má v noze trn (THORN), který mu můžete račím klepetem vytáhnout. Když se vám to podaří, lev začne mrskat ocasem a jako projev díků vás pustí k Herbertovi.
Jděte ke krokodýlovi a zpod tlamy mu vytáhněte zápalky (DEUX STICK). Ze studny, na kterou se dostanete z její levé strany, seberte dmýchadlo (BELLOW), vraťte se do kovárny, zapalte tam oheň a dmýchadlem ho uhaste. Zůstane po něm pouze žhavý popel (HOT ASHES), který musíte sebrat. Jděte k totemu, vedle kterého stojí bohyně blesků. K jejím nohám položte žhavý popel. Zuřivě začne sesílat blesky z nedalekého mraku. Tento mrak zažeňte dmýchadlem nad kemp, do kterého udeří blesk. Seberte lasturu (EMPTY SEA SHELL), která tam zůstane, jděte ke studni a skočte do ní. Na levé straně studně naplňte lasturu hasící látkou (FULL SEA SHELL), seberte láhev (BOTTLE) a po pravé straně vyšplhejte nahoru. Nakonec jděte k Herbertovi a uhaste pod ním oheň. Herbert je tak zachráněný.
U vosího hnízda vezměte tupou sekeru (BLUNT AXE) a zaneste ji ke krokodýlovi. Skočte pro vývrtku (CORKSCREW) do kovárny a vraťte se s ní opět za krokodýlem. Dále jděte pro kabelku Vilmy (VILMAS HANDBAG) na mořské pobřeží. Láhev nechte u krokodýla, k cestě na pláž totiž budete potřebovat sandále (FLIPFLOPS). Kabelku rovněž zaneste ke krokodýlovi. Když ji máte u sebe, krokodýl vás pustí dál. Po jednom přeneste za krokodýla láhev a vývrtku. Kabelku položte, až budou obě dvě věci na druhé straně. Do kokosového ořechu ležícího za krokodýlem vyvrtejte díru. Z ořechu vyteče olej rovnou do láhve, kterou musíte mít u sebe. Namísto vývrtky vezměte kabelku a projděte okolo krokodýla. Zde zase vyměňte kabelku za sekeru. S láhví a sekerou běžte ke garáži, kde je auto z doby kamenné. Při jeho levém kole si použitím oleje nabrousíte sekeru (SHARP AXE). Dále se vydejte k informační tabuli, za kterou je mátový bonbón (MINT). Seberte ho a jděte k Vilmě. Položte sekeru, budete ji potřebovat později. Prozatím zde nechte i bonbón.
V jídelně vezměte misku s nádivkou (BOWL OF STUFFING) a jděte na slepičí farmu. Je tu obrovská slepice, která vám v normálním případě při dotyku s ní vezme život. Pokud máte u sebe misku, můžete projít dál. Seberte vejce (EGG), které leží za ní, a mátový bonbón, co jste si nechali u Vilmy. Vraťte se ke krokodýlovi, položte vejce, s kabelkou přes něj přejděte a vstupte do chladící komory. U chladícího zařízení použijte bonbón a ono přestane chladit. Zůstane po něm pouze černá díra (THE HOLE), kterou popadněte a vydejte se ke studni. Cestou musíte sebrat nádobku se zlatou rybkou (GOLDFISH BOWL), která je v místnosti, kde jste celou hru odstartovali. U studny použijte černou díru. Ve vysoké stěně se vytvoří otvor, skrze který můžete projít. Nezapomeňte si vzít zlatou rybku. V kryptě je obrovský pavouk (asi Odula ), který se rybky bojí. Před ním leží klíč z kostí (SKLELETON KEY), který musíte sebrat. S ním jděte do moře, kde je zavřená lednička. Klíčem ji odemkněte a vyberte z ní konzervu se špenátem (TIN OF SPINACH). Jděte pro vejce ke krokodýlovi a vraťte se ke gejzíru. Dejte ho do pohybu a vyskočte na něj. Jestli máte vejce a špenát, vynese vás nahoru. Z něho přeskočte do hnízda na stromě, kde je luk se šípy (BOW AND ARROWS). Zaměňte ho za špenát a skočte dolů. Běžte k Vilmě a zastřelte strážce. Seberte sekeru a odsekněte lano, na kterém visí. Tím jste osvobodili i Vilmu. Teď už zbývá pouze skrze obraz v jídelně proskočit na pláž a šťastně ukončit tento příběh.
Tento návod popisuje kroky, které vedou ke zdárnému ukončení hry ve verze 48K. Pokud budete hrát Three Week in Paridese ve verzi 128K, narazíte na několik odlišností. Například u vosího hnízda se nenachází tupá sekera, místo ní tam najdete plazmový deštník, s ním se musíte vydat do moře, z podmořské jeskyně, kde je nápis "Where is Pete?", zamiřte doleva (plotem se dá projít se štípačkami), pokračujte stále doleva podzemním komplexem, kde se za plazmovou stěnou teprve nachází zmiňovaná sekera. Na další rozdíly jistě přijdete sami.