Prostřednictvím této hry se ocitnete v africkém pralese, vybaveni jen nejnutnějšími věcmi k přežití. Abyste se dostali domů, musíte najít pět magických čtverců a odnést je šamanovi, který žije v posvátném chrámu nejmenovaného boha. Ten vám prozradí kód do druhé části hry, kde musíte osvobodit doktora Livingstona ze spárů domorodého kmene lidožroutů. Cesta, na kterou se vydáte, není právě lehká, a proto vám přináším tento stručný návod (opravdu stručný, protože vás upozorním jen na některé věci, to ostatní si budete muset zjistit sami).
Nejprve k ovládání, na informačním panelu máte číselnou osu a vyobrazení vašich předmětů, respektive zbraní. Dále zde najdete počet životů, skóre a spoustu jiných nepodstatných věcí. Je zde také vyobrazeno kolik magických čtverců jste již našli. Zbraně si přeřazujete klávesami l, 2, 3 a 4. Pokud budete chtít našeho dobrodruha otočit, a tím i změnit pohled na hrací plochu, můžete to udělat tlačítkem ENTER. Zbraně jsou tyto:
BUMERANG - po hození se vrací, jak to obvykle u bumerangů bývá. Hodí se k přehazování nedostupných páček, jinak na většinu zvířat nemá žádný účinek.
BIČ - slouží k mnoha věcem (viz Indiana Jones).
GRANÁT - nejužitečnější zbraň. Zabijete s ním prakticky vše, jen se trefit.
BAMBUSOVÁ TYČ - není to vlastně zbraň, ale je to nejužitečnější věc, co máte. Umožní vám totiž skočit do nepředstavitelných výšek a dostat se tak na jinak nepřístupná místa.
Použití zbraní je jednoduché. Bičem ničte útočící pštrosy a hbitě se vyhýbejte střelám oštěpometu, který se nachází opodál. Postupujte a ničte stále pštrosy, až v trávě uvidíte červené vejce. Odtud se připravte ke skoku o tyči. Nechte červenou čáru dojet až na konec číselné osy a skočte. Za letu si přepněte na bumerang. Až budete padat nad skalní převis, hoďte tuto bumvraťhaluz tak, aby zasáhla nádobě podobný předmět. Obrazovka zascrolluje dolů a naskytne se vám pohled na zeď, která se rozpadne a uvolní vám tak cestu do kamenného bludiště. Skočte dolů tak, abyste se nenabodli na ostny vysunující se ze země. Postavte se těsně před tyto ostny a až se zasunou skočte o tyči za použití síly s hodnotou 3. Tím jste se dostali do bludiště, z kterého si cestu najděte sami. Poradím vám jen, abyste udržovali směr doprava a nahoru. Bacha si dávejte hlavně na opice, kradou věci, když se tak stane, můžete to rovnou zabalit. Při tom hledejte magické čtverce. Někde nahoře je páčka (zas v podobě nádoby, páčkou to nazývám spíš ze zvyku), kterou přehoďte bumerangem, abyste si otevřeli cestu ven. Je to studna, kterou musíte vyskočit na povrch. Zde vás budou zase obtěžovat pštrosi a k nim se přidají orli. Ti vás sice nezabíjí, ale uchopí vás do pařátů a odnesou zpět před vchod do kamenného bludiště, kde mají své hnízdo. Stejně by mne zajímalo, jak se v tak malém hnízdečku poskládá tolik orlů a jak se dělí o placení nájmu.
Za stálého obtěžování této opeřené havěti si dojděte pro čtverec úplně vlevo, pak zpátky k okraji propasti na druhé straně. Bez obav seskočte dolů. Dopadnete na skalní výstupek. Opět z něj seskočte na další a pak zas na další až skončíte na dně propasti. Po celou dobu ničte granáty dotírající orlí plémě. Dole se vyhněte ostnům a nadále odrážejte útoky orlů a také lvů. Dojdete ke schodům, jež vás dovedou do chrámu. Zde na vás číhá spousta nových nástrah. Kromě chobotnic a pásovců, které jste mohli vidět již v kamenném bludišti (a kteří vás určitě párkrát zabili, protože jsem vás na ně záměrně neupozornil), se musíte bránit oštěpometům, šipkometům, ohnivým koulím, kapkám kyseliny. Probíjejte se stále vpřed až po mnoha nástrahách dorazíte do místnosti, kde ze stěny visí hák. O něco níž najdete poslední magický čtverec. Skočte pro něj a vraťte se na výchozí místo. Tak co, zase jste přišli o život? Ošklivý netopýr! Opět jsem vás na něj zapomněl upozornit (fakt nemám svůj den). Doufám, že to nebyl váš poslední život, protože cíl je velmi blízko. Stačí jen do puntíku dodržet následující postup.
Takže, končí legrace (a začíná sranda ...). Stojíte na výchozím místě, pokud žijete. Vezměte bič a stoupněte si tak, abyste s ním dosáhli na hák. Šlehněte s ním, čímž se hák roztáhne na velkou plošinu. Vystupte na ni a skočte o tyči takovou silou a z takové vzdálenosti, aby jste se nenabodli na ostny trčící ze stropu. Zatím, co si to tak letíte vzduchem, je nejvyšší čas vás upozornit na jednoho starého a hlavně mrzutého pásovce, kterému pravděpodobně přistanete na hřbetě. Zase jste přišli o život? Co se rozčilujete? Já jsem vás přece před dopadem upozornil! Až se vám konečně podaří bez úrazu vyskočit nahoru, jděte doprava, kde na vás čeká šaman. Předáte mu magické čtverce, tím ale hra zdaleka nekončí. Získaným kódem 15215 zpřístupníte druhou část, kde se musíte dostat do vesnice domorodého kmene a posbírat pět lektvarů u jednotlivých chýší. U té šesté úplně vlevo už na vás bude čekat doktor Livingstone. Uuuuuuuff! Joystick si konečně odpočine od vašich upocených rukou. Doufám, že vám tento stručný návod alespoň trochu usnadnil cestu. Konec konců k dispozici máte i mapu, takže rozhodně při své cestě nemůžete zabloudit.