Cílem hry je pomocí tří kouzelných šípů otevřít dveře na hradě a získat zpět svůj stříbrný šíp. Splnění tohoto úkolu není ale tak jednoduché, jak by se mohl na první pohled zdát. První nepříjemností je, že hru začínáte vždy na jiném místě, což poněkud komplikuje orientaci v bludišti. Naštěstí startovní pozice není generována zcela automaticky, ale existuje asi 5 předem definovaných pozic. Celý herní komplex se rozprostírá na ploše 16 x 20 obrazovek a nemá uzavřené hranice, což znamená, že ze šestnácté obrazovky projdete do první a naopak. Bez mapy je tedy velice těžké se v Sherwoodu orientovat.
Drtivou většinu času strávíte v lese, jedinou výjimku tvoří hrad situovaný přesně doprostřed mapy, který by se dal rozdělit na dvě části. Ta pravá část představuje vězení, kam se dostanete, když v lese narazíte na šerifa (viz dále), popřípadě zde hru můžete začít, což je asi ten nejlepší případ, protože hned poznáte, kde se na mapě nacházíte. Pokud se tak stane, útěk na svobodu je velice snadnou záležitostí, stačí v severovýchodním rohu hradu sebrat klíč a vyjít na svobodu východní branou. Levá polovina hradu je běžným způsobem nedostupná a představuje cíl vašeho snažení, ale vezmeme si to pěkně popořadě.
První, co musíte vykonat, je najít biskupa, který se v lese prochází vždy v doprovodu jednoho vojáka. Když vojáka zabijete, biskup upustí dva měšce plné zlaťáků. Pak vyhledejte dalšího biskupa a postup zopakujte. Se čtyřmi měšci vypátrejte vrbu s očima, která se nachází pokaždé někde jinde. Vrba vás za každé tři měšce postupně obdaruje mečem, lukem a třemi zázračnými šípy. Dohromady to dělá 5 předmětů, na které potřebujete celkem 15 měšců, což značí, že musíte oloupit nejméně 8 biskupů. Důležité je vědět, že v daný okamžik (na náhodném místě) se v lese prochází pouze jeden biskup, až když ho oloupíte, objeví se na jiném místě další. To je trochu nepříjemné, protože trvá poměrně dlouhou dobu, než se vám podaří biskupa vystopovat.
Dalšími významnými postavami jsou víly, kterých je v lese několik a vždy se vyskytují na stejných místech. Když jim přinesete dvě květiny, které jsou náhodně rozmístěné po lese, doplní vám ztracenou energii. Květiny ale sbírejte s rozmyslem, budete je později potřebovat! Pokud u sebe máte nějaké měšce, pak si dávejte na víly velký pozor. Jestli totiž vstoupíte do obrazovky s vílou, o jeden měšec automaticky přijdete. Jediné, co vás může zachránit, je to, že máte u sebe alespoň jednu květinu, pak přijdete o ni, nikoliv o měšec. Bohužel se s největší pravděpodobností nevyhnete situaci, kdy cesta k biskupovi vede přes jednu z víl, v takovém případě musíte oba měšce nedobrovolně odevzdat a poohlédnout se po dalším biskupovi.
Jestliže máme u sebe všechny tři zázračné šípy, nastává další část hry. Posbírejte tři květiny (doufám, že vám některé ještě zbyly) a vyhledejte vílu, která vás teleportuje do prostor jižně pod hradem (místo je vyznačené na mapě), odkud se můžete dostat do jeho levé části. Stačí když seberete klíč, který se nachází nedaleko, a otevřenými dveřmi vstoupit do hradu. Uvnitř hradu stačí vyhledat další dveře, které jsou díky třem zázračným šípům otevřeny, a vejít do nich. Stříbrný šíp je váš!
V lese se nachází velké množství dalších užitečných předmětů. Toulce se šípy se vám budou hodit v případě, pokud vlastníte luk. Vavřínové věnce slouží jako náhradní životy. Když potkáte poustevníka, který se prochází před svojí chatrčí, přidá vám život k dobru. Pozor si dejte na obrazovku se šerifem, která představuje jakousi past a vy se ocitnete ve vězení v pravé části hradu, ze které je velice snadné uniknout (stačí najít klíč), problém je ale v tom, že přijdete o všechny předměty, které jste pracně nastřádali. Za každou cenu se vyhýbejte divočákům, jsou totiž mnohem nebezpečnější než hlídkující vojáci.