Podobně jako sedmý díl Dizzyho je i Wild West Seymour rozdělen do čtyř částí. Po zdárném dokončení každé části se dozvíte kód, který vás přenese do další úrovně.
1. ČÁST - BEZ KÓDU
Promluvte dvakrát s produkčním a přečtěte si výhružný dopis (THREATENING NOTE). Vydejte se do Alovy kůlny (Al´s Shed), kde seberte záchodový zvon (PLUNGER) a kouzelná semínka (COUPLE OF MAGIC LOOKING SEEDS), která můžete zasadit do červené nádoby s hnojem. Nyní zamiřte do Codyho ateliérů (Chez Codie´s HQ). Uvnitř vezměte dálkové ovládání (REMOTE CONTROL) a promluvte si se sekretářkou Clare. Pokračujte doprava a u výtahu si odložte záchodový zvon. V další místnosti s letadélkem použijte dálkové ovládaní, čímž letadlo rozmlátíte na kusy :-) Popadněte mikrofon (MICROPHONE) a utečte pryč. Venku zamiřte k autobusu a vlezte dovnitř. Všechno položte. Promluvte si s kameramanem Petem a seberte kameru (HANDY DANDY PORTABLE CAMERA). Vraťte se do ateliérů, prozkoumejte vrak letadla, seberte baterii (BATTERY PACK) a vložte ji do kamery. V trezoru objevíte lístek s kombinací k sejfu (SCRAP OF CHARRED PAPER). Vyjeďte výtahem nahoru a v tmavé komoře (The Dark Room) zhasněte světlo (vypínačem vpravo). Seberte kotouč s filmem (CAN OF FILM) a vložte ho do kamery. Nakonec vezměte světlomet (SPOTLIGHT), jděte do autobusu, promluvte si s Petem a všechno zde položte. Z autobusu vylezte oknem, pak skočte na strom, na druhý strom, na mrak, na střechu ateliérů a na střechu kůlny, kde se nachází filmová klapka (GROOVY MOVIE CLAPPERBOARD). Jděte do ateliérů, popadněte zvon, použijte výtah a v temné komoře vyčistěte odpad u dřezu. Získáte klíček od zapalování (IGNITION KEY), pokecejte s Clare a jděte nastartovat autobus. Venku si promluvte s postavou, co vylezla z výfuku a předejte jí lístek s kombinací k sejfu (ve skutečnosti to je magický kód). Duch vám splní přání a obdaruje vás květinou (STUNNING BEGONIA), kterou zaneste Clare. Pak stačí nanosit všechno filmařské vybavení do autobusu (mikrofon, klapka, kamera, světlomet), skočit si za Clare pro scénář (WILD WEST MOVIE SCRIPT) a nastartovat autobus.
2. ČÁST - KÓD 21D135008
Nejprve se vydejte do obchodu k Danovi (Shy Dan´s General Store) a z něj vyskočte oknem ven. Po střeše přeskákejte 2x vlevo a seberte stříbrný klíč (SILVER KEY) a ze země starý smeták (OLD BROOM). S klíčem vyskákejte na věž s hodinami (Clock Tower), dostanete se tam po mracích úplně vpravo. Několikrát použijte klíč (až zmizí), čímž pozdržíte odjezd vlaku. Jděte opět do Danova obchodu, kde zameťte smetí. Získáte tak jízdenku (RAIL TICKET). Za dveřmi si promluvte s Danem, dostanete od něj dolar (SHINY DOLLAR). S tvrdou měnou v kapse zajděte na úřad (Telegraph Office) pro fotku. Do automatu na fotky vhoďte minci a počkejte až vyletí ptáček. Opusťte úřad, znovu se tam vraťte a promluvte se Samem, který vám oznámí, že se fotka nezdařila. Proto skočte k Danovi a opět mu tam ukliďte. Dostanete nový dolar a další jízdenku (YOUNG SQUELCHY BLOB´S RAILCARD). Znovu se běžte vyfotit, opusťte budovu a vraťte se za Samem pro fotku (PASSPORT SIZE PHOTOGRAPH). Aby se povedla, musíte stát přesně před vrátky u automatu (prohlédněte si obrázek dole). S fotkou a jízdenkou jděte k výpravčímu, který vás pustí do vlaku.
3. ČÁST - KÓD 10C700068
Ve vagónu si přečtěte další dopis od úhlavního padoucha El Bandeeta. (BADLY WRITTEN NASTY NOTE). Vezměte si harmoniku (HARMONICA) a po prozkoumání lékárničky i nůžky (PAIR OF SURGICAL SCISSORS) a náplast (ELASTOPLAST). Všechno vyneste ven a položte. Jděte po trati 7x vlevo a seberte chomáč plevele (BIT OF TUMBLEWEED). Vraťte se k lokomotivě, kde plevel položte a vezměte si harmoniku a nůžky. Skočte na tendr, z něho na vagón a odtud na skalní převis (The Hollow Hills). Pokračujte dál a u hada použijte harmoniku, čímž ho uspíte. Harmoniku tu nechte (jinak se had probere) a vezměte krumpáč (PICK AXE). Pokračujte kolem kovboje, vstupte do dolů. Jděte vlevo a na konci tunelu se krumpáčem prokopejte dolů. Vlevo pokecejte s Hamem Polem a nůžkami ho vysvoboďte. Získáte detektor kovů (ORE DETECTOR). Duch vpravo vás pak teleportuje na povrch. V dole se vydejte doprava, na místě, kde začne detektor pípat, použijte krumpáč, čímž vykopete zlatý valoun (CHUNK OF GOLD). V této obrazovce můžete také vykopat runový kámen (CRYPTIC RUNESTONE), který ale k ničemu neslouží. U kovboje vyměňte zlato za kbelík (BUCKET) a díru v něm zalepte náplastí. U ducha naberte vodu, kterou nalijte do kotle (kbelík musíte použít u přední částí lokomotivy). Přidejte ještě chomáč plevele, kousek uhlí (COAL) z tendru a vše zapalte doutníkem (SMOULDERING CUBAN CIGAR).
4. ČÁST - KÓD 238A35008
U lokomotivy seberte zavírací špendlík (SAFETY PIN) a skočte dolů z mostu. Vezměte bednu whisky (CRATE OF WHISKY). Pokecejte s rozesmátým chlápkem a vydejte se na cestu. Dojedete do indiánské vesnice, kde si promluvte se strážným indiánem. Ve vesnici vlezte do prostředního stanu a předejte náčelníkovi whisky. Ve třetím stanu seberte nafukovací nárameníky (SET OF WATER WINGS). Vraťte se k rozesmátému chlapíkovi, který vám nárameníky připevní špendlíkem na tělo. Takto vybaveni se můžete vydat přes řeku za vesnicí na plantáž, kde se nachází lopata (STURDY LOOKING SHOVEL), kterou vykopejte dýmku míru v podobě kosti (PIPE OF PEACE; v obrazovce s rozesmátým chlápkem). Dýmku zaneste náčelníkovi (prostřední stan) a vydejte se na místo, kde jste ji našli a lopatou vykopejte zvířecí kůži obsahující kouzlo na vyvolání deště (ANIMAL SKIN). Kůži použijte na plantáži, pak opusťte obrazovku. Vraťte se a seberte jednu rostlinku (HANDFUL OF STRANGE CROPS), kterou opět zaneste náčelníkovi.