English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Boulder Dash 1-4 (5)
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jméno růže (5)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Spitfire '40 - návod

Po nahrání programu a volbě ovládání následuje dotaz na ORIGINAL LOG (původní deník) nebo SAVED LOG (vlastní uložený deník). Dále se objeví seznam pilotů. Po zvolení pilota se dozvíte jeho hodnost, vyznamenání, odlétané hodiny a počet vítězných soubojů.

 

PRACTICE (TRÉNINK)
Při této volbě jste na sedadle pilota na prahu startovací dráhy. Čeká vás cvičný let před přípravou na souboj. Když se vám podaří přistát zpět na dráhu, můžete nahrát svůj let na kazetu jako vlastní deník, a tak zaznamenávat svoje experimenty. Přitom postupujte podle vypisovaných instrukcí.

 

COMBAT (SOUBOJ)
Tato část tvoří jádro programu. Nejprve obdržíte potřebné informace pro souboj:

 

ENEMY 3 - počet nepřátelských letadel
INTERCEPT 14 - vzdálenost v mílích
BEARING 200 - azimut od letiště
HEIGHT 6000 - výška, ve které je nepřítel

 

Vaší úlohou je najít a zničit nepřítele v leteckém souboji. Nepřítel se nachází přibližně v původní (ohlášené) výšce. Když se úspěšně vrátíte na letiště, můžete nahrát průběh letu na kazetu a pokračovat ve zvyšování vašeho osobního rekordu.

 

COMBAT PRACTICE (CVIČNÝ SOUBOJ)
Účelem této volby je naučit vás základní úkony pro ovládání letounu, potřebné pro letecký souboj. Nacházíte se ve výšce 10000 stop a nepřátelské letadlo na vás útočí zepředu. Pokud ho nezničíte, budete sestřeleni! Vaši činnost v tomto režimu není možné nahrát na pásku.

 

PŘÍSTROJOVÁ DESKA
(ve směru hodinových ručiček, začátek vlevo nahoře)

 

FUEL GAUGE - indikuje množství paliva, které vystačí maximálně na 45 minut letu
AIRSPEED INDICATOR - rychlost letu (100 mil/hod.)
ARTIFICAL HORIZONT - umělý horizont (obloha je modrá)
VERTICAL SPEED INDICATOR - vertikální rychlost (1000 stop/min.)
SPLIP & TURN INDICATOR - skluz (nahoru) a rychlost zatáčení
COMPASS - ukazuje směr vůči pólu
ALTIMETER - výška nad zemí (100 stop - větší ručička, 1000 stop - menší ručička)

 

Přístrojová deska kopíruje skutečný Spitfire, pro větší názornost však byly přidány ještě tyto přístroje:

 

RUDDER INDICATOR - poloha klapek
PITCH INDICATOR - umožňuje pohled z kabiny letadla

 

OVLÁDÁNÍ LETADLA

 

SPACE - Přepíná pohled na přístrojovou desku.

 

Q/W - Zvyšuje a snižuje otáčky motoru.

 

Z/X - Vychýlení směrovky vlevo a vpravo.

 

F - Vychyluje klapky nahoru a dolů. Skutečnou pozici indikuje přístroj (U - nahoře, D - dole). Klapky se nesmí vysouvat při rychlosti přes 140 mil/hod.

 

G - Vysunuje a zasunuje podvozek. Polohu signalizuje červené a zelené světlo.

 

B - Zapíná a uvolňuje brzdy. Stav signalizuje červená (zabrždění) a zelená (odbrždění).

 

M - Zobrazí pohled na mapu jihovýchodní Anglie. Červený symbol letadla signalizuje vaši polohu, černý symbol je poloha nepřítele. Výsek mapy může být zobrazený ve třech měřítkách.

 

N - Zvětšení prostoru. Pokud je Spitfire mimo jeden ze tří čtverců, použijte tuto klávesu. Prostor se nejprve zvětší a potom zúží k okamžité poloze letadla.

 

Pokud je Spitfire níže než 800 stop, zobrazí se v pravém spodním rohu tenká černá čára, která indikuje vaši výšku vůči zemi. Levý bílý bod indikuje rychlost, pravý polohu klapek.

 

STARTUJEME
Při volbě PRACTICE nebo COMBAT je Spitfire připravený na startovací dráze. Musíte provést následující činnosti:

 

1. klapky dolů
2. otáčky motoru na 1800 ot/min
3. uvolnit brzdy
4. otáčky na 3200 ot/min
5. při dosáhnutí rychlosti 90 mil/h přepnout na pohled z kokpitu
6. pomalu nahoru (joystick dozadu)
7. ve vzduchu zatáhnout podvozek
8. nepokoušet se o prudké stoupání při rychlosti pod 140 mil/h
9. po skončení výstupu redukovat otáčky na 2900 ot/min pro let horizontálně

 

KLESÁNÍ
Rychlost poklesu indikuje Vertical Speed Indicator (VSI). Rychlost klesání je ovlivněna otáčkami motoru a úhlem klesání. Optimální rychlost klesání je 185 mil/h a 2850 ot/min. Při této poloze není vidět horizont při pohledu z kabiny. Maximální dostup je 35000 stop.

 

PÁD
Pádová rychlost letounu je 75 mil/h při zasunutých klapkách a 65 mil/h při vysunutých klapkách.

 

PŘISTÁVÁNÍ
Snížit rychlost na 140 mil/h, vysunout podvozek a klapky, při konečné fázi snížit rychlost na 90 mil/h a rychlost klesání na 1000 ot/min.

 

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 1. 2. 2009 | Zdroj: FIFO 1 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist