English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Zázraky v BASICu (15)
Nightshade (14)
Slightly Magic (2)
Fantasy World Dizz... (3)
Boulder Dash 1-4 (6)
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Pedro 1 - Pedro na ostrove pirátov - návod

Náš milý Pedro se při jedné ze svých výprav kolem světa dostal na ostrov, který chtěl prozkoumat. Naneštěstí byla na ostrově pirátská základna. Piráti Pedra chytili a odvlekli do své tajné jeskyně. Aby se však o jejich úkrytu nikdo nedozvěděl, rozhodli se Pedra uvěznit. Až teď, po sedmi letech, se Pedrovi naskytla šance z vězení uprchnout. Jednomu opilému pirátovi vypadl z kapsy klíč od jeho cely a zakutálel se mu až k nohám. Piráti ještě k tomu odjeli na loupežnou výpravu a v jeskyni zůstalo jen několik hlídek. Pedro již asi nebude mít lepší šanci na útěk. Teď je ve vaší moci a záleží tak pouze na vás, jestli bude jeho pokus úspěšný.

 

Nacházíte se uprostřed rozlehlé jeskyně a máte u sebe klíč. Hned ho aktivujte a jděte doprava. Po chvíli chůze a skoků se ocitnete v místnosti s výstupky. Vyskákejte po nich a dejte se doprava. Zde vezměte kámen a jděte dolů, odkud jste sem přišli. Teď už se dejte doprava. Cesty dolů si nevšímejte a jděte ještě o jednu místnost vpravo. Tady položte kámen, nejdřív pod visící štít, stoupněte si na něj a štít při skoku seberte. Teď položte kámen pod lebku a postup opakujte. Až to budete mít hotovo, jděte ještě vpravo a vezměte sekeru. Jestli jste všímaví, tak jste už jistě zjistili, že vám zdejší krápníky nic neudělaly. Je to proto, že máte u sebe štít. Lebka je zase proti nepříjemným netopýrům. Vezměte kámen a vraťte se až do místnosti s výstupky nahoru. Vyskákejte po nich a jděte o místnosti dál, než jste našli kámen. Je tu most s řetězem. Použijte sekeru, řetěz spadne a most se uvolní. Jděte až na konec chodby a vezměte víno.V místnosti, kde jste vzali kámen, však víno ihned položte a se zbylými věcmi se teď musíte dostat až na samý levý konec patra. Cestu vám zpříjemňují vaše specielní předměty. Když už jste tu, položte kámen před výstupek s deštníkem (obrazovka těsně před koncem chodby). Vyskočte na kámen a z něj na výstupek. Vezměte deštník. Přejděte o obraz doleva a vezměte krumpáč. S těmito věcmi se klidně můžete vrátit do místnosti, kde jste nechali víno. Zde nové věci položte a vezměte si kouzlo (zůstalo po kameni) a víno. Nezapomeňte také na štít a lebku. Takto vybaveni jděte vlevo, dolů, vpravo a ještě jednou dolů. Na výstupcích si dejte pozor, jakmile spadnete, je zpravidla už hra prohraná. Přeskočte tedy několik obrazovek nalevo, až narazíte na hlídkujícího piráta. Položte k němu víno a pirát vám nic neudělá.

 

O obrazovku dál je podle mne, nejtěžší místo hry. Zdola z vody stoupají nahoru bubliny, které vždy v různé výšce prasknou. Samozřejmě je musíte přeskákat. Na druhé straně, ob jednu místnost, je jakési točící se kolo, které vás nechce pustit dál. Pedro si však ví rady. Použijte kouzlo a z nevraživé koule je rázem neškodné kolečko. Vezměte měšec a vraťte se k ostatním věcem. Ponechejte si měšec, krumpáč a deštník. Vyberte si ještě mezi štítem a lebkou, protože oba předměty budou užitečné (já bych si vzal lebku, krápníkům se dá vyhnout). Jestli jste si už vybrali, vraťte se zpět o dvě patra níž, ale tentokrát se dejte vpravo. Po pár skocích objevíte převozníka. Dejte mu měšec a on vás převeze na druhou stranu. V druhé obrazovce vpravo krumpáčem vykopněte žlutý kámen (viz obrázek). Stane-li se vám, že krumpáč zmizí a nic se nestane, přeskočte opatrně onen kámen a on se odsune. Dolů však ještě nechoďte. Vyskákejte o patro výš a dejte se doprava. Hned v první obrazovce potkáte draka. Je asi trochu rozčílen, protože plive kolem sebe oheň a nemíní vás pustit dál (kdo by se mu divil, když je pořád zavřený v jeskyni). Pedro je však neobyčejně vynalézavý. Když drak udělá malou přestávku v plivání ohně, Pedro se posune o malý krůček, položí deštník a hned zase zpátky (viz obrázek). Jakmile drak zjistí, že plive oheň zbytečně, nechá toho. Projděte dál, ale drak tam stále stojí. Popojděte ještě kousek a šlápněte na spínací cihlu. Náhle drak začne blikat a zmizí, protož byl jenom vyčarovaný. Projděte do vedlejší místnosti a vezměte zde holinku. 

 

Vraťte se opět k výstupkům a vyskákejte ještě o patro výš a vydejte se zase vpravo, až dojdete k druhému hlídkujícímu pirátovi. Nepokoušejte se přes něj dostat, je to zbytečné. Vezměte zkumavku a vraťte se k vykopnutému kamenu, ale pořád nechoďte dolů, nýbrž jako obvykle, vpravo. Po dvou obrazech se dostanete do kuchyně. Vezměte kuře a konečně se dejte dolů. Jako všude dole, je tu voda, která vám však nic neudělá, protože máte holinky. Pro změnu se dejte doleva, až dojdete k hladovému žralokovi. Hoďte mu do vody kuře a z žraloka je jen neškodná ploutev. Projděte až nakonec chodby a vezměte zde klíč. Vraťte se až na ostrůvek se dvěma výstupky, na které se však nedá vyskočit. Stoupněte si na kráter vyčnívající na půl ze země a použijte zkumavku. Najednou začnou z kráteru vylézat stejné bubliny, jaké jste už předtím poznali. Vyčkejte až bude bublina dost vysoko a přeskočte z ní na výstupek, z něj na druhý a pak nahoru. Tady už to znáte, a tak pro vás nebude problém vrátit se do místnosti, kde jste začali. Jenže nyní se vydejte do levé poloviny chodby. Otevřete dveře a hned v další místnosti najdete za kamenem další kouzlo. Vezměte ho. Do vedlejší místnosti ani chodit nemusíte, je tam pouze k ničemu nesloužící pasta a nad stolem tam visí lebka. Jděte až dolů ke žralokovi, pak napravo, až se dostanete k podobné kouli, jaká byla na začátku u měšce. Opět použijete kouzlo. Jděte nalevo, nahoru, zase nahoru a ještě nahoru. Nalevo najdete další klíč. Sejděte o patro níž a nalevo otevřete dveře. Za nimi se nachází perla. Vezměte ji a vraťte se do vody za odčarovanou kouli. Stojí tu strážce. Dejte mu perlu a on vás pustí dál. Následuje krásný závěr a je konec.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 29. 2. 2002 | Zdroj: BIT 4/94 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist