English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Boulder Dash 1-4 (5)
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jméno růže (5)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Chip's Challenge - návod

Tato logická vám nabídne celkem 149 levelů, k tomu je ještě třeba připočítat 4 bonusové úrovně. My si zde popíše, jak úspěšně vyřešit několik prvních levelů. Druhá část návodu pak obsahuje přehled všech vstupních kódů.

 

LEVEL 1
Princip hry je vcelku jednoduchý. Na hrací ploše jsou rozmístěny integrované obvody (neboli tzv. čipy), které musí postavička Chipa sesbírat, což nevypadá zrovna na moc obtížný úkol. Potíž je v tom, že čipy nejsou přímo přístupné, ale jsou ukryty za nepřístupnými zdmi se zamčenými různobarevnými vrátky. Ke každým vrátkům pak patří klíč stejné barvy, který je buď přímo k sebrání na zemi, nebo rovněž ukryt za vrátky jíné barvy. Uprostřed místnosti pak je velký otazník a pokud na něj Chip vstoupí, dozví se svůj úkol a malou nápovědu. Sesbírat 11 čipů v prvním levelu však není žádný problém. Posbíráme klíčky, najdeme příslušná vrátka a dostaneme se tak k dalším klíčům a s jejich pomocí pak i ke zbytku čipů. Po sebrání posledního čipu musí Chip najít výstupní dvířka (blikající čtverec), vstoupit do nich, a tak se přenést do dalšího levelu hry. Vlastní hra se odehrává ve čtvercovém okně v levé části obrazovky, o velikosti 9 x 9 políček. Není to však celá hrací plocha, ale jen její výseč, přičemž při pohybu Chipa se celá plocha posouvá horizontálně i vertikálně a ve vyšších levelech je dost veliká (v prvním levelu je to 21 x 21 políček). V pravé menší části se pak vypisují pomocné údaje pro hráče, jedná se o číslo levelu, čas hry a počet čipů, které se musí ještě sebrat. Pod těmito údaji je 8 políček, kde se objevují po sebrání klíče a další pomocné předměty z dalších levelů. Čas na vyřešení prvního levelu je 100 jednotek a v budoucích úrovních se bude měnit podle jejich obtížnosti.

 

LEVEL 2
Nový trik v tomto levelu, s nímž se seznámíte, jsou posunovací čtverce, pomocí nichž si Chip musí nějak vyrobit přechod přes vodní plochu (nestačí je jen strčit do vody), za níž najde zbytek čipů, ovšem hlídaných nebezpečnými tvory, kteří jsou podobní housenkám, jejichž dotek ho usmrtí. Level není složitý a tak se brzy ocitáme ve třetí úrovni.

 

LEVEL 3
Text nápovědy Chipovi říká: magnet na silová pole, ohňový štít proti ohni, vodní proti vodě a boty s hřebíky na led. Proč tohle? Čipy jsou tentokrát ukryty v oblastech hrací plochy pokrytých ledem, vodou, nebo chráněné plameny a magnetickým polem. Na ledě Chip klouže a nemůže nic sebrat, magnetické pole ho unáší stále pryč a oheň a voda mu jaksi nedělají dobře. Stačí tedy postupně posbírat ikony bot a jednotlivých štítů (objeví se pak vpravo v okénkách), zjistit co je co a použít k sebraní čipů.

 

LEVEL 4
Nápověda tajemně říká, že modré tlačítko ovládá tanky, zelené přepíná stěny a něco je ukryto pod deskami. No, je to zajímavé, ale brzy přijdete na to, že zelená tlačítka otevírají a zavírají střídavě dvojice až trojice dveří, za nimiž jsou čipy a další zapínají pohyb malých tanků, které tak Chipovi uvolňují cestu do dalších částí hrací plochy. No a pod tajemnými deskami jsou ukryty buď plameny ohně, nebo samozřejmě zbytek čipů! Že tam byly, poznáte podle měnící se hodnoty ukazatele počtu nalezených čipů.

 

LEVEL 5
Zde už musíme trochu pouvažovat. První klíč, umístěný mezi vodou a ohněm, hlídají navíc nějaké životu nebezpečné potvory, a tak zkoumáme dvě přístupná tlačítka. Okolo prvního projíždí co chvíli další nebezpečný objekt, takže zkusíme další tlačítko a zjistíme, že s jeho pomocí se dá nebezpečný objekt uzavřít za dvířka a Chip se tím dostane bez problémů k prvnímu tlačítku, které zase zastaví pohyb nebezpečných rotujících čtverců u klíče. Po sebrání klíče se Chip vydá dvířky do druhé části labyrintu, kde mezi množstvím bomb jsou další dvě tlačítka a pohyblivý objekt ve tvaru kosmické lodi. Provedete-li co třeba, loď projede po ploše a zničí nastraženou bombu před výstupními dvířky, takže Chip může vstoupit do dalšího levelu.

 

LEVEL 6
Zde se hned na začátku Chip dozví, že modré stěny mohou zmizet, některé neviditelné stěny se nikdy neobjeví a jsou tu i extra čipy navíc. Stačí v labyrintu "oťukávat" modré stěny a hledat průchody. Neviditelné stěny je nutno obejít a hledat jinou cestu. Potřebné čipy sesbíráte celkem bez problémů. Dovedete ale získat i extra čipy navíc?

 

LEVEL 7
Nápověda praví, že teleporty jsou směrové, lupič vám sebere všechny věci a nové zdi se objeví, tam kde nebyly. I zde je nutná trocha kombinace a přemýšlení. Předně jsou tu kulaté teleporty, které vás přenesou do uzavřených místností, avšak podle toho, z jakého směru do nich vstoupíte! Ikona maskovaného lupiče je rovněž nepříjemná, protože vám pokaždé, co na ni vstoupíte, sebere všechno, co máte u sebe. S tím je nutno počítat, protože Chip musí použít štít proti vodě a ohni a zároveň využít služeb dlouhé dráhy s magnetickým polem. Právě v takovýchto místech totiž leží potřebné čipy a musíte si trasu dobře naplánovat, protože vždy musíte projít přes pole, hlídané lupičem. Ale i to se dá.

 

LEVEL 8
Zde nápověda říká, že obluda se zastaví na polích s určitým druhem povrchu. Level je snadný a lehce vymanévrujete protivníka tak, abyste se dostali k čipu a východu.

 

LEVEL 9
Tentokráte už nemáte nápovědu a všechno si musíte zjistit a odzkoušet sami. Už čas na řešení tohoto levelu (400 jednotek) signalizuje, že hra přituhuje a toto kolo už nebude celkem snadnou procházkou parkem jako to úvodní. Typické je to, že se zde běžně používají postupy a finty, které jste si procvičili v úvodních levelech. Proto tentokráte sebrání všech devíti čipů bude vyžadovat více snažení a zkoušek, než objevíte ten jedině správný postup. Nejdříve si promyšleným posouváním desek musíte vytvořit schůdnou cestu přes vodu k prvnímu klíči. Pak se dostanete na velké, ledem pokryté pole, s několika ostrůvky země orámované plameny ohně. Nejdříve musíte najít způsob pohybu po ledu tak, abyste neskončili v plamenech, sebrali čip uprostřed ledu a nakonec se zase úspěšně dostali zase přesně do místa jediného východu z ledového pole. Tím to ale jen začíná. Následuje série tlačítek, které otevírají průchody ve zdech a přístup ke dvířkům různých barev, jejichž klíče jsou opět za dvířky barvy jiné. Poučeni minulými levely už víte, jak na to, vysbíráte klíče a otevřete si vstup na dlouhou ledovou dráhu, která Chipa doveze k další nastražené pasti, která ho může připravit o život. Dva čipy tu hlídají žravé housenky, běhající stále okolo nich, takže musíte odhalit systém jejich pohybu a bez zaváhání je sebrat v tom pravém okamžiku. Pak o kus dál seberete čip blokovaný mizícími stěnami a znovu řešíte těžší variantu posouvání desek, které musíte dostrkat přesně na pole bomb, čímž si odminujete cestu k dalším čipům. Vyhnete se dalším bombám, odhalíte další čip ukrytý pod deskou a fičíte cestičkou k výstupním vrátkům. Není vám však souzeno do nich vstoupit dříve, než odhalíte zapeklitý ochranný systém složený z posuvné desky, tlačítka, lepivé pasti a pohyblivého nepřítele. Prostě už to není žádná sranda, ale musíte bojovat až do konce!

 

LEVEL 10
Vcelku nijak těžce vypadající plocha, kde se musíte pohybovat mezi spoustou políček s plameny a hledat cestu ven. Pokud však nenajdete značně klikatou jedinou trasu k dvířkům ven, jste ztraceni.

 

LEVEL 11
Nabízí opět něco lepšího. Objevuje se zde nový prvek - množství jednosměrně se pohybujících chodníků a samozřejmě nové kombinace a využití všeho, co jste poznali už dříve, dlouhé ledové plochy, plameny, klíče, vrátka, boty s hřebíky, ochranné štíty a spousta falešných tras. Vše je skloubeno dohromady do velmi zajímavého celku, místy dokonce s humornými prvky na ledové ploše.

 

001. level - BDHP
002. level - JXMJ
003. level - ECBQ
004. level - YMCJ
005. level - TQKB
006. level - WNLP
007. level - FXQO
008. level - NHAG
009. level - KCRE
010. level - VUWS
011. level - CNPE
012. level - WVHI
013. level - OCKS
014. level - BTDY
015. level - COZQ
016. level - SKKK
017. level - AJMG
018. level - HMJL
019. level - MRHR
020. level - KGFP
021. level - UGRW
022. level - WZIN
023. level - HUVE
024. level - UNIZ
025. level - PQGV
026. level - YVYJ
027. level - IGGZ
028. level - UJDD
029. level - QGOL
030. level - BQZP
031. level - RYMS
032. level - PEFS
033. level - BQSN
034. level - NQFI
035. level - VDTM
036. level - NXIS
037. level - VQNK
038. level - BIFA
039. level - ICXY
040. level - YWFH
041. level - GKWD
042. level - LMFU
043. level - UJDP
044. level - TXHL
045. level - OVPZ
046. level - HDQJ
047. level - LXPP
048. level - JYSF
049. level - PPXI
050. level - QBDH
051. level - IGGJ
052. level - PPHT
053. level - CGNX
054. level - ZMGC
055. level - SJES
056. level - FCJE
057. level - UBXU
058. level - YBLT
059. level - BLDM
060. level - ZYVI
061. level - RMOW
062. level - TIGW
063. level - GOHX
064. level - IJPQ
065. level - UPUN
066. level - ZIKZ
067. level - GGJA
068. level - RTDI
069. level - NLLY
070. level - GCCG
071. level - LAJM
072. level - EKFT
073. level - QCCR
074. level - MKNH
075. level - MJDV
076. level - NMRH
077. level - FHIC
078. level - GRMO
079. level - JINU
080. level - EVUG
081. level - SCWF
082. level - LLIO
083. level - OVPJ
084. level - UVEO
085. level - LEBX
086. level - FLHH
087. level - YJYS
088. level - WZYV
089. level - VCZO
090. level - OLLM
091. level - JPQG
092. level - DTMI
093. level - REKF
094. level - EWCS
095. level - BIFQ
096. level - WVHY
097. level - IOCS
098. level - TKWD
099. level - XUVU
100. level - QJXR
101. level - RPIR
102. level - VDDU
103. level - PTAC
104. level - KWNL
105. level - YNEG
106. level - NXYB
107. level - ECRE
108. level - LIOC
109. level - KZQR
110. level - XBAO
111. level - KRQJ
112. level - NJLA
113. level - PTAS
114. level - JWNL
115. level - EGRW
116. level - HXMF
117. level - FPZT
118. level - OSCW
119. level - PHTY
120. level - FLXP
121. level - BPYS
122. level - SJUM
123. level - YKZE
124. level - TASX
125. level - MYRT
126. level - QRLD
127. level - JMWZ
128. level - FTLA
129. level - HEAN
130. level - XHIZ
131. level - FIRD
132. level - ZYFA
133. level - TIGG
134. level - XPPH
135. level - LYWO
136. level - LUZL
137. level - HPPX
138. level - LUJT
139. level - VLHH
140. level - SJUK
141. level - MCJE
142. level - UCRY
143. level - OKOR
144. level - GVXQ
146. level - JHEN
147. level - COZA
148. level - RGSK
149. level - DIGW

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 13. 4. 2004 | Zdroj: FIFO 24/25 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist