Vaším úkolem v textové hře Help!!! je vysvobodit kamaráda Amose z vězení. Vstupní heslo do hry je: POLARITA. Slovník použitelných příkazů:
I - inventář
R - rozhlédni
S - sever
Z - západ
J - jih
N - nahoru
D - dolů
PRI - přivaž
OPR - oprav
POD - podej
KOV - kovej
VEZ - vezmi
NAF - nafoukni
ROZ - rozmontuj
NAL - nalákej
POL - polož
HOD - hoď
PRO - prozkoumej
POM - pomoc
NAL - nalákej
OPI - opij
ZAV - zavři
ZAP - zapal
PRE - přeřež
VYP - vypač
OTE - otevři
OTO - otoč
ZAP - zapal
TEL - telefonuj
ZNI - znič
KON - konec
LOA - load
SAV - save
Takže vzhůru za dobrodružstvím! Vaše dobrodružství začíná v nějaké nevalně vyhlížející kapli. Jak vidíte, nemůžete se vydat žádným směrem. Prozkoumejte nejdříve okénko, kupodivu najdete cihlu. A už je vám zcela jasné co s ní uděláte. Hoďte ji do zrcadla a odkryjete tajný východ z kaple. To jste ale nešikové, příště zvedejte nohy! Vydejte se na západ po lesní cestě, uvidíte pařez. Pod ním by mohlo něco být, prozkoumejte ho. Ano je to tak. Našli jste láhev fernetu. Ta se bude hodit. Jděte dále na západ. Uvidíte mrtvého ptáka. I když v reálném životě by jste na něj nesáhly, tak v této textovce ho hold musíte vzít.
Jděte na sever a západ po pěšince až k lesní kapli, před ní uvidíte desku. Vezměte ji. Ta se určitě bude hodit. Nyní se vydejte zpět na místo, kde jste se vykutáleli z kaple.
Nyní se vydejte na sever po severojižní cestě až dojdete k rozbahněné půdě, kde stojí špinavá kočka. Rychle položte desku, než se v tom bahně utopíte. Ono to nebylo obyčejné bahno, ale bažina. Kočku se nepokoušejte vzít, je to mrcha a utekla by vám. Nalákejte ji na toho mrtvého ptáka, kterého jste se štítily vzít. Jděte zpět na jih k lesní křižovatce. Tentokrát se vydejte na jih polní cestou, kolem beránka. No spíše berana, vypadá jako nějaký boxer, rychle kolem něj projděte, než si vás všimne. Zahněte na západ a dojdete před salaš, kde na lavičce sedí smutný bača. Kdo je nejlepší na myši? No přece kočka. Položte před něj tu hnusně špinavou kočku. Bača díky ní odežene všechny myši a dá vám za to časopis Top-tip. A položí před vás taky tu hnusnou kočku, protože ji už k ničemu nepotřebuje. Zato vám se bude ještě hodit, nalákejte ji znova na tu hnusnou mršinu a hned ji odhoďte a doufejte, že jste nic nechytly. Vezměte si i darovaný časopis. Po každém prozkoumání časopisu se vám vypíše některý z 12 inzerátů. Přečtěte si všechny inzeráty. Odsud jděte na západ a sever, najdete zde sirku, ta se vám bude určitě hodit. Jděte zpět před salaš.
Vydejte se k lesní křižovatce, kde se poté vydáte směrem na sever přes bažinu na vámi položenou desku. Zahněte na východ, narazíte na zákeřného potkana, který vás nechce pustit dále. Položte špinavou kočku, ta si s ním poradí. Říkám, že je to mrcha, sice toho potkana zahnala, ale taky utekla bůhví kam... Vydejte se na východ k velké lesní křižovatce. Dobře si místo zapamatujte, budeme tudy často chodit. Položte zde sirku a láhev. Vydejte se na sever kolem hustého lesa, vezměte hřebík,vraťte se sním na křižovatku, kde ho položte a vydejte se znova na cestu. Jděte tedy severně, na malé křižovatce se dejte nejdříve na sever do řidšího lesa a poté na východ do skal. Potkáte tam metalistu, který vás nechce pustit dále. Ale jestli jste pořádně pročetly časopis, trklo vás, že by mohlo jít o toho ztraceného metalistu. Jděte zpět na malou křižovatku. Nyní jděte pořád směrem na západ, než dojdete k polní cestě, kde leží pumpa. Na jihu najdete dynamit. Vezměte oboje a běžte zpět, po cestě vezměte sukovici. U trávy plných ropuch odbočte na jih, vezměte kladivo a jděte zpět k velké lesní křižovatce.
Položte zde kladivo a dynamit. Vydejte se na západ. V popisu místnosti si můžete všimnout o desce, kterou jste položili. Pomocí sukovice si ji můžete podat a následně vzít. Jděte zpět na velkou lesní křižovatku a položte zde právě získanou desku. Jděte na východ cestou ven z lesa až k poli, kde je žebrák. Zahněte na sever, jděte 2x na východ. Dojdete doprostřed náměstí s kašnou. Nyní se vydejte na jih kolem domů až k místnímu kinu, kde je telefonní budka. Napadlo to samé i vás? Ne? Nemáte peníze na telefonát. Na tu minci u žebráka zapomeňte, tu vám nedá. Proto zavolejte na bezplatné číslo 158. Nahlásíte policistovi, kde se nachází metalista a on se už o něj postará. Pro méně chápavé, metalista už vám nebude bránit v cestě na východ. Nyní se tedy vydejte zpět do míst, kde stával tenkrát hledaný metalista. Objevíte se před vysokou skálou, kde leží balvan. Pomocí sukovice ho vypačte. Objevíte pod ním pilku, ta se bude určitě hodit. Pokračujte na východ, kde leží lupa, tu také vezměte. Nyní se vydejte zpět na hlavní velkou lesní křižovatku, kde si pomalinku ale jistě děláte krásnou sbírku věcí. Jen aby ji vám někdo neukradl...
Na křižovatce položte lupu, Top-tip a pilku. Vezměte si k sobě hřebík a kladivo. Vydejte na východ zpátky ke kašně na náměstíčko. Odsuď se vydejte na sever až do kovárny, kde pomocí kladiva ukováte z hřebíku šperhák. Nezapomeňte ho vzít. Jděte zpět ke kašně. A vydejte se na jih k rodinným domkům. Zahněte na východ kolem hospody až ke škole. U školy se vydejte nejdříve na jih před polorozpadlý barák s garáží. Co s vraty od garáže? Zadejte příkaz na vypáčení vrat. Zlomíte si při tom sukovici a tak její zbytky zahodíte. Uvolníte si cestu na jih do garáže. Zde naleznete rezervu. Ta je vám k ničemu, protože trabant stejně nemá motor. Rozmontujte rezervu, získáte tím duši. Duše je vyfouknutá, nafoukejte ji. Čím?!? Máte přece u sebe pumpu. A ejhle, duše je píchnutá! Co by to bylo za garáž bez nějakého nářadí. Opravte duši. A nyní půjde konečně nafouknout. Duše se vám bude hodit, stejně jako lano, co se tady válí. Položte pumpu. Vydejte se zpět před školu. Vydejte se na sever před požární zbrojnici, zahněte na západ. Uvidíte skříňku se zámkem. Ten zničíte jen tehdy, máte-li u sebe kladivo. Takže do toho. Je po zámku a k otevření by nemělo nic bránit. Najdete kohout, na co asi tak je?!? Uvidíte. Otočte kohoutem. Vydejte se zpět ke kašně na náměstíčko. Po prozkoumání kašny zjistíte, že uvnitř už není voda (tak na to byl ten kohout). Na druhou stranu naleznete v ní poklop. Zatím ho nechte tak. Nemáme sebou zatím vše potřebné. Jděte tedy zpět na velkou lesní křižovatku.
Položte zde duši a jděte na jih lesem, kolem noční můry, poté se cesta stočí na východ ke skále, ve které jsou dveře. Dveře jsou zamčené, ale máte naštěstí u sebe vyrobený šperhák, díky kterému dveře určitě otevřete. Jděte dovnitř a vezměte pochodeň. Jděte ven, zavřete za sebou dveře. Vraťte se na velkou lesní křižovatku. Položte zde šperhák a kladivo. Vezměte si lupu, dynamit, Top-tip a láhev. Vydejte se k již známé kašně, které jste vypnuli přísun vody a objevili v ní kanál. Prozkoumejte kašnu. Otevřete poklop. Rázem se objeví cesta dolů. Jděte tedy dolů, bohužel zjistíš, že v hlubokém kanále je jen jeden stupínek. Co teď? Máte přece lano! Zavřete poklop, aby na vás nespadl, přivažte lano. To bychom měli. Nyní potřebujete trochu světla, aby jste v tom kanále viděli. Zapalte lupou Top-tip, od něj zapalte pochodeň a rázem máte světla dost. Nezavřete-li dveře ve skále, sfoukne vám pochodeň průvan! Vydejte se nyní dolů do labyrintu kanalizačních chodeb. Dostaňte se až do místnosti, kde uslyšíte cvakání (D, S, Z, J, J, V, J, J, Z, Z, Z, Z, J, V, V). Položte zde dynamit a pomocí pochodně ho zapalte. Po zapálení utíkejte rychle na západ, kde čekejte na výbuch. Po výbuchu se vraťte zpět. Výbuch prorve stěnu a vznikne cesta nahoru, bohužel se kontaminujete chemickým odpadem. Jděte nahoru, kde uvidíte, co to celou dobu cvakalo. Běžte na západ, kde potkáte hlídače, opijte ho! Položte lupu a láhev. Jděte na východ přes chatrný most a pak na sever. Na zemi se válí svíčka. Vezmi svíčku. U rozbité kamery jděte dolů zpět do bludiště chodeb, vylezte nahoru k poklopu, otevřete ho a vylezte nahoru. Poklop opět zavřete! Nyní jděte rychle na velkou lesní křižovatku, položte dohořívající pochodeň a vezměte duši.
Utíkejte s duší k jezírku, kde jste tehdy našli dynamit a směrem na západ skočíte do vody, kde ze sebe smyjete to radioaktivní svinstvo. Jinak byste brzo uviděli na obrazovce nápis ZKOŽLS! Po krásné koupeli jděte zpět na velkou lesní křižovatku, položte duši, vezměte kladivo, šperhák, pilku, sirku a desku. Jděte směrem na jih, ke dveřím ve skále, pomocí šperháku, opět otevřete dveře. Nyní je potřeba vykovat ze šperháku zase hřebík. Jděte tedy do kovárny, kde vykovejte hřebík. Nyní by jste měli mít vše potřebné k dokončení poslední části hry. Vydejte se ke skále s dveřmi, které jste si šikovně otevřeli. Jděte dovnitř, zavřete za sebou dveře kvůli průvanu a zapalte svíčku. Jděte na jih, kolem opilého hlídače na východ až k chatrnému mostu. Další přechody by už nevydržel. Co s ním?!? Na co asi tak taháte sebou desku, hřebík a kladivo?!? Do toho, opravte most. Cesta dolů by byla jasná smrt. Jděte tedy dále na východ. Už jste skoro u cíle. Jděte na sever. Na severu se ocitnete v prostorné jeskyni, kde je za mřížemi držen Amos. Pomocí pilky přeřež mříž. Amos se zaraduje, cosi zabrblá a je připraven na to, že ho odvedeš do bezpečí. Na co tedy ještě čekáte, utíkejte! Zvolte nejkratší cestu labyrintem chodeb, vylezte k zavřenému poklopu (doufám, že jste ho zavřeli, jinak na vás spadne a zabije vás). Otevřete poklop a vylezte nahoru. Nyní vás čeká poslední cesta a to do SINCLAIR klubu, který je hned vedle zbrojnice na severu. Tak do toho! Následuje závěrečná gratulace. Nakonec ta hra nebyla až tak těžká, co?
Publikováno: 4. 7. 2010 | Autor: Petr Svoboda, Karel Ondráček, Seraphim |