Tato hra španělské firmy Dinamic Software je zajisté dobře známa mezi většinou bývalých majitelů Specter a Didaktiků. Hlavním hrdinou je dobře vyzbrojený voják, který má za úkol zničit nepřátelskou raketonosnou ponorku. Celá akce, vedoucí ke zničení ponorky, je rozdělena do dvou obsahově rozdílných dílů, které lze nahrát i řešit samostatně.
První díl představuje vyloženě akční záležitost, kdy se hlavní hrdina, oděný do potápěčského obleku, na gumovém motorovém člunu snaží dostat k ponorce. Nejdříve musí zdolat úsek moře, který je celý posetý plovoucími minami, jimž se může vyhnout jedině přesným přeskočením. Poté jej napadají nepřátelé na motorových vodních skútrech, proti nimž může použít vystřelovací harpunu. Zvládne-li i toto, na určitém místě skáče do moře a další trasu absolvuje jako harpunou vyzbrojený potápěč. Velké nebezpečí mu však hrozí nejen od útočných žraloků - lidojedů, ale i od nepřátelských potápěčů, kteří se v moři objevují po několika vlnách žravých žraloků.
Po zvládnutí i těchto překážek se vynoří na spřátelené základně, kde vstupuje do malé miniponorky, na níž bude pokračovat až k cíli své cesty. Bohužel, ani zde není ušetřen těžkého boje s podmořskými živočichy. Nejprve je miniponorka napadena hejnem obrovských chobotnic, které stiskem svých pohyblivých chapadel hrozí jeho lodičku rozmáčknout. Bránit se může pouze přesnými zásahy raketových střel, které lze z ponorky vypouštět. Pokud přečkáte i tuto fázi, což se málokdy stane, protože většinou váš hrdina zahyne pod rozmačkaným trupem miniponorky v objetí chapadel chobotnic, dočkáte se ještě setkání s gigantickým podmořským hadem. Je to opravdu těžký protivník, který se vysouvá z mořského dna. Můžete se ho pokusit zlikvidovat sérií přesných zásahů do otevřené zubaté tlamy. Ovšem po mnoha svých neúspěších v souboji s touto potvorou, se toho asi nedočkáte.
Druhý díl není jed dobrou akční hrou, ale musíte zde prokázat obstojné logické schopnosti a přijít na kloub nejedné zapeklité situaci. A právě řešení druhého dílu je pro mnohé majitele této hry nepřekonatelným problémem, poněvadž bez návodu se nedá prakticky dokončit, brzy pochopíte proč. Než se pustíte do hraní je nejprve nutné zadat vstupní kód, který je představován pětimístným číslem, dlouho vás nebudu napínat a rovnou vám prozradím, že je to číslo 63723. Hra začíná v momentě, kdy jste s miniponorkou dopluli k zádi raketové ponorky a vstoupili tajně na její palubu. Jste však záhy odhaleni a musíte se bránit útokům ozbrojené posádky. Používat můžete univerzální zbraň, fungující jako samopal, popřípadě jako plamenomet (přepínání se provádí klávesou pro výběr (Seleccion), výchozí klávesa je N), Doporučuji však většinou používat samopal, důvod se za chvíli dozvíte. Úkol, který před vámi stojí je následující, musíte najít na ponorce strojovnu s hlavním reaktorem, otevřít její počítačem zabezpečené dveře a položit zde časovanou nálož. Pak se musíte rychle (v časovém limitu dvou minut, než nastane exploze) přemístit do radiosálu a pomocí dalšího počítače vyslat šifrovanou zprávu o splnění úkolu. Až potom, co odešlete tuto zprávu, můžete vyjet výtahem na vrchol velitelské věže ponorky. Ještě předtím je však nutné nabourat se do počítačové sítě ponorky a vložit zde povely, které zastaví její motory a ponorka vypluje na hladinu. Jinak by váš voják nemohl z ponorky, která je prozatím pod vodou, uniknout.
Ponorka je bludištěm asi 55 obrazovek a její jednotlivé místnosti spojují dveře a výtahy. K orientaci vám dobře poslouží přiložený plánek. Zdárné ukončení hry bude od vás tedy vyžadovat i dobrou znalost propojení místností, což s mapou opravdu nebude problém. Posádka ponorky se skládá z vojáků se samopaly, mužů s plamenomety a z několika důstojníků. Všechny muže bez problémů poznáte již podle vzhledu. Na ponorce najdete i několik stojanů s počítačovými terminály. Některé jsou vypnuté, jiné (se svítícími obrazovkami) jsou v provozu. Postavte se před stojan s počítačem a stiskem klávesy pro směr nahoru jej zapnete. Shora vyjede velká obrazovka monitoru s blikajícím kurzorem - počítačová síť raketové ponorky čeká na vaše povely!
Zjistit, na jaké povely počítače reagují, patří k nejobtížnějším částem hry a mnozí zde také skončí. Právě z tohoto důvodu je druhý díl bez podrobného návodu (a přehledu příkazů) téměř nehratelný. Navíc existují nejméně čtyři verze této hry, které mají tyto povely rozdílné - anglická, španělská a nejméně dvě české. Tento návod je proto upraven pro originální španělskou verzi hry, kterou si můžete z těchto stránek stáhnout. Základem povelů jsou zkratky jednoho až dvou slov o délce čtyř písmen. Jména i slovesa mohou být delší, testují se ale jen právě první čtyři písmena. Při vkládání dvou slov dbejte na to, aby první bylo vždy sloveso, jinak nemusí být povel přijat. Hned první věc, kterou budete asi řešit, je to, jak opustit počítačový terminál. Na provedení této operace lze použít příkaz FIN nebo END. Zadáváním správný povelů to však nekončí, počítače ponorky navíc testují i to, zda ten, kdo povel vkládá, má k němu patřičné oprávnění. Příkazy mohou zadávat pouze důstojníci a kapitán ponorky. Každý z nich má identifikační kód skládající se ze čtyř číslic, který musíte do počítače na jeho dotaz vložit. Nesouhlasí-li kód, popřípadě osoba s tímto kódem nemá oprávnění k vložení povelu, je jeho provedení zrušeno a na monitoru se objeví hlášení OPERATION DENEGADA, můžete ho však opravit a vložit znovu. Je-li kód správný, pak následuje text OPERATION ACCEPTADA.
Pokud se ptáte, jak se se k těmto kódům dostat, je to velice prosté. Sledujte pohyb posádky a hlavně důstojníků, kteří mají typický oděv, čepici a vousy. Po sestřelení jakéhokoliv člena posádky se k jeho ležící mrtvole rychle přibližte, objeví se okénko, v němž vidíte, co u sebe mrtvý člen posádky měl. Může to být střelivo, zdravotní balíček, zásoba paliva do plamenometu nebo bezpečností karta důstojníka s jeho kódem. Nastavte kurzor na to, co vás zajímá (třeba na kartu s kódem) a po stisku FIRE se dozvíte čtyřmístné číslo, které si dobře zapište. Takto si můžete opatřit kódy prvního důstojníka (1 OFICIAL), důstojníka spojů (OFICIAL TRANSMIS), důstojníka strojovny (OFICIAL MAQUINAS) a kapitána (CAPITAN). Kódy se s každou novou hrou mění. Pokud máte kód kapitána, jste ve velké výhodě, protože se pomocí jeho kódu dají opatřit kódy ostatních důstojníků, stačí do počítače zadat příkaz DERD a vložit kód kapitána. Pozor, pokud použijete k likvidaci členů posádky plamenomet, což je velice efektní, počítejte s tím, že ze zabitých mužů nic nezbude a nebudete mít možnost zjistit, co měli u sebe, a hlavně tak přijdete o kódy důstojníků. Rovněž nezjistíte kód, padne-li mrtvý důstojník mimo obrazovku a zmizí.
Poté, co se trochu zorientujete na ponorce, vyhledejte důstojníky a zapište si jejich kódy. Potom najděte první zapnutý počítač a snažte se do něj vložit takové povely, aby se zastavila (PARA MAQU nebo STOP MOTO) a vyplula na hladinu (SUPE nebo EMER). K této operaci je nutné znát kód prvního důstojníka. Pak se vydejte hledat vchod do strojovny. Budete muset projít mnoho místností a použít dveře (stiskem klávesy pro směr nahoru) či výtahy, až nakonec pomocí výtahu sjedete dolů do skladu s mnoha bednami. Na jeho konci vstoupíte opět do technických částí ponorky a do blízkosti strojovny. Nad hlavou máte jednu z raket a do vedle stojícího počítače vložte povel (ABRI PUER nebo ABRI COMP), který vám umožní vstup do strojovny s velkým reaktorem. Pro ověření příkazu pochopitelně musíte zadat kód důstojníka strojovny. Projděte otevřenými dveřmi na konec strojovny, bomba se položí automaticky, od této chvíle vám běží čas dvou minut, po uplynutí nastane exploze. Rychle se přesuňte do radiosálu, kde bude nutno odeslat zprávu. To vše za předpokladu, že jste už dříve objevili, kde je radiosál (na přídi ponorky) a že máte kódové číslo důstojníka spojů, bez kterého nelze zprávu odeslat. Do počítače vložte povel pro vysílání (TRAN nebo TRAS), po testu kódu důstojníka se vypíše MENSAJE? (ZPRÁVA?), na další řádek pak zadejte OABERBYAMD, což je anagram věty A BOMB READY. Pak už rychle najděte výtah na vrchol velitelského můstku ponorky, vyjeďte nahoru a čekejte. Zajímavý konec vás možná překvapí.