Vaším úkolem v této hře je porazit vašeho bratra Leanorica a dokázat tak, že jste lepším čarodějem než on. Z toho myslím jasně vyplývá to, že souboj povedete prostřednictvím kouzel a různých zaklínadel, které si můžete vyrobit a pak je vrhnout na protivníka. Jak ale získat tato kouzla? Stačí se trochu projít po krajině a budete-li se pečlivě dívat, objevíte jistě všemožné kouzelné rostliny a tajemné květy. Stačí je správně namíchat podle receptů v kouzelné knize a kouzlo je hotovo.
Po startu hry se váš hrdina Learic objeví u své chýše, před níž stojí velký kotel. Proveďte Learica po okolní krajině a pečlivě hledejte třpytivé květy a rostlinky. Stačí přes ně přejít a jsou vaše. Cože jste to vlastně našli, se dozvíte z knihy kouzel, kterou vidíte otevřenou vlevo dole na obrazovce. Každé kouzlo (jeho název je v horní části knihy) je tvořeno vždy dvěma magickými rostlinami. Názvy rostlin, které jsou pro vytvoření kouzla potřeba, najdete v dolní části knihy pod názvem kouzla. Najdete-li tedy podezřelou rostlinu, která vypadá, jako když se třpytí a mění barvy, seberte ji. Kouzelná kniha se otevře na té stránce, kde je kouzlo, které tuto rostlinu používá. Název nalezené byliny se na stránce knihy zvýrazní červenou barvou. Nyní pro dokončení kouzla potřebujete najít i druhou magickou rostlinu, která je na této stránce. Nemusíte však hledat přesně ji, během putování po krajině najdete většinou spoustu rostlin, které patří do různých kouzel, teprve později najdete od některého kouzla i druhou rostlinu. V jihozápadní části krajiny se dokonce nachází ohraničená zahrada, kde roste těchto magických květin větší počet, problém je ale v tom, že zahrada je hlídána ostražitým zahradníkem, který vás pořádně prožene, pokud mu vniknete na pozemek. Jediné, jak se ho můžete zbavit, je použít nějaké to kouzlo.
Pokud se vát tedy zvýrazní názvy obou rostlin v kouzelné knize, můžete zahájit druhou fázi výroby kouzla. Musíte se teď co nejrychleji vrátit ke své chýši, u níž jste začali hru, s přiloženou mapou svůj příbytek jistě rychle najdete. Postavte se vedle velikého kotle, který stojí venku před chýší a nastavte si stránky kouzelné knihy na kouzlo od něhož máte obě rostliny. Stlačte na chvíli FIRE a magické síly v kotli promění rostliny na fungující kouzlo. Jeho vznik poznáte z toho, že nyní se musí zvýraznit červeně i název kouzla. Stane-li se to, můžete kouzlo používat. V kouzelné knize si můžete i listovat a zjišťovat si tak, jaké rostliny už máte a co vám ještě pro vznik určitého kouzla chybí. Listování provedete stlačením FIRE a klávesami pro směr vlevo a vpravo.
Váš bratr Leanoric ovšem nesedí se založenýma rukama na zadku (tím chci naznačit, že se nešťourá prstem v prdeli ) a že rovněž sbírá rostliny a připravuje si kouzla ve svém kotli u svého domku v jiné části krajiny. Má-li už nějaká, rychle vás dohoní a uštědří vám pár ohnivých střel (fireballů) nebo do vás pustí blesk (lighting). Tím vám ovšem náležitě ubere z vašich životních sil, což poznáte z toho, že se vaše postava dole na obrazovce (vedle kouzelné knihy) o kus propadne do země. Po několika dalších zásazích se propadnete úplně do hlubin země a je po vás, takže nezbývá, než začít hru znovu. Budete se tedy muset nějak bránit, abyste Lenorica předešli a zaútočili jako první. Kouzel je celkem dvanáct, což znamená, že v krajině celkem roste 24 magickým rostlinek na jejich výrobu. Jejich přehled a význam naleznete v tabulkách dole. K tomu, abyste snadno našli Leanorica, slouží růžice kompasu vpravo dole na obrazovce. Žlutá šipka kompasu vám vždy bude ukazovat směr na bratra. A ještě něco. Kouzla jako vždy netrvají věčně. Některá vydrží několik použití, jiná jen jedno, proto zkoumejte a hledejte. Magické rostlinky rostou v krajině stále a vydáte-li se za čas do stejných míst, můžete si natrhat další kousky a znovu vyrobit další kouzla.
Přehled jednotlivých kouzel a jejich význam |
TELEPORT | toto kouzlo vás odkudkoliv teleportuje do blízkosti vaší chýše s kotlem |
PROTECT | toto kouzlo vám na čas zaručí nezranitelnost |
SPRITES | vypustí ducha, jedno z útočných kouzel |
ZOMBIE | toto kouzlo promění vesničany na zombíky, kteří pak mohou zaútočit na Leanorica |
SWIFT | budete se pohybovat dvojnásobnou rychlostí |
FREEZE | toto kouzlo protivníka na chvíli znehybní, takže je pak snadné se do něj trefovat útočnými kouzly |
DOPPLEGANGER | toto kouzlo vytvoří z vesničana vašeho dvojníka, což může zmást Leanorica |
INVISIBLE | na chvíli se stanete neviditelnými |
REVERSE | zmate pohyby Leanorica, který pak chodí vždy opačným směrem, než by chtěl |
HEAL | doplní vaši ztracenou energii |
FIREBALL | ohnivá koule, účinné útočné kouzlo |
LIGHTNING | blesk, další útočné kouzlo |
Kouzla a jejich přísady |
TELEPORT | DANDYLION + BURDOCK ( + ) |
PROTECT | PIPEWORT + RAGWORT ( + ) |
SPRITES | SNAPDRAGON + TOADFLAX ( + ) |
ZOMBIE | DEVILSBIT + BONES ( + ) |
SWIFT | SPEEDWELL + MAD SAGE ( + ) |
FREEZE | BIND WEED + BOG BEAN ( + ) |
DOPPLEGANGER | FOX GLOVE + CATSEAR ( + ) |
INVISIBLE | CHONDRILLA + HEMLOCK ( + ) |
REVERSE | THISTLE + SKULLCAP ( + ) |
HEAL | BALM + FEVERFEW ( + ) |
FIREBALL | DRAGONSTEETH + MOUSETAIL ( + ) |
LIGHTNING | CUD WEED + KNAP WEED ( + ) |
Několik důležitých upozornění:
- ne každé kouzlo se dá vyvolat kdykoliv během hry
- pouhý dotyk Orica nebo mnicha Heika, který hlídá kouzelnou zahrádku, vám ubírá životní energii
- kouzel je omezený počet
- kouzla působí jen krátkou dobu
- kouzlo vyvoláváte správným navolením v čarodějné knize