English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Boulder Dash 1-4 (5)
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jméno růže (5)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Dizzy 4 - Magicland Dizzy - návod

Zlý Zaks unesl Dizzymu rodinu (Denzil, Dozzy, Dora, Dylan, Daisy, Grand Dizzy), a tak mu nezbývá nic jiného, než si obléknout boxerské rukavice a pustit se do dlouhého boje. Hra začíná pod kamenným kvádrem. Když se Dizzy vydá doprava, cestu mu znemožní duchové, volná cesta je tedy pouze opačným směrem.

 

Pod tajemným monolitem najde Dizzy klíč (BACKDOOR KEY) a diamant. Diamanty jsou podobné mincím v předchozích dílech (přidávají energii, budou potřebné pro dokončení hry). O obrazovku dále potkáte Dylana, zakletého do keře, který vám oznámí, že této krajině vládne zlý čaroděj Zaks, který nejen unesl, ale i zaklel všechny vajíčka. Po tomto rozhovoru se Dizzy musí vypořádat se dvěma překážkami: je to studna, do které neradím zatím nikomu skákat a příkop se žralokem (po jeho ploutvi se dostanete na druhou stranu).

 

Dveře si Dizzy otevře klíčem a nevšímá si harampádí před dveřmi (EMPTY MILK BOTTLE, BAG OF RUBBISH). Na přízemí najde kliku (HANDLE) a prince, od kterého se dozví, že tu všichni (a hlavně Zaks) už čekají jen na něho. Dále je tu padací most, který se spouští pákou vedle. V zahradě za padacím mostem uvidíte Dozzyho, který spí omámený otráveným jablkem ležícím opodál. Jablko (POISONED APPLE) seberte. O obrazovku vlevo zatím pro vás cesta končí, neboť Troll vás dál nepustí. Vraťte se teda na místo, kde jste našli kliku a po schodech vyskákejte až nahoru. Vlevo najdete zlatý kříž (GOLD CROSS) a v horní věži posilňující tabletku (POWER PILL - jakýsi předchůdce anabolik :-). Pod věží je okno, jehož poklop se otevře zároveň se spuštěním padacího mostu. Zatím z okna raději neskákejte a jděte se podívat do pokoje vpravo. Je tam postel se stříškou, na kterou se dá vyskočit. Z ní pak skočte doleva a objevíte se na balkónu se schody nahoru. Dostanete se do nejvyšší části hradu, v které vezměte hromosvod (LIGHTING ROD). Vraťte se do místnosti s postelí a vezměte si do batohu tabletku, kliku a poslední místo si nechte volné. Teď skočte z tohoto pokoje do okna. Po oblacích přeskákejte na střechu studny a z ní na její levý bok, kde nasaďte kliku. Vědro (BUCKET), které jste z její pomocí vytáhli, vezměte.

 

Teď se vypravte k duchům, kteří vám nic neudělají neboť máte u sebe tabletku. Po vodních rostlinách přejděte k žábě (DORA FROG) a seberte ji, neboť je to zakletá Dora. Na ostrůvku je hodná čarodějnice a po rozhovoru s ní se dozvíte, že vám poradí, když najdete její kočku. O dvě místnosti doprava najdete láhev s kouzelnou vodou (DRINKME POTION) a teplý pramen, jehož vodou si naplňte vědro. Vraťte se za Trollem a kozou a odložte vědro s horkou vodou (BUCKET OF HOT WATER). Princovi dejte žábu Doru a on ji vysvobodí z této podoby. Tabletku už nepotřebujete, takže ji odložte na místě, kde nebude překážet. Teď jděte do pokoje s postelí, z okna přeskákejte zase na střechu studny, z ní skočte na oblak vpravo a z něho do městečka v koruně stromů. Zde potkáte "dobrosrdečné" opice, které po vás hází kokosové ořechy. Seberte klacek (BIG STICK) a z horního poschodí skočte doprava na tajemný monolit. Vezměte kočku (BLACK CAT) a znovu skočte doprava - měli byste se objevit na kamenném kvádru (na startu). Seberte nůž (DAGGER) a diamant. Nožem uřízněte list (LEAF) z keře, v kterém je začarovaný Dylan. Přesuňte se k čarodějnici a dejte jí kočku. Poděkuje a prozradí vám, že uvaří elixír pro odčarování Dylana, potřebuje však na to nějakou otrávenou věc (jablko), list z keře a oheň na zapálení pod kotlem. List a otrávené jablko jí dejte už teď. Vraťte se do prvního patra hradu a seberte zlatý kříž. Teď rychle za Trollem. Odřežte kozu nožem, popožeňte ji klackem. Koza se rozeběhne a strčí Trolla do vody. Cesta je tak volná. Přes most se dostanete k vstupnímu vchodu do ledového paláce - sídla samotného Zakse. U vchodu je však chudák Denzil zmrazený do kostky ledu, což však napraví voda z teplého pramene. Denzil vám dá na oplátku svůj walkman (PERSONAL STEREO). Se zlatým křížem se vydejte do podzemí, ochrání vás totiž před upírem, který v podzemí číhá. Dále je tu místnost, které vypadá, že nikam nevede. Vezměte ale hořící pochodeň (BURNING TORCH) pod schody a jeden balvan zmizí. Vejděte otvorem do místnosti, kde uvidíte svoji milovanou Daisy, které je začarovaná do obří velikost. Láhev s kouzelnou vodou ji vrátí normální podobu. Nyní opusťte podzemí i ledový palác (s pochodní a walkmanem, zlatý kříž již není potřeba).

 

Vraťte se do prvního patra hradu, k oknu na levé straně (s poklopem). Proskočte jím do dalšího městečka ve stromech. I tady potkáte staré známé opice. Po chvíli bloudění dorazíte k lesnímu zpěvákovi, který ochotně vymění svoje kouzelné píšťaly (MAGIC PIPES) za váš walkman. Nyní si to zamíříme k čarodějnici na ostrově a předáme ji pochodeň. Za pomocí elixíru (WEEDKILLER POTION) osvobodíme Dylana ze křoví. Teď nám zbývá zachránit poslední dva členy rodiny - spícího Dozziho a Grand Dizzyho. S kouzelnými píšťalami můžeme bez obav skočit do studny. Je tam obří krysa, kterou odlákáme právě hrou na píšťaly. V chodbě za překonanou překážkou sebereme lepidlo (SOMETHING STICK, nejde už z batohu vyndat) a v místnosti za chodbou starodávnou lampu (ANCIENT LAMP). Vyjděte na povrch a vybavte se hromosvodem, lampou a prachovkou (CLOTH DUSTER), která se nachází na oblaku nad střechou studny. Tyto tři věci doneste k Dozzymu a cestou pomocí lepidla vytáhněte meč (EXCALIBUR) zastrčený v kameni. Majitel tohoto meče se stane králem. Hromosvod položte vedle spáče a otřete starou lampu prachovkou. Z kouzelné lampy vyletí Džin, který vypouští blesky. Blesk udeří do hromosvodu a v tom se Dozzy probudí. Teď ještě musíme najít Grand Dizzyho.

 

Vydejte se do ledového paláce a v následující obrazovce za vchodem vyskočte o patro výš (na první pohled ta cesta není vidět). Odtud vyskočte o dvě obrazovky výš a proskočte otvorem vlevo. Zde se propadněte o jedno patro níž a proskočte modrým výklenkem (opět tajná cesta). Dostanete se na šachovnici s královnou, kterou přemůžete Excaliburem. Je tu obrácený pohyb, na který si musíte zvyknout. V následujícím pokoji osvobodíte posledního člena rodinného klubu - Grand Dizzyho. Objeví se Zaks a trochu vám pohrozí, ale má to marné, vy ho stejně přemůžete. Jděte se podívat za pramen s horkou vodou a všimněte si z vody vystupujících obláčků, po kterých musíte přeskákat na druhou stranu. V šachtě vás čeká malé překvapení - samotný satan. Dá vám trojzubec (WIZARDSLAYER TRIDENT), který je jedinou účinnou zbraní proti Zaksovi. Vraťte se tedy do ledového paláce, tentokráte vylezte až na vrchol pravé věže. Trojzubcem probodněte Zaksovo srdce a seberte prsten (ZAKS RING), který po něm zbude. Ten pak hoďte do lávy v pekle (zadní červená voda) a satanovi doneste 30 diamantů.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 6. 11. 2001 | Zdroj: BIT 5/93 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist