Po nahrání hry vás překvapí perfektně zpracovaný úvod. Bohužel (nebo spíš bohudík, jak se to vezme) výbornou hudbu u této zajímavé hry uslyší jen majitelé AY čipu, nebo jak se ten krám vlastně jmenuje. Já to štěstí mám. Jestli i vy vlastníte Melodika, nemusíte se bát, že si v Infernu výborné hudby moc neužijete. Opak je pravdou. Ale co, uvidíte sami. Raději se podívejme na samotnou hru. Hra je rozmístěna do 24 misí (úkolů), které se odehrávají na šesti planetách. Pro špatné matematiky dodávám, že pomocí velmi složitých a zdlouhavých výpočtů zjistíme počet misí na jedné planetě. Je to ... chvíle napětí. . . čtyři!
ZBRANĚ
Před započetím každé mise si můžete podle vlastního uvážení vybrat z poměrně bohaté nabídky zbraní pro své pumovnice. V manuálu jsou zbraně popsány jen z hlediska technického. Já bych vám je chtěl přiblížit z hlediska užitečnosti ve vlastní hře tak, jak vyhovovaly mně.
KOBRA - dopředu odpalovaná raketa. Potřeboval jsem ji jen ve dvou misích. Její nevýhodou je nepřesnost zaměřování.
ZMIJE - šikmo nahoru odpalovaná raketa. Celkem k ničemu (osobní názor).
KRTEK - raketa určená pro pozemní cíle. Hodila se jen ve čtvrté misi.
SKUNK - řídí se příkladem svého živého bratra. Také on střílí dozadu. Naštěstí počítače nejsou na takové úrovni, aby produkovaly i čichové vjemy (smrad nebo puch, jak je libo). Málokdy ho použijete.
PADAVKA - bomba poháněná silou gravitace. Sotva se něčeho dotkne, udělá strašné bum! Je nezbytná při ničení nepřátelských zásob paliva.
SUPERBOMBA - zničí vše živé (občas včetně vás, to když nemáte štít na maximu). Najdou se místa, která vás budou svádět k jejímu použití. Problém je v tom, že sotva ji vypustíte, hned bude sejmuta nepřátelskou střelou, nebo se o něco rozbije dřív, než se stačí aktivovat.
DIKOBRAZ - levitující mina. Jednou vám určitě zachrání život (pokud vás o něj nepřipraví).
GLADIATOR - velmi užitečná zbraň.
AUREOLA - přídavný ochranný štít. Jen nevím, k čemu je dobrý.
PRSKAVKA - opravdu velmi vydatný pomocník. Zasáhnete i cíl, který je skryt za rohem.
ENERGO - urychluje dobíjení plazmy a štítu. Měl jsem ho u sebe pokaždé.
CHAMELEON - odkloní rádiově naváděné střely. Poradil jsem si i bez něj.
REZONANCE - násobič energie střel plazmového děla. Používal jsem ho často.
TROJZUBEC - klasická troj střela. Velmi užitečná věc.
KLOKAN - umožňuje skok hyperprostorem. Dosti užitečná hračka.
PŘÍDAVNÉ PALIVO - bez komentáře.
PLANETY A ÚKOLY
Každá planeta je něčím zvláštní a každá je jakoby samostatnou kapitolou tohoto dlouhého příběhu. Planet je, jak už jsem řekl, šest. Jsou to: Země, Měsíc, Fialka, NGC32/4, Zynaps a Orga.
Jména kapitol jsou: Nalezen v New Yorku (proč ne v Praze nebo Brně?), Druzí lidé na Měsíci (bez komentáře), Impérium odvrací úder (alias Hvězdné války pokračují), Čtvrtá planeta smrti (vřele doporučuji knihy od Harry Harrisona o planetách smrti), Daleko od ráje (a ve středu pekla - Inferno je výstižný název) a Terminátor (tím jste vy). To je však jen stručný popis. Podívejme se na jednotlivé planety blíže.
Na Zemi startujete plnit jednotlivé mise z nosiče bitevníků Raina. Po splnění zadaného úkolu na něm musíte také přistát (tak si ho hleďte nezničit). To je často svízelné, protože když se s nepřítelem příliš zdržujete, nevystačíte s palivem a skončíte na ulicích New Yorku v podobě mastného fleku. Musíte také dávat pozor na mraky. Ptáte se proč? Orgaidé jsou sice hloupí, když chtějí válčit, ale ve vědě jsou podstatně dál, nežli lidstvo. Jejich vědomosti jsou až tak rozsáhlé, že dokázali změnit strukturu mraků z plynného skupenství na skupenství pevné. Zkrátka a dobře - kdo narazí, má smůlu. Dále se zde musíte vypořádat s vrtulníky, řízenými raketami, bombardovacími balóny, obřími kulomety, a tak dále. V poslední pozemské misi zničíte Sochu svobody (ať mají Američané radost) a hurá na Měsíc!
Na Měsíci budete startovat z pozemní základny. Oproti Zemi zde nejsou mraky, ale je tu množství nepřátelské techniky. Různá děla, stíhačky roztodivných tvarů a jiných nesmyslných vynálezů na zabíjení. Nejnebezpečnější jsou však samonaváděcí rakety. Těm lze uniknout pouze s lineárním pohonem nebo Klokanem. Platí na ně také tato finta, když na vás vyletí raketa, utíkejte tak dlouho, dokud nepoletí další. Potom manévrujte tak, aby se srazily. Nyní máte čas na rozstřílení odpalovací rampy. Po splnění misí na Měsíci opustíme hranice naší soustavy a zavítáme do soustavy Alfa Centauri na planetu Fialka.
Na Konvalince ... pardon, Fialce (botanika nebyla nikdy mou silnou stránkou), se budete pohybovat nejen na povrchu, ale i v rozsáhlých jeskyních. Cestou se setkáte s dalšími druhy nepřátel. Nejvíce je tu letounů, kteří po vás střílí rakety. Pokud jsou dva za sebou a vy je vidíte oba najednou, zastřelí často ten vzdálenější svého odvážnějšího kolegu. Nebo také můžete ve skrytu skal chvíli počkat až sami narazí do skály. Dejte si také pozor na stíhačky, které se najednou bleskově vynoří, stejně tak bleskově zmizí, a nechají vás samotné v těžce poškozeném (ne-li zničeném) letounu o samotě. V takovém případě nezbývá nic jiného, než se pokusit dostat zpět na základnu, nechat se opravit, případně přezbrojit a zkusit štěstí znovu. Nejtěžší misí na Fialce je doprovod Soumara, což je celkem výstižné jméno pro zásobovací křižník, na druhou základnu. Musíte sebou totiž opravdu hodit, protože cesta musí být vyčištěna pro Soumara, který startuje současně s vámi. Naštěstí je pomalý, jako ... no, jako soumar. Ještě štěstí, že na vás na konci nečeká nějaký velmi tuhý nepřítel, jako v jiných misích.
Poslední obsazenou planetou Pozemské Konfederace , kterou máte osvobodit, je ... nějaká planeta. Je tak bezvýznamná, že dostala jen pořadové označení: NGC32/4. I na této planetě je spousta nových zbraní, nových překážek a nových úkolů, které čekají na vyřešení. Startujete z velkého nosiče Cimrmana. Nejnebezpečnější jsou tu pozemní děla. Ta jsou tak odolná, až se to nechce věřit. Jediná taktika, na kterou jsem přišel, je tato: Klokanem skočte za něj, aktivujte Rezonanci a zezadu nežádoucího společníka zlikvidujte (zábrany musí jít stranou, Orgaidé s vámi také nejednají právě v rukavičkách). Máte-li nepoškozené plazmové dělo, stačí vám šest zásahů. Bez Rezonance je třeba 25 zásahů z plně nabitého děla. Setkáte se zde také s velkou škálou nepřátelských letounů, létajících talířů a jiných potvor. Zajímavé jsou též samonaváděcí létající miny. Ty se dost často srazí, takže máte o starost méně. Po ukončení dobrodružství na NG ... (a tak dále) je vlastně Konfederace osvobozena. Tím ale vaše útrapy nekončí. Opravdové problémy nastanou teprve teď.
Zynaps je jedna z původních planet patřících k orgaidskému Impériu. To, co jste dosud prožili, nebylo nic oproti tomuto peklu. Autor se nechal inspirovat stejnojmennou střílečkou, která také není žádnou procházkou růžovou zahradou. V krvavém boji jste nuceni čelit obrovskému náporu létajících monster, hbitě uhýbat ostnatým koulím, které jsou obrovskou silou antigravitace vrženy proti vám. Opravdu tuhá jsou monstra na konci misí. I ta jsou převzata ze hry Zynaps, ale jsou mnohem lépe propracovaná.
Pokud přežijete tuto zkoušku ohněm, čeká vás domovská planeta agresorů - Orga. A to už je tedy opravdu něco! Obrovští bojoví roboti, samonaváděcí rakety (jaké jste viděli na Měsíci), děla, spousta letounů a mnoho a mnoho dalších výmyslů orgaidské válečné mašinérie. V poslední misi máte rozstřílet, rozbombardovat. rozcupovat, rozmetat, rozprášit, zničit, zadupat ... (pardon, nechal jsem se poněkud unést, ale když mě to tak vždycky bere). Zkrátka máte vymazat imperátorský palác z mapy Orgy, ovšem pokud nějaká existuje - Orgapis jako věda není, válčení má pro Orgaidy zřejmě větší význam.