English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jumping Jack (5)
Jméno růže (5)
Janosik (1)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Dizzy 3 - Fantasy World Dizzy - návod

Nejprve si nastíníme, co Dizzy může a co ne. Dizzy neumí plavat, proto se pádem do vody utopí. Taktéž se nesmí dotknout žádného ohně, neboť shoří. I když je to pouhé vejce, pád z výšky vždycky přežije. I v tomto dílu sbírá mince, kterých musí být v konečném součtu třicet.

 

Tentokrát byl Dizzy uvržen do hradního žaláře a jeho přítelkyně Daisy byla uvězněna ve vzdušném zámku. Dizzy se rozhodne osvobodit Daisy, ale nejdřív se musí dostat z vězení. To stráží Troll, který ho za žádnou cenu nechce pustit. Ale Dizzy je vynalézavý a nabídne mu jablko (FRESH GREEN APPLE), za což mu Troll prozradí, jak z vězení uprchnout. Dizzy sebere džbán s vodou (JUG OF COLD WATER), kterou uhasí oheň v krbu, a suchý chléb (STALE LOAF OF BREAD). Ten mu pomůže dostat se přes nebezpečně vyhlížející hladovou krysu. Z haly se rozběhne po schodech do levého křídla hradu a aktivuje spínač. Denzil daruje Dizzymu provaz (PIECE OF ROPE). Dizzy vyskočí na stůl, z kraje se odrazí a už si může prohlížet další místnosti hradu. Vidí jakési falešné schody, vyskočí na čtvrtý z nich a už je téměř v podkroví hradu. Mezi bednami najde kost (FRESH MEATY BONE), kterou sebere. Pak seskáče do haly v hradu a vydá se doprava. Zde narazí na aligátora, jehož tlamu zaváže provazem.

 

Teď vám prozradím jeden trik, který je aplikovatelný ve verzi pro ZX Spectrum a umožňuje projít pod drakem chrlícím oheň. A to tak, že když drak vypustí z tlamy oheň v nejvyšší možné poloze, rychle proběhněte do další obrazovky, kde najdete na studni vak, který Dizzymu umožní nosit najednou až čtyři předměty. Další cesty si prozatím nevšímejte a vraťte se do hradní haly.

 

Z haly se Dizzy vydá vlevo, přičemž si dávejte pozor na smrtící padající dveře. Armorogovi vyměňte kámen (HEAVY BOULDER), který má v brlohu, za chutnou kost. V další obrazovce si na Dizzyho brousí zobák orel, který poletuje v oblacích. Dizzy může projít pouze tehdy, když je orel schovaný za mrakem. Dostane se tak ke zhroucenému mostu, kde na vodě plave lávka. Ta je ale příliš nízko. Co takhle do vody naházet kameny? Musí být tři - jeden máte u sebe, druhý je vedle sudu u vězení, třetí je za aligátorem. Hupsněte na lávku a přeskočte na druhou stranu. Projděte skladištěm a dávejte si pozor na prohnilé podpěry. Na konci uvidíte Dozy, promluvte si s ní a dostanete tak uspávací nápoj na draka (SLEEPING POTION). Když budete Dozy dlouho otravovat, naštve se a odpluje pryč. Cestou k drakovi seberte klíč (SHINE GOLD KEY), který je položený u mostu. Uspěte draka, dejte si pozor, aby vás nezabila padající hlava. Jděte vlevo a prozkoumejte stanici s výtahy. Do každé budky musíte vložit ten správný klíč. Jeden už máte, druhý najdete v levém křídle hradu, třetí je na samém konci vpravo pod kopcem. Aktivujte tři výtahy a najděte Grand Dizzyho ve větvích stromů. Ten vám dá páčidlo (STRONG CROWBAR), pomocí kterého se propadnete do studny. Ještě před tím si vezměte malou kravku (CUTE PIGMY COW). 

 

V poloze hlavou dolů Dizzy získá vpravo poslední klíč a vlevo prodá malou kravku obchodníkovi. Obchodník mu za ni dá zrnko fazole (SINGLE GREEN BEAN; poměrně nevýhodný obchod, jako podnikatel by Dizzy neuspěl . Tu zasaďte do hromádky hnoje v obrazovce, kde byla malá kravka. Fazole zatím neroste, musíte ji polít vodou. Na vodu musíte mít vědro, které se nachází v levém křídle hradu. Přes zavřené dveře se dostanete pomocí klepadla (BRASS DOOR KNOCKER), které je nedaleko domku Grand Dizzyho (v koruně stromů). Seberte vědro (EMPTY BUCKET), pod kopcem ho naplňte vodou a pokropte fazoli. Fazole vyroste až do nebe a umožní vám dostat se do vzdušného zámku (musíte přeskákat po oblacích, směrem doprava). V zámku uvidíte svoji milou, ale v cestě vám stojí ostré dýky. Vezměte vejce (HEAVY DRAGON EGG) a rozběhněte se za drakem, který se nachází pod stanicí s výtahy. Položte vejce do hnízda a drak spokojeně usne. Dizzy si všimne koberce (OLD THICK RUG), ke kterému se musíte prokopat krumpáčem (RUSTY OLD PICKAXE; obrazovka vlevo od Grand Dizzyho). Koberec položte přes dýky ve vzdušném zámku a spínačem svezte Daisy dolů. Hra ještě nekončí, teď musíte najít všech 30 mincí. Ale to už nechám na vás, s přiloženou mapou to jistě nebude nijak složité. Jak se dostat k problematickým mincím se dozvíte z přiložených obrázků. Abyste získali minci z vězení, musíte nejprve vylákat Trolla do obrazovky, kde jste krumpáčem prokopali zával. Se všemi mincemi pak stačí skočit za Daisy, která se přesunula do jednoho domečku ve větvích.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   
   
   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 3. 11. 2001 | Zdroj: BIT 3/93 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist