English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jméno růže (5)
Janosik (1)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Spike in Transylvania - návod

Viking Spike byl se svými osmi přáteli na vycházce, když je přepadl zlý král. Spikiho zavřel do kovárny a ostatní členy družiny odvlekl do vězení na svůj hrad. Tak začíná příběh našeho hrdiny.

 

Na začátku stojíte bezradně v pokoji. Pokuste se otevřít dveře, ale jsou zamčené, proto se porozhlédněte po místnosti, kde uvidíte rukavice (PAIR OF GLOVES) a kliku od dveří (DOOR KNOB). Vše seberte a kliku použijte na dveře, cesta ven je tak volná. Před kovárnou běhá myš, která vás může pokousat, takže si dávejte pozor. Jděte doleva do dědiny zjistit, či se něco nedozvíte o svých kamarádech (vyhněte se otrávenému jablku). Dojděte až k sousednímu domku, vstupte dovnitř a vezměte zde ležící měšec zlaťáků (BAG OF GOLD). Vyjděte ven a pokračujte v průzkumu. Další dům je opuštěný. Najdete v něm pečené kuře, které vám doplní ztracenou energii. Kromě toho je tu ještě i dělo a balvan, pod kterým je vidět nějaký vchod, toho si ale prozatím nevšímejte. Další budovou je hostinec U Rebelů. V hospodě při vchodě stojí barman a nechce vás pustit dovnitř, protože nemáte kravatu, což je nařízení místního krále. Nechte tedy hospodu na pokoji a vydejte se vpravo za vesnici, kde spatříte rolníka, který má hlad. Vy nic k jídlu nemáte, proto ho zatím ignorujte. Pokračujte až k hradní bráně, kde vám cestu zkříží strážce, který vás za žádnou cenu nechce pustit dovnitř. Drobný úplatek to však spraví, takže mu nabídněte měšec zlaťáků.

 

V další obrazovce na vás zaútočí dva duchové, kterým musíte za každou cenu utéci. V další místnosti je pro změnu netopýr, který vám dokáže vysát energii. Důležitý je ale na stěně umístěný spínač, který musíte přepnout do dolní polohy. Pokračujte dál až na konec chodby. Jsou zde dvě schodiště, první s hlavou slintajícího jelena vede nahoru, druhé pak směřuje do podzemních prostor. Nejprve se tedy vydejte prozkoumat horní prostranství. Dostanete se až ke dvou žebříkům. Vylezte na ten první a jděte se podívat doprava. Zde se nachází čaroděj, s kterém prohoďte několik slov. Z rozhovoru zjistíte, že vám pomůže, když mu donesete knihu kouzel, hluchého netopýra a žabí nápoj. Vraťte se ke druhému žebříku a pokračujte nahoru, dostanete se až na cimbuří, kde létají blesky. Dejte si na ně pozor a rychle seberte láhev se žabím nápojem (JUICE OF TOAD). V další obrazovce ještě vezměte klíč (KEY) a rychle vběhněte do nejbližšího vchodu, abyste se skryli před blesky. Ocitnete se v hradním kostele, kde se můžete posilnit povalujícím se kuřetem. Dále seberte v sousední místnosti ze země kříž (CRUCIFIX), který vás ochrání před duchy. Znovu proběhněte mezi blesky a odevzdejte žabí nápoj čaroději (vhoďte ho do kotle).

 

Vraťte se do místnosti se dvěma duchy a položte kříž na podlahu, duchové zmizí a už vás nikdy nebudou obtěžovat. Tentokrát se vydejte prozkoumat nižší patra hradu. Sejděte po schodech a vydejte se vlevo. Dostanete se až do jídelny, vyhněte se strážci a doplňte si ztracenou energii kuřetem. Na konci jídelny vstupte do kuchyně, kde na zemi leží oběd (PLOUGHMAN´S LUNCH), jistě si vzpomenete na chudáka rolníka, takže hned víte, jak s tímto předmětem naložit. Vraťte se do jídelny, kde jste si zajisté všimli dalšího klíče (KEY) na vyvýšené římse, který je střežen vojákem. Pochopitelně ho tu nenechte ležet a vhoďte ho do batohu. Kolem netopýru se vraťte doprava a pokračujte po schodech směrem dolů. Hned ve vedlejší obrazovce jsou dvoje dveře, jedny z nich jsou strážené. Vklouzněte tedy do těch volných, které vedou do ložnice paní Matyldy. Nic tu však nenajdete, takže ve chvíli, kdy se stráž nebude dívat, vnikněte do těch sousedních dveří, kde se nachází již třetí klíč (KEY). Vyjděte ven a pokračujte vpravo. Zde se nachází vchod do vězení, který je opět hlídaný, ale není žádný problém ve správný okamžik proklouznout. Nezapomeňte však vzít čtvrtý klíč (KEY).

 

Ve vězení nejprve přepněte spínač vlevo. Vpravo si promluvte se strážcem, který si stěžuje na ticho. V další místnosti seberte pochodeň (TORCH). Pokud máte již plný batoh, pak nejprve odemkněte celu v obrazovce, kde se prohánějí tři myši, čímž osvobodíte prvního člena družiny. Pokračujte do dalších prostor vězení (MIDDLE DUNGEONS). Vlevo pak osvoboďte druhého kamaráda. Nyní vstupte do nižších pater žaláře (LOWER DUNGEONS), vlevo pusťte na svobodu dalšího Vikinga. Teď zbývá prozkoumat nejnižší patro (DEEPEST DUNGEONS). Promluvte si s hlídačem, který by se strašně rád něčeho napil. Vpravo odemkněte celu posledním klíčem, který máte u sebe. Vraťte se až ke vchodu do vězení a vyšplhejte po žebříku nahoru. Cestou seberte pátý klíč. Po dalším žebříku vylezte až do zvonice. Naseďte si rukavice a zazvoňte. Zvon zazní tak silně, že poletující netopýr ohluchne a spadne na zem. Netopýra (DEAFENED BAT) okamžitě odneste čaroději a hoďte ho do kotle.

 

Teď již konečně můžete donést oběd hladovému rolníkovi před hradem. Získáte tak jeho gumáky (PAIR OF WELLIES). Vraťte se do středních prostor žaláře (cestou nezapomeňte sebrat kříž) a před hromadou bahna si nasaďte gumáky. Za bahnem vezměte šťavnatou kost (NICE JUICY BONE). V další obrazovce se pak nachází šestý klíč (KEY). Nyní vstupte do nového vchodu, kde se na vás okamžitě vrhnou netopýří, takže co nejrychleji odemkněte dveře cely, kde se nachází váš pátý kamarád. Nyní se vydejte do nižšího patra vězení, kde úplně vlevo vstupte do dveří, nad kterými je hlava jelena. Uvnitř odhoďte kříž na podlahu, duchové pak zmizí. Seberte knihu kouzel (SPELL BOOK) a osvoboďte šestého Vikinga. Cestou seberte kříž a knihu předejte čaroději. Kouzelník vyčaruje kravatu (TIE), s kterou se můžete vydat do hospody. V hospodě seberte láhev vína (BOTTLE OF WINE) a z pokoje sedmý klíč (KEY) a dělovou kouli (CANNONBALL). Když je váš inventář plný, zahoďte gumáky, už je k ničemu nebudete potřebovat. Dělovou koulí nabijte dělo ve vedlejším domku, pak ho nasuňte k balvanu a šňůru zapalte pochodní. Vejděte do nově uvolněného otvoru a psovi nabídněte kost. V bludišti pak vyhledejte walkman (PERSONAL STEREO) a poslední klíč (KEY). Hlídači ve vězení, který si stěžoval na ticho předejte walkman, tomu, co si stěžoval na žízeň, nabídněte víno. Nakonec klíči odemkněte dvě zbývající cely s uvězněnými kamarády.

 

OVLÁDÁNÍ INVENTÁŘE
FIRE + vlevo, vpravo - výběr předmětu
FIRE + nahoru - sebrání předmětu
FIRE + dolů - použití předmětu

 

Najednou můžete nést maximálně šest předmětů.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 10. 5. 2002 | Zdroj: BIT 8/94 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist