English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Hudson Hawk (1)
Predator 1-2 (14)
Sim City (8)
Dan Dare 1-3 (4)
Jet Bike Simulator (3)
Rebelstar 1-2 (3)
Dynamite Dan 1-2 (10)
Automania (5)
Jetpac (16)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Last Ninja 2 - návod

Tento titul patří bezesporu ke "zlatému fondu her" pro počítače všech typů. Firmě System 3 Software se v roce 1988 podařil výborný kousek a hra dodnes zaujme svou vynikající trojrozměrnou grafikou i složitostí zápletky a nelehkým řešením. Hra patří k těm rozsáhlejším a obsahuje celkem šest postupně dohrávaných dílů. Cílem hry, která se odehrává v podzemích a na periférii New Yorku, je objevit sídlo zlého Šoguna Kunitokiho a pak jeho samotného zabít v boji. Takže se do toho dáme.

 

OVLÁDÁNÍ HRY
Ve hře je bohužel zabudováno pouze ovládání z klávesnice nebo Sinclair joysticku (ve verzi, kterou si můžete stáhnout z těchto stránek, je plně zahrnuta i podpora Kempston joysticku). Z klávesnice řídíte Ninju tlačítky 6 až 0. Ještě než začnete, se dá stiskem tlačítka J (mód 1 až 3) přizpůsobit ovládání vašim potřebám, nejlepší se asi zdá mód dvě. Klávesa P slouží ke sbírání a používání předmětů. Při této činnosti vždy záleží na vaší poloze vzhledem k danému předmětu. Zbraně si přepínáte tlačítkem SPACE, výměna předmětů se provádí stiskem klávesy ENTER a hru můžete kdykoliv pozastavit klávesou H.

 

1. DÍL - CENTRAL PARK
Z pódia vejděte za závěs vlevo do další místnosti, kde na zdi vpravo krátce něco zabliká. Je to vypínač a ve hře se tímto zablikáním označují důležité předměty a místa. Dojděte k vypínači a úderem rukou (stisk 7 a 0) jej přepněte, vypínač zčerná. Zbavte se hlídače vhodným úderem. Nejlepší je nasměrovat se tváří protivníkovi a stlačit současně H, 7 a 0. Pokud nepadne protivník k zemi hned, párkrát to opakujte. Vyjděte opět ven. V pódiu se otevřel poklop, skočte dovnitř a na zemi hledejte klíč. Seberte jej (postavte se přesně nad něj a stlačte P) a klíč se musí objevit vpravo na obrazovce pod nápisem FOUND (nalezeno). Pak už vyjděte ven do uliček Central Parku. V parku hledejte u chodníku bednu, v níž lze najít vrhací hvězdice, tzv. shurikeny. Seberte je opět stiskem P u bedny a shuriken se objeví pod textem FOUND vpravo na obrazovce. V parku jsou dvě uličky vedoucí k dámským a pánským WC. Na dámských záchodcích lze vždy najít (stiskem P) část nové zbraně, kterou jsou nunčaky, což jsou dvě tyče spojené řetězem. Máte-li oba díly, hledejte v parku místo s vrhačem nožů. O kus dál seberte u zdi mapu a po mříži vyšplhejte na plošinu nahoře a přeskákejte (stisk 8 a 0) doleva, kde leží další zbraň, kterou je tyč. Seberte ji a vraťte se zpět, otočte se zády k mříži a sešplhejte dolů. Vraťte se teď na místo, kde jste vešli z místnosti do parku, je tam plot s brankou. Nastavte si pod text HOLDING (předmět držený v ruce) klíč (stlačováním klávesy ENTER) a ve středu branky stlačte P. Pokud se branka neotevře, posuňte se o kousek a opakujte stisk P. Brankou vejdete do další části parku, ale zastaví vás řeka. Na řece se po chvíli objeví člun, odrazte se od břehu, skočte na člun a z člunu opět na druhý břeh. Napoprvé to ale určitě nevyjde. Vstupte dále do parku, vyhněte se včelám a dejte se chodníčkem doprava! Na konci chodníčku skočte, přistanete na ostrůvku v jezeře, kde v křovinách stojí člun. Nastavte si stiskem SPACE jako zbraň tyč a snažte se nějak odstrčit člun tyčí od břehu ostrůvku. Až se dá člun do pohybu, skočte zpět z ostrůvku doleva a vydejte se chodníkem rovněž vlevo. Zastaví vás široká řeka, kterou nepřeskočíte. Vyčkejte chvíli, až se objeví člun, který jste odstrčili od ostrůvku a obdobným způsobem skočte nejdříve na člun a pak z člunu na druhý břeh. Podotýkám, že tentokrát to bude daleko obtížnější a pravděpodobně to budete mnohokrát opakovat.

 

2. DÍL - THE STREET (ULICE)
Přeskočením řeky jste se dostali do ulic města, proto buďte na pozoru. Pokud uvidíte semafory s blikajícími světly, čekejte, jinak vás srazí projíždějící motocykl. V ulicích předměstí New Yorku (16 obrazovek) musíte najít slepou ulici s čínskými nápisy na štítu a pruhy na dveřích. Vyrazte dveře kopem nohou a uvnitř (zabliká) seberte ze zdi výbornou zbraň, kterou je meč. Pokud jste toto místo našli, stačí jít o šest obrazovek opačným směrem, dokud neobjevíte obchod (s nápisem DRUGS) a flašku u zdi (zabliká). Seberte flašku a dejte se vlevo a pak rovně nahoru. Musíte se dostat k budce, kterou za mřížemi hlídá hlídač. Zlikvidujte ho a stiskem P ve dveřích prohledejte vchod. Musíte najít klíč na poklop do kanálu. Nyní se vraťte zpět stejnou trasou a na první křižovatce u telefonní budky zahněte vlevo a přejděte ulici. Po dvou obrazovkách na další odbočce zahněte u telefonní budky dolů. Na druhé obrazovce od telefonní budky najdete na zemi poklop. Postavte se přesně na něj (střed musíte mít mezi chodidly) a nastavte si k použití nalezený klíč ke kanálu a stlačte P. Stojíte-li na kanálu správně, poklop se odsune a vy můžete vstoupit do podzemí.

 

3. DÍL - THE SEWERS (KANÁLY)
Poklop se odsunul a po žebříku jste sestoupili do podzemí kanalizační sítě. Postupujte vpřed a v místě, kde je v chodníku díra, kterou byste museli přeskočit, vstupte naopak do dveří vpravo. Zde na zemi uvidíte zablikat klíč, který seberte a vraťte se. Přeskočte díru, pak další a na konci chodby stojíte u dveří, před nimiž se nenápadně rýsuje čtvercový poklop kanálu, vedoucí dále do podzemí. Postavte se zády ke zdi, nastavte si klíč k použití a zkoušejte otevřít poklop. Asi to taky hned nepůjde, a tak zkuste jinou polohu vůči poklopu. Otevře-li se, sestupte dovnitř. Nyní stačí stále postupovat vpřed. Občas narazíte na tmavé otvory, které ústí do dalších chodeb. Najděte vždy tu správnou a jděte dále. Pozor! V těch špatných rychle ztrácíte energii! Pokračujte dále až k ústí tří chodeb. Z jedné z nich vyleze krokodýl a šine si to na vás. Lze ho zničit zápalnou lahví alkoholu, kterou jste sebrali v ulicích města. Ještě snadnější však je, že krokodýla lze obejít zprava a když je nejvíce vysunutý z chodby, rychle do ní vstoupit! A je to, právě jste postoupili do čtvrtého dílu hry.

 

4. DÍL - THE BASEMENT (MALÁ TOVÁRNA)
Prokličkujte z první obrazovky směrem nahoru doprava a pak ve druhé obrazovce vylezte po žebříku na střechu z pletiva. Vraťte se na první obrazovku a seberte ze střechy kartu k automatickému výtahu. Po střeše projděte několik obrazovek a skočte do kanceláře oknem. Ze země seberte kus masa (kýtu) a vraťte se žebříkem zpět na druhou obrazovku a dále jděte po zemi stejným směrem jako po střeše. Je to jakási malá továrnička s různými nástrahami. Zdoláte-li rychle jezdící vozíky, objeví se před vámi koleje nabité elektřinou! Jděte dále a objevíte se před nebezpečným místem, kde musíte přeskákat po několika kamenech přes propast, která je navíc hlídaná bojovníkem. Zneškodněte ho shurikenem a skočte na pevnou zemi. Dojdete do kotelny. Vydáte-li se vpravo, objevíte černého pantera hlídajícího postup dále. Takže se vydáme raději kotelnou doleva, kde nakonec objevíte v jedné z místností džbán, který obsahuje jed (zabliká). Přistupte k němu, nastavte si maso (kýtu) a otravte ho jedem (musí změnit barvu). Pak se už klidně vydáme k panterovi a když zvedne hlavu, podáme mu otrávené maso. Musí ho sníst a pak klesne k zemi, vaše cesta se uvolní. V poslední místnosti vás čeká výtah. Použijte svou výtahovou kartu a vstupte dovnitř! Jedeme do pátého dílu!

 

5. DÍL - THE OFFICE (KANCELÁŘE)
Jste v kancelářském objektu a do akce se zde zapojí i nám známá výpočetní technika. V druhé obrazovce zahněte doleva do místnosti s počítačem na stole. Stiskem P získáte šifru, kterou bude dobré si poznamenat. Vyjděte opět ven a zahněte chodbou doleva. Zde na chodbě vidíte dvoje dveře. Vstupte do prvních vpravo a uvnitř ze stolu seberte nové shurikeny. Vraťte se na chodbu a vstupte do druhých dveří rovně před vámi. Jste v další kanceláři s počítači a východ jaksi nikde. Přistupte však k jednomu z počítačů a stiskem všemocného P otevřete tajné dveře ve stěně za počítačem. Tajná chodba vede do technických částí budovy. Vyšplhejte po žebřících nahoru až k velkému ventilátoru. Bohužel je v chodu a proud vzduchu vás sfoukává dolů do propasti. Stačí však do něj šikovně hodit shuriken a ventilátor se zastaví. Se zamřížovanými dveřmi za ventilátorem si již poradíte stiskem P. Tyto dveře vás nakonec dovedou na římsu zvenčí budovy. Co teď? Pod vámi hloubka mnoha pater, vpravo sedí zle vypadající pes. Dejte se vlevo a přeskočte nebezpečně vyhlížející mezeru v římse. Dopadnete opět na její další část a po chvíli narazíte na žebřík, vedoucí vzhůru na střechu. Vylezte po něm a po pár krocích spatříte vrtulník nacházející se těsně nad střechou. Do tohoto vrtulníku musíte nějak naskočit a odletět do poslední, šesté části hry. Bohužel, zde mnoho hráčů předčasně dokončilo hru, protože se nedokázali zachytit za vrtulník, který po chvíli sám odlétá. Jak tedy na to? Po delším experimentování se mi podařilo snad zjistit recept, který většinou dopadl odletem na vrtulníku. Na střeše je vlevo šedý okraj, o málo širší než postava našeho hrdiny. Postavte se zhruba doprostřed šířky onoho šedého okraje střechy vlevo a jděte až na samý okraj střechy k vrtulníku. Nohy se musí přesně nacházet na čáře okraje střechy. Pak by měl stačit jen stisk tlačítka P a Ninja se zachytí za lyži (podvozek) vrtulníku, nikoliv za visící žebřík. Poté vrtulník ihned odlétá. Pokud se vám to nepodaří hned, zkoušejte to dále.

 

6. DÍL - THE HOUSE (VILA)
A máme tu finále! Poslední část hry se odehrává ve vile, v níž se někde ukrývá sám Kunitoki. Musíte ho najít a zneškodnit. Vrtulník vás zanese nad střechu vily a vy musíte hbitě seskočit na jeden z výstupků věžičky. Opatrně přeskákejte na další výstupky a z toho posledního pak už na střechu. Po pár krocích skočte do vikýřového okénka na střeše, kterým vniknete dovnitř silně strážené vily. Vila má dvě podlaží a podzemí, takže bude co prohledávat. V jedné z místností je místo dveří díra, kterou spadnete dolů. Pokud si však v další místnosti vezmete lano (bliká), lze pak dírou (za použití lana) sestoupit do kuchyně. Snězte hamburger a vyjděte ven. Ve vedlejší místnosti je na stěně malá ploška, odkud lze vypojit poplašné zařízení (všimněte si, že blikají poplašná světla a po stisku P u zařízení zhasnou). Vyjděte opět z kanceláře a prohlédněte si dobře chodbu, za květinou v rohu je tajný průchod. Dostanete se tak na dvůr před vilu, sejděte dolů a vstupte do dveří, je tam tma. Proto se rychle vraťte a u vchodu do těchto dveří najděte malou plošku (vypínač) a stlačte P. V osvětlené místnosti sklepa pak prokličkujte mezi nastavěnými překážkami a vstupte do dalších prostor. Zastaví vás až kotelna s vadným kotlem, z něhož uniká proud horké páry. Přistupte k němu a najděte místa, kde je nutno stlačit to správné tlačítko, aby se proud páry zastavil. Ještě pár kroků a stojíte v místnosti s velikou šesticípou hvězdou na podlaze a přemýšlíte, co podniknete dál. Rozhlédněte se a hledejte, kde by mohl být ukrytý tajný sejf, v němž Kunitoki ukrývá tajemnou "kouli síly". Vzpomeňte si na literaturu a filmy, kde takové sejfy bývají. Už víte? Ještě dříve však musíte zapálit všechny svíce ve hrotech hvězdy na podlaze. Pokud si myslíte, že to není třeba, nedělejte to. Nakonec dojde k situaci, že to rychle uděláte! Nyní přistupte k místu, kde je sejf a otevřete ho. Budete však potřebovat tajný kód sejfu (šifra z počítače v pátém levelu). V okamžiku, kdy vyndáte ze sejfu kouli, vyřítí se na vás sám Kunitoki a budete muset svést svůj poslední boj. Pokud vám zbyla nějaká zásoba shurikenů, bude se jistě hodit. Je-li vše zdárně u konce, objeví se text s gratulací a další hru máte dohranou.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru World of Spectrum.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 21. 3. 2003 | Zdroj: FIFO 16 | Vložit nový komentář...

Vložil: ainVloženo: 03. 06. 2010, 13:42:49
Přijde mi strašně těžký přeskákat přes tu loďku. Tam by to ještě šlo (se ztrátou pár životů), ale zpátky už je to nemožné... Nemá na to někdo nějaký fígl?

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist