ÚVODNÍ INFORMACE
Subjekt - planeta čtvrttechnického typu. První třída - civilizace obsahující minerály (nebiologického typu). Kultura robotů neznámého původu. Protirobotí bitevní skupina hlásila ohromné podzemní struktury před svým zničením.
Obrana - masivní paprskové zbraně zabraňují plnému rozsahu útoku. Přechází ke speciálním operacím pro deaktivaci robotů.
Historie - pokusy o proniknutí do pevností selhaly. Vetřelci mají vynikající zbraně. Pokusy o ovládnutí robotů pomocí „napichovacího" zařízení selhaly, podařilo se však přenést dostatek dat pro vytvoření uzavřeného hákovacího zařízení (grapple unit).
Subjekt - hákovací zařízení (grapple device) - vytvořeno pro vypnutí robotů nepřátelského typu, testuje náznaky přílišných energetických požadavků, které vedou k selhání energetické jednotky v několika minutách. Proto je vytvořeno k připojení energetických jednotek poraženého robota. Může také využívat nepřátelské zbraně a obranné jednotky. Vyžaduje robota s omezeným zdrojem energie pro test silového pole zařízení v robotí pevnosti Quazatronu. Považováno za extrémně hazardní.
Subjekt - KLP-2 alias klepto unit.
Historie - vytvořen obslužným robotem. Strávil tři roky v učení jako robotí mechanik. Vyloučen z robotí akademie pro rozebrání svého vychovatele. Prodán do Mezihvězdného Braku na domácí práce. Odveden ve válce Vega. Jeden z několika, kteří přežili vystavení flotily radiaci neznámého typu zapříčiňující šílenství. Přežil, protože byl právě zavřen za programování bitevního počítače, aby hrál Space Invaders. Navzdory přeprogramování stále předvádí tendence něco bez úspěchu rozebrat ... použitelný.
OVLÁDÁNÍ
Volba ovládání následuje ihned po nahrání hry a nelze se k ní již vrátit, dejte si tedy pozor, co si volíte. Pokud zvolíte klávesnici, ovládáte hru klávesami A, Z, L, Symbol Shift (směry) a ENTER (fire). Pro ovládání pohybu můžete použít i sousední klávesy.
PROSTŘEDÍ
Vaše mise probíhá v podzemních městech na planetě Quazatron. Jste robot KLP-2 a vaším úkolem je ovládnout jedno město za druhým - musíte zničit všechny roboty, kteří jsou ve městě.
Ve městě můžete kromě robotů najít ještě další tři důležité objekty:
Zdroje energie (čtverec s kruhem) - pokud na tento čtverec zajedete s KLP-2 a máte obnovitelné baterie, ozve se zvláštní zvuk, KLP-2 se usměje (podle toho, jak se KLP-2 tváří, můžete poznat, kolik má energie - čím víc se mračí, tím je na tom hůře) a nakonec blaženě zamrká.
Přesunové šachty (vypadají jako otevřený kanál čtvercového průřezu), přesunová šachta slouží k přemisťování z jednoho města do druhého. Pokud ji chcete použít, najeďte na příslušný čtverec a stiskněte déle FIRE - objeví se mapka spojových šachet (každé město je symbolizováno vodorovnou čarou, šachty jsou svislé čáry). Město, ve kterém se nacházíte, je vyznačeno bíle (světle), ostatní jsou vyznačena žlutě (tmavě). Pomocí stisku klávesy pro směr se můžete přesunout šachtou do jiného města (některé šachty spojují i tři města). V každém městě je více šachet. Některá města jsou postavena tak, že se skládají ze dvou nepropojených částí, jediná cesta z jedné části do druhé je přes jiné město.
Informační systém (čtverec s obrazovkou na stojanu) - zde se můžete dozvědět několik věcí (ikony zleva doprava) - vidět mapu města, vidět mapu spojovacích šachet a zjistit informace o robotech a jejich jednotlivých systémech (rozsah informací závisí na třídě utajení, kterou jste dosáhli). Informační systém aktivujete tak, že najedete na příslušný čtverec a déle stisknete FIRE - objeví se ikony pro opuštění systému (obrázek robota), pro vykreslení mapy města (kosočtverec), vykreslení mapy spojových šachet (zmenšenina mapy) a pro výpis informací o robotech a jejich systémech (obrázek robota s otazníkem). Ikona, která je zrovna platná, je vybarvena bíle. Stiskem FIRE se nastavená operace aktivuje.
METODY BOJE
Robot KLP-2 (tedy vy) používá dva základní způsoby boje:
Použití zbraně - aktivuje se zbraň (weapon), kterou zrovna máte. Zbraní existuje několik druhů - liší se destrukčními účinky, váhou a spotřebou energie. Někteří roboti jsou vybaveni obranými prostředky (shield) proti některým druhům zbraní (laser shield, disruptor shield). Jediná zbraň (pokud vím), která ničí všechno naprosto dokonale je AUTOCANNON. Za zmínku stojí ještě DISRUPTOR, který ničí všechny roboty, kteří jsou v dohledu a nemají příslušný štít. Zbraň se aktivuje stiskem FIRE a směru (i kombinací), kterým má být vystřeleno.
Použití hákovacího zařízení (grapple device) - při tomto způsobu boje se snažíte ovládnout soupeře. Souboj probíhá tak, že se nejprve zobrazí síť, na které bude souboj probíhat - můžete si vybrat stranu, která se jeví výhodnější. Na výběr strany máte několik sekund (odečítá se od 99), strana se volí stiskem směru a je signalizována bílou ikonou robota. Po vypršení limitu nebo po stisku FIRE se dostáváte do druhé části souboje - snažíte se ovládnout více jednotek než soupeř - umisťujete své přípojky do sítě tak, abyste získali maximum, totéž dělá soupeř. Pokud vyhrajete, vypíše se seznam jednotek, z nichž se robot skládá (pohon, zdroj energie, zbraň, podvozek a přídavné zařízení) a můžete si vybrat a připojit to, co zůstalo nepoškozeno. Informace o jednotlivých částech můžete získat v informačním systému. Pokud prohrajete, přijdete o připojené části (zbude KLP-2 tak, jak byl na začátku a ještě s vybitými bateriemi) a musíte rychle vyhledat zdroj energie k dobytí baterií. Každý robot je vybaven různým množstvím přípojek (čím vyšší třída, tedy nižší písmeno a číslo, tím více), nepouštějte se proto napoprvé do souboje s roboty, kteří mají číslo nižší než 5 nebo 6 - šance zvítězit je dost nízká (ale je). V Quazatronu jsou roboti nižších tříd vyskytují hlavně v horních městech, vyšší třídy pak v dolních. Hákovací zařízení se aktivuje delším stiskem FIRE - zapojení je signalizováno nápisem GRAPPLE na informačním panelu, pokud je hákovací zařízení vypnuto, je zde nápis MOBILE. Cizího robota zahákujete tím, že do něj narazíte se zapnutým zařízením. Hákovací zařízení nezapínejte v případě, že se chcete pouze přemístit z místa na místo.
SYSTÉMY KLP-2
KLP-2 se skládá celkem z pěti systémů, které můžete obměňovat použitím hákovacího zařízení - něco si o nich povíme:
Pohon (drive) - na pohonu závisí rychlost, s jakou se pohybujete. Každý typ pohonu se vyznačuje spotřebou energie (power req) a nosností (thrust), kterou dosahuje.
Zdroj energie (power) - zdroj energie zásobuje pohon, podvozek, zbraň a příslušenství. Na tom, jak je silný, záleží, jak dlouho vydrží. Silné zdroje energie jsou obvykle neobnovitelné a musí se vyměňovat, slabší lze dobíjet na určených místech. Kvalita zdroje je určena maximální energií, kterou je schopen dodávat a vahou.
Zbraň (weapon) - ne každá zbraň je použitelná proti všem robotům (vždy však funguje hákovací zařízení). Zbraň má svou váhu a spotřebu energie (čím účinnější, tím větší váha a spotřeba). Nejúčinnější zbraní je AUTOCANNON, proti nízkým třídám robotů se hodí DISRUPTOR, který není nutné zaměřovat. Naopak do míst, kde se vyskytují roboti vybavení disruptorem, je vhodné vstupovat jen s příslušným štítem.
Podvozek (chassis) - podvozek určuje vaši obratnost. Charakterizuje jej spotřeba (u nejjednodušších typů je nulová) a váha.
Příslušenství (devices) - do tohoto oddílu patří různé vybavení, které lze získat u nepřátelských robotů - štít proti laseru, štít proti disruptoru (když jej získáte, nevyměňujte jej za nic jiného), detektor, atd.
Informace o všech typech zařízení se dozvíte v informačním systému, zjištěné informace si zapisujte, je to docela zajímavé.