Eidolon je hra trochu podobná Dungeon Masteru, ale je zpracována vlastním originálním systémem. Úkolem hry je projít osmi úrovněmi a v každé zabít draka pomocí barevných koulí, které poletují po jeskyních. Ve hře se setkáte se třemi druhy drahokamů a se čtyřmi druhy koulí, které mají různé účinky na zrůdy obývající labyrint.
V pořadí koulí přes zlatou a zelenou k modré roste jejich energie. Totéž platí i o klenotech. Červené koule se nedají přímo vzít (létají), ale po srážce s jinou červenou koulí mění barvu na zlatou, kterou vzít můžete. Červené koule platí na všechny příšery v labyrintu, s výjimkou polypů a draků. Po zásahu příšery zelenou koulí se dotyčná změní na jinou vyskytující se v aktuálním levelu. Při sebrání modré koule se najednou na chvíli zastaví čas, ale zastaví se také všechny červené koule a příšery ztuhnou. Nelze je ovšem v tomto stavu zničit, zásahy koulemi jsou neúčinné, stejně jako zásahy koulemi modrými. Zlaté koule doplňují energii.
V každé úrovni se vyskytují tři příšery a každá brání jeden klenot. Na konci zóny je vždy drak, který je strážen bariérou. Bariéra zaniká v případě, že vlastníte klenot odpovídající barvy. Ve vyšších úrovních je zapotřebí použít klenoty dva a v sedmé úrovni dokonce všechny tři. Vaše mise je limitována časem, ale při soubojích s draky je čas zastaven.
Klesne-li vám energie na nulu, hra nekončí, pouze ztrácíte všechny klenoty a musíte opakovat současnou úroveň. Hra však končí v případě, že vám vyprší čas, takže žádné otálení.
Boj s posledním sedmihlavým drakem je velmi obtížný. Každou z jeho hlav musíte zničit jinou barevnou koulí a při každé nové hře je kombinace barev jiná.
OVLÁDÁNÍ
SPACE - chytání koulí a klenotů
1, 2, 3, 4 - výběr barvy koulí pro vrhy (červená, zlatá, zelená, modrá)
FIRE - hod koulí
P - pauza
POPIS PŘÍSTROJOVÉ DESKY
a) indikátor s písmeny C / H určuje vzdálenost od draka
b) indikátor se symboly - / + zobrazuje množství vaší energie
c) stopky uprostřed ukazující čas
d) v kroužku vpravo od středu je měřič času zbývajícího do probuzení příšery (v minutách), v každé nové úrovni vzrůstá o dvě minuty
e) v kroužku v pravém dolním rohu je číslo levelu
f) čtyři indikátory koulí kolem stopek, blikající indikátor ukazuje na barvu koule, která byla vybrána k hodu
g) kosočtverce nalevo indikují počet jednotlivých klenotů, svítící kontrolka oznamuje, že byl sebrán klenot příslušné barvy, blikající kontrolka označuje dva a více klenotů téže barvy
h) šipky kolem stopek ukazují směr vašeho pohybu
NIČENÍ DRAKŮ A BARIÉR
Level 1 - bariéra červená, draka zabíjí tři červené koule
Level 2 - bariéra zelená, draka odstraní čtyři zlaté koule
Level 3 - bariéra modrá, drak ztuhne po pěti zelených koulích
Level 4 - bariéra červená a zelená, šest modrých koulí draka umlčí
Level 5 - bariéra zelená a modrá, sedm zlatých koulí draka zničí
Level 6 - bariéra červená a modrá, drak neodolá osmi modrým koulím
Level 7 - bariéra červená, zelená a modrá, smrt draka nastane po deváté červené
Level 8 - bariéra modrá, drak vydrží sedm variabilních koulí