Jedná se vyloženě o akční hru, avšak hned na začátek říkám, že velice vydařenou, na rozdíl od pokusů o akční Dizzyovky, které až na Bubble Dizzy většinou moc šťastně nedopadly. Tohle zřejmě nebude ten případ! Ale o co v ní jde. Seymour je zde v roli pevné a dlouhé ruky zákona. A můžete to vzít i doslova, protože speciálně do téhle hry vyvinuli programátoři (známá skupina Big Red Software, tvořící pro Code Masters) pro Seymoura bionickou ruku na bezproblémové chytání a zneškodňování zločinců. Seymour se totiž stal policistou nové generace, tzv. Robotcopem, který je vybaven vysunovací rukou dalekého dosahu. Objeví-li se nějaký zlosyn v jeho zorném poli, vysune Seymour hbitě svou ruku na pár metrů daleko a chňapne ho do mohutné tlapy. Pak si ho přitáhne zpět k sobě a s rozmachem s ním praští o nejbližší zeď. Buďte si jisti, že po takovémto zákroku už Seymour nemusí zločince ani vyslýchat, ani sepisovat nudné protokoly .
Ale ne, to bych vám vlastně lhal, ono přeci jen vždy něco zbude. Po rozmačkaných zlosynech zbudou vždy ikony (malé obrázky) s různým významem, které po sebráni bud přidají body, popřípadě Seymourovi zvýši rychlost pohybu, vylepší výzbroj, znehybní na okamžik zločince a podobně. A jak hra vypadá v praxi? Hra má 50 levelů a každý se odehrává na ploše jedné obrazovky. Hrací plochu tvoří vlastně jakési malé bludiště s různými bariérami a hrazením, které má někde uvnitř "hnízdo", nebo spíše krabici, z níž neustále vylézají "zločinci" a pobíhají neorganizovaně po ploše obrazovky. Aby bylo jasno, oni nevypadají jako zločinci, ale spíše jako elastické bobule s očima, tučňáci a další různé postavičky. Seymour sám je spíše menšího vzrůstu, ale dá se rozpoznat. Hnízdo vypadá jako opravdová krabice a pokaždé, když někdo leze ven, víko krabice nadskakuje. Pokud vám chytání zločinců trvá moc dlouho (dole běží čas), tak se celá krabice dá do pohybu, a to pak už je velmi zlé.
Princip hry se zdá velmi jednoduchý, ale praktická hra není tak snadná, jak by se zdálo. V prvních levelech celkem lehce vychytáte pobíhající zlosyny, ale čím je labyrint členitější a je v něm více různých ohrad a překážek, manévrování se stává stále obtížnější. Hra vyžaduje rychlý postřeh a reakce. Trochu zaváháte, nestačíte si všimnout nepřítele, který náhle vyjede za vámi a už je život pryč! Seymour totiž při použití své teleskopické ruky musí být otočen tváří směrem k tomu, koho chce zneškodnit, což někdy mezi překážkami nejde tak rychle, jak bychom chtěli. Mechanická ruka se vystřeluje stiskem tlačítka FIRE. Nelze však jen stlačit FIRE. Je třeba sledovat její pohyb a chyceného zloducha přitáhnout zpět až k sobě a teprve pak pustit FIRE, což způsobí odmrštění zloducha na zeď. Ikonu, která po něm zbude, může Seymour sebrat tak, že přes ní projde, anebo ji získá tak, že pro ni vysune svou mechanickou ruku! Každý level se hraje tak dlouho, dokud SEYMOUR nezneškodní všechny zločince, kteří vylezli z krabice. V ten okamžik se krabice změní v třpytivé hvězdičky a po ploše obrazovky se rozsypou prémiové ikony. Pokud proniknete do 11. levelu, zjistíte, že na pozadí noční siluety města se pohybují opravdoví zlodějové s maskami a pokud je chce Seymour zničit, musí s nimi praštit o zeď nikoliv už jednou, ale dvakrát! Co vás čeká v dalších levelech, to si jistě rádi zkusíte sami.
Část ikon pouze zvyšuje vaše bodové skóre - jahoda, nanuk, jablko, třešně aj. Pokud Seymour sebere ikonu, vypadající jako vykřičník, změní se v automatického Robotcopa - policejního robota, kterému dokonce na hlavě bliká majáček. Výhoda pro hráče je to, že v této podobě se může Seymour jednou setkat s nepřítelem a neztratí život, vrátí se pouze do své původní podoby. Ikona, vypadající jako podkova je rovněž velmi dobrá, přidává totiž na rychlosti pohybu! Dále se lze setkat se dvěma druhy ikon diamantu, jeden jeho druh po sebrání znehybní na nějaký čas zloduchy a druhý naopak na čas znehybní Seymoura, což zvýší nebezpečí jeho setkání s protivníky. Diamanty se liší barvou, tak si dejte pozor! Ikona s bleskem po sebrání vymění mechanickou ruku za laserový zářič, s nímž lze střílet klasickým způsobem, ovšem pouze nějaký čas, sledujte malou stupnici dole vpravo, pak laser mizí. Zato ikona vězeňských pout dá Seymourovi možnost střelby na dlouhou dobu. No a ikona vypadající jako tabletka, mu dává po nějakou dobu nezranitelnost. Ikoně kulaté bomby s běžícím časem se raději zdaleka vyhněte! Nakonec se musím zmínit ještě o ikonách s písmeny, které lze rovněž najít. Po sebrání každého se rozsvítí jedno písmeno nápisu ROBOTCOP v dolní části obrazovky. Když Seymour poskládá celý nápis, hra se přeruší a následuje prémiové kolo, v němž si lze značně zvýšit bodový zisk a pak následuje skok do dalšího levelu!
Hra Sergeant Seymour Robotcop je vydařená akční hra s jednoduchým principem, který je však zajímavý a v proměnlivých labyrintech obrazovek nutí hráče ke stálé pozornosti, soustředění a k rychlým reakcím. Není nijak snadná, se třemi životy spíše naopak, ale určitě ji budete rádi hrát. Technické problémy nejsou žádné, graficky je hra pěkně barevně provedena a ztvárnění jednotlivých levelů je myslím pro tento typ hry na velmi dobré úrovni. Bohužel ve verzi 48K je hra opět zcela bez zvuku, verze 128K nabídne kvalitní hudbu a zvukové efekty, což je zásluhou Allistera Brimbla.