Po nahrání hry se objeví úvodní menu, ve kterém si můžete zvolit ovládání, rozehranou partii, popřípadě hru začít od začátku. Pokud jste si navolili, tak stiskem S (Start game) nebo A - (Action game), což je ona již rozehraná hra, se dostáváte přímo do centra dění. Jistě vás překvapí ovládací panel, je to tu samá ikonka a mnoho položek, napoprvé z nich budete zřejmě zmateni. Na obrázku vidíte základní menu, ze kterého budeme vycházet. Ikony si probereme shora dolů v levém sloupci. Ikonka (třeba lodi nebo manty) má ještě své sub ikonky na pravé straně. A jednotlivé sub ikonky mají mnohdy ještě své sub-sub ikonky. Však vy už si nějak poradíte, začínáme:
IKONA 1
Po odkliknutí se objeví vpravo nahoře toto menu:
SAVE - uložení pozice na pásek
LOAD - nahrání z pásky
FLAG - přerušení práce s magnetofonem
SOUNDS - zvuky ano/ne
PRESS S TO SURRENDER - stiskni S pro ukončení hry
IKONA 2
Přímé ovládání lodi. Další menu vpravo nahoře.
Sub ikona l - knipl, přímé ovládání lodi.
Sub ikona 2 - programování lodi. Po navolení této ikony můžete velmi jednoduše naprogramovat loď, třeba tak, aby jela k ostrovu, který si označíte. Je to jednoduché, najeďte si na šipky směřující doprostřed čtverce, tím si zvětšíte rozlišení mapy. Šipkami Up/Down/Left/Right si najeďte přesněji. Stiskem FIRE označte místo, na které má vaše loď dojet a pak odklikněte ikonu PROG, objeví se nápis DESTINATION PROGRAMED a vaše loď pomalu pluje k cíli. Velmi užitečná je malá ikona hodin. Po jejím stisknutí se čas posune a hra se tak zrychlí.
Sub ikona 3 - oprava lodi. Carrier Command disponuje vynikajícím systémem opravy jednotlivých částí lodi a dokonce systém dokáže opravovat i sám sebe. Po odkliknutí se objeví menu, ve kterém si navolíte priority oprav, atd. Není nutné dále rozepisovat.
Sub ikona 4 - Stores. Aby hra nebyla tak jednoduchá, musíme zbraně, palivo a některé mobilní prostředky nechat vyrábět v továrnách, které necháme postavit na ostrovech. Opět se nám objeví několik ikonek, takže jen v krátkosti.
ACC Quantity - momentální vybavení
Stockpile - zásoba na ostrově
Priority - určení priorit výroby
Quantity - co a kolik chcete koupit
Transfer - samotné obchodování
Sub ikona 5 - messages. Zprávy o útocích cizích obranných systémů, atd.
IKONA 3
Ovládání lodního děla a infra zaměřovaných raket.
Sub ikona l - knipl. Ovládání děla, střel.
Sub ikona 2 - defence drones. Speciální obranné články lodi. Stačí je naprogramovat do pozic přednavolených v počítači a nebo do vámi určených pozic a sami pak střely navádějí na sebe.
IKONA 4
Walrus - malé, lehké vznášedlo, určené pro dopravu různých systémů obrany z lodi na pevninu.
Sub ikona l - knipl. Přímé ovládání Walrusu.
Sub ikona 2 - programování pohybu Walrusu.
Sub ikona 3 - klíč, výzbroj/vybavení plavidla.
Sub ikona 4 - otevření vrat v doku a vypuštění Walrusu.
Sub ikona 5 - informace.
K dispozici máme tři vznášedla Walrus, které můžeme buď vyzbrojit zbraněmi nebo takzvanými island konstruktéry.
Stručný přehled věcí, které můžete do vznášedla dát.
Low power pulse laser 20 shoots - laser nízké účinnosti. Pouze 20 ran.
Re-alignment virus used to control island - virus bomba určená ke kontrole ostrova.
Factory/Defence/Resource islands constructors - tři speciální automatické prostředky určené k výrobě továrny či obrany nebo výroby jiných prostředků na ostrově.
Single wire guided missile - bezdrátově naváděná střela.
Double wire guided missile - počet střel: 2.
Triple wire guided missile - počet střel: 3.
Vybavení Walrusu se děje následovně. Najeďte si šipkou na znaménko + nebo -. Navolte si tu zbraň, kterou budete potřebovat a pak najeďte na volný prostor ve Walrusu. Nezapomeňte na palivo, jinak se Walrus začne na moři potápět a posléze vybuchne. Vyzbrojení a vybavení Walrusu se děje v nákladním prostoru, který je vybaven rovněž systémem opravy vznášedel a kde se vedle sebe vejdou i tři vznášedla. Když máme vznášedlo vybaveno, tak jej pošleme do doku - ikonka ukazující loď a šipku směrem pryč z lodi. Pokud jsme tak již učinili, nebrání nám nic k tomu, abychom další ikonkou vznášedlo poslali na volné moře.
IKONA 5
Zde je asi to nejlepší a to nejpikantnější na celé hře. Na lodi máme tři letadla nazvané Manty. Ovládání a vyzbrojování těchto speciálních letadel je téměř stejné. Liší se akorát v nosnosti, počtem zbraní atd.
Low power chemical laser - chemický laser s nízkou účinností neomezený počet střel.
Heavy duty bouncing bomb - těžká bomba, která si na pevnině sama najde cíl.
Single heat seeking missile - tepelně naváděná střela.
Triple heat seeking missile - tři střely
Sub ikona l - knipl, přímé ovládání letadla.
Sub ikona 2 - opět programování, zůstává téměř stejné jako u Walrusu, navíc si můžete navolit i výšku letu Manty.
Sub ikona 3 - symbol klíče. Oprava a výzbroj letadla.
Sub ikona 4 - přistání/vzlet letadla.
Sub ikona 5 - informace o letadlech.
Pokud si vyzbrojíte Mantu, tak ji ikonkou ukazující směr nahoru z nákladního prostoru pošlete na palubu lodi. Tam ji vyšlete do prostoru stiskem sub ikony 4 a příslušného znaku. Kdykoli si najedete na sub ikonu l, tedy knipl, vždy se dostáváte do přímého řízení hlavní ikony, kterou máte navolenou. Pokud máte navolenou ikonu číslo 2, tak se dostáváte na můstek lodi a odtud ji pak řídíte buď ručně a nebo programem v sub ikoně číslo 2.
Pokud máte nadefinovánu ikonu č. 5 (tedy letadlo) a odkliknete sub ikonu č. l (knipl) dostáváte se do role pilota Manty. Vyzbrojili jsme si letadlo (pochopitelně jsme mu nalili do nádrží i palivo), poslali jsme ho na palubu a odtud ho pošleme do prostoru. Najetím na sub ikonu l (knipl) a jejím odkliknutím se dostáváme k řízení Manty. Zde je nutné si říci, že start Manty je naprogramován automaticky a rovněž i let je automatický. Pokud "sedíte" v letadle, tak musíte nejprve zrušit automatického pilota, který je presentován modrým písmenem A vpravo dole. Najeďte šipkou na A a stiskněte FIRE. Automatika se vypne a vy můžete najet na ikonu malého joysticku, který je umístěn nad oním vypínačem automatiky. Tato malá ikona se zabarví modře a vám stačí jen stisknout C pro vypnutí kurzoru a můžete sami řídit. Pokud chcete střílet, tak vlevo jsou položky, které ukazují tu kterou zbraň v aktualizovaném nebo neaktualizovaném stavu.
Trochu si oddechněme a povězme si něco o tom, co zatím dělají teroristé. Ti postupně obsazují ostrovy a budují tam své obranné základny. Systém jejich obran je velmi dokonalý, ale nemá větší palebnou sílu než naše letadla a zbraně. Pokud však vystavíme naši loď přímému zásahu střel nepřátel, musíme počítat s vážným poškozením lodi. Stačí však jen vyřadit hlavní budovu, ze které je řízena celá kontrola ostrova a je po problémech. Obranný systém se zhroutí a ostrov je zhruba po půl minutě volný.
A pokračujeme dál. Jestliže už máme nějaké ostrovy v provozu a vyrábějí třeba ropu nebo zbraně (dozvíme se stisknutím RESOURCE v sub ikoně č. 2) a jsme v blízkosti jednoho z našich ostrovů, tak si navolme RESOURCE a najeďme šipkou na ostrov a pak na ikonu PROG. Po stisku FIRE se objeví nápis STOCKPILE PROGRAMED a nebo ALREADY STOCKPILE, což znamená, že na tento ostrov se budou dovážet výrobky či ropa. Vy pak můžete tyto zbraně nakupovat úplně zadarmo. Pozor ovšem na to, kolik čeho kupujete! Carrier má pouze určitou nosnost a pokud nakoupíte zbytečné věci a ne třeba palivo, tak můžete často začít skoro od začátku. Přebytečné věci vypotřebovat, určit nové priority (pokud je třeba) a zbytečně čekat než se začne z jiných ostrovů dovážet zboží. Zdá se vám to složité? Ne, ne, hra je čistě vojensko strategického rázu. Zde máte na obchodování čas, takže vás nic nemusí hnát ke zbytečnému spěchu.
A nyní ještě zpátky k Mantám a Walrusům. Jak jste si už zajisté všimli, tak vznášedla a letadla máte k dispozici vždy tři a tři. Tedy tři Walrusy a tři Manty. V lodi jsou pochopitelně ještě nějaké náhradní, ale ty můžete použít pouze v případě, že je ten, který stroj úplně zničen. Dávejte při vyzbrojování a posílání na moře nebo do vzduchu na čísla letadel či vznášedel. Určitě se vám stane, že si vyzbrojíte mantu č. l a pošlete ji do vzduchu. Při přepnutí na řízení (viz. sub ikona č. 1) se objeví jakési chrčení s hláškou Manta destroyed. Stačí se jen podívat na číslo Manty, kterou právě řídíte a tam bude asi ten problém. Zapomněli jste na to, že všechny navolené ikony, jejich pozice a jejich označení se v paměti uchovává a tudíž při tom velkém mumraji na obrazovce se nemůžete divit, že jste na něco zapomněli. Ale dá se to všechno zvládnout.
JAK DOBÝT CIZÍ OSTROV
Nejprve vypněte automatiku, zpomalte loď. Vyzbrojte dvě Manty co nejvíce. Doporučuji tři triple missile. Naplňte nádrž palivem a pošlete Mantu na palubu lodi. Naprogramujte obranné drony před loď. Naprogramujte loď na původní cíl. Pokud nás cizí obranný systém už zachytil, nevadí. Ihned zastavte loď a s Mantou leťte k ostrovu. Zničte budovu uprostřed ostrova. Pokud se nepodařilo (musíte na budovu odpálit asi čtyři nebo pět střel), tak zasáhněte aspoň obranná děla na pobřeží ostrova. Přivolejte Mantu zpět a mezitím vyleťte s druhou Mantou. Braňte se před eskadrami nepřátelských letadel a zničte budovu. Pokud jste tak udělali (a neměl by to být problém), tak je ostrov zanedlouho váš.
JAK OBCHODOVAT
Počet našich ostrovů musí být větší než dva. Jinak nemá ani smysl obchodovat. Stiskněte ikonu 2, pak sub ikonu 2. Stiskněte RESOURCE a na mapě si určete, který ostrov bude sklad. Pak FIRE na PROG a na váš ostrov se budou postupně soustřeďovat výrobky. Pak sub ikona 3 (v ikoně 2), tam si navolte vše potřebné a po třech až čtyřech minutách můžete začít obchodovat (je to velmi jednoduché).
JAK ZNIČIT TERORISTICKOU LOĎ
Naprogramujte obranné drony, určete nejvyšší priority opravy nejdůležitějším částem Carriera. Vyzbrojte všechny tři Manty tím nejtěžším kalibrem (případně vyzbrojte jednu Mantu bombou bouncing bomb) a co nejrychleji útočte postupně s letadly na nepřítele. O letadla teroristů se nestarejte. Musíte zničit loď. Pozor na střely nepřátel, jsou velmi rychlé. Nalétněte opatrně s Mantou,ve které máte bouncing bomb, do výšky a pak nad nepřátelskou loď. Těsně nad ní vypusťte bombu a leťte pryč. Pokud nepřátelská loď vydržela, tak máte-li ještě nějaké střelivo, neprodleně vše napalte do ní (použijte i jiná vyzbrojená letadla).