Povězme si velmi stručně, o co ve hře jde. Byl jednou jeden puberťák a jmenoval se ERIC. Ve škole byl poslední rok, takže jeho morálka byla poněkud uvolněnější. Navíc byl ERIC silný sadista, nejvíce ho těšilo, když za jeho zločiny pykali jiní. Jenže takových jedinců, jako byl ERIC , bylo na škole více a ERICovi silně znepříjemňovali život. A tak se ERIC rozhodl znepříjemňovat život jim, což mu přinášelo nebývalé uspokojení. A vy můžete jen hádat, kterou postavu ve hře budete ovládat.
Ano, je to ERIC. Klacek, který chodí pozdě na hodiny, neustále střílí prakem po učitelích, i když se na něj právě dívají, o hodinách bezdůvodně vstává či padá z lavice, čmárá na tabuli vulgární nápisy, leze tajně do ředitelny, mlátí mladší spolužáky i své vrstevníky a nakonec je za to všechno dočasně vyloučen ze školy. A to vše ve vašem podání. Gratuluji. Mně to také zpočátku nešlo. Ale do toho se dostanete.
Než si řekneme konkrétněji, co ve hře dělat, aby naskákaly bodíci na vaše skóre, představíme si aktéry hry SKOOL DAZE.
O něco níže vidíte tabulku s postavami žáků. To jsou vaši vrstevníci. S nimi budete navštěvovat stejný ročník a právě tyto studenty musíte psychicky ničit tím, že na ně svedete vše, co se dá.
Boy Wander - na první pohled sympatický blonďák, na další pohledy vandal a násilník. Jeho oblíbenou zábavou je střílení prakem a čmárání na tabuli.
Angelface - poněkud prostoduchý rváč, který neumí nic jiného, než boxovat. Za to to dělá dobře.
Einstein - šprt, který ochotně odpovídá učitelům na všechny otázky a občas přidá jako prémii i nějaký ten bonz (obzvláště, když po něm často střílíte prakem).
Kromě těchto hošíků se na půdě školy vyskytují ještě žáci nižších ročníků, kteří vám sice příliš neublíží (maximálně vás vysunou z lavice - když vás uvidí učitel, máte smůlu), ale ani vám příliš nepomůžou. Mezi nimi je však jeden informátor, pracující pro vás. Občas za vámi o přestávce přijde a utrousí informaci, která může být užitečná. No a co by to bylo za školu, kdyby se na ní nenašel nějaký ten pedagog.
Mr. Withit - učitel zeměpisu. Po zvonění se ještě chodí projít na terasu, takže na jeho hodiny můžete chodit trošku později.
Mr. Wacker - tvrdý a nekompromisní vládce zdejšího ústavu. Pozor na něj.
Mr. Rockitt - v pracovním oděvu a s tlustými brýlemi, učitel věd přírodních a technických.
Mr. Creak - osm let přesluhující dějepisec. Mějte úctu k šedinám.
Tito čtyři pánové vám tedy budou znepříjemňovat studium na škole. A co vy? Vy budete provádět všechny lumpárny, o nichž jsem psal v úvodu, a to zejména podnikat útoky prakem na pedagogy, ovšem tak, aby se po jejich pádu na zem nacházel v jejich blízkosti jeden z vašich tří vrstevníků. V tu chvíli dostane poznámku on a vy si můžete připsat pár bodíků na skóre. Ovšem je také možné, že slíznete občas neprávem poznámku za cizí přestupek, nebo vám dokonce můžou učitelé ukřivdit - když vás Angelface srazí tvrdou pěstí k zemi, dostanete poznámku za to, že se válíte po zemi jako to zvíře. Ano. Právě toto vás čeká, když vás učitel načapá při činu, nebo když si bude myslet, že vás načapal při činu. Tresty se udávají v čárkách (lines), a to od v rozmezí od 100 do 900. Tyto řádky se vám neustále sčítají a až překročí 10000, budete dočasně vyloučen ze školy.
A co je vlastně hlavním cílem hry? ERICa napadlo, že by si mohl vylepšit pověst na škole tím, že ukradne z trezoru ve sborovně svůj spis se všemi svými poznámkami. Ovšem nejdříve, aby se se dozvěděl kombinaci od trezoru, musí sestřelit všechny erby na zdech. Erb můžete sestřelit buď prakem (střelte učitele pod erbem a potom vystřelte ještě jednou, střela se odrazí od učitelovy hlavy a trefí erb), nebo na něj můžete vyskočit. Trefený erb musí blikat! Až sestřelíte všechny erby, ozve se krátká hudba a učitelé budou zmatení. Když některého střelíte prakem, objeví se nad jeho hlavou kombinace od trezoru (ovšem ne celá, učitelé jsou čtyři!). Pokud si učitel dějepisu na kombinaci nevzpomene, musíte napsat jeho datum narození (v každé hře je jiné) na tabuli a on, jakmile vejde do třídy a uvidí svůj datum narození, řekne i on svou část kombinace. Až budete znát celou kombinaci, napište ji o přestávce na čistou tabuli (ovšem musí být napsaná ve správném pořadí), jděte do sborovny (až tam nikdo nebude) a dotkněte se trezoru. V případě, že kombinace je správná, trezor začne blikat. Hra končí teprve tehdy, až dáte všechny erby do původního stavu (nesmí blikat)!
LETOPOČTY BITEV OD PROFESORA CREAKA
Shrewsbury 1403, Poitiers 1356, Sedgemore 1685, Hastings 1066, Trafalgar 1805, Balaclava 1854, Yorktown 1781, Evesham 1265, Lexington 1775, Borodino 1812, Lepanto 1571, Flodden 1513, Gettysburg 1863, Bannockburn 1314, Yorktown 1781, Agincourt 1415, Waterloo 1815, San Jacinto 1265.
NĚKOLIK RAD NA ZÁVĚR
1) Choďte včas na hodiny. Učitelé vás vyhmátnou všude (pokud jim do toho nezazvoní).
2) O přestávce máte být na chodbě (ale když vás ve třídě nenajdou ...).
3) Přestávka se řekne anglicky PLAYTIME.
4) V okénku dole se vždy píše jméno učitele, kterého máte tuto hodinu a třída, v níž se máte nacházet.
5) Snažte se nenasbírat moc čárek (LINES) tím, že se necháte nachytat u popsané tabule nebo při vašem střílení. I tak dostanete spoustu poznámek za to, že nesedíte v lavici.
6) Střílet po učitelích zezadu je jistější (a nejen po učitelích).
7) Nelezte do privátních místností. Bude vám to jen ke škodě.
8) Pokud chcete, můžete si na začátku hry změnit jména postav podle vašich neoblíbenců.
OVLÁDÁNÍ
Kromě směrů na joysticku jsou zde ještě tyto ovládací klávesy:
0 - střílení prakem
S - sedání/vstávání
H - boxování
W - psaní po tabuli
ENTER - konec psaní
J - výskok