Cílem hry je najít čtyři díly svitku, potom vyhledat kouzelníka Warlocka, dostatečně se k němu přiblížit a potom pronést "ničivé" kouzlo a tím jej zničit. Při plnění tohoto úkolu má alchymista k dispozici několik "pomocných" kouzel, která může v případě potřeby použít. Musí také projít několika místy a kolem některých objektů, které mu mohou, ale nemusí pomoci při jeho hledání. To už si musí zjistit sám. Současně může nést jeden předmět, nebo pronést kouzlo. Každý pohyb nebo akce snižuje jeho energii, proto si musí obstarat potravu, musí projít přes balíčky s jídlem. Tím se obnovuje jeho energie. Pronášení kouzel, změny v orla a vrhání záblesků energie spotřebovává jeho magickou energii, takže se musí mít na pozoru. Na její obnovení potřebuje čas.
BOJ
Při boji s některým z Warlockových kouzelných strážců ztrácejí oba energii. Má-li však alchymista zbraň, má v závislosti od jejího druhu zvýšenou bojeschopnost. Ale pozor na některé strážce, jsou neuvěřitelně silní.
ZAŘÍKÁNÍ A KOUZLA
Jakmile je vyřčeno kouzlo, trvá určitou dobu, než pomine a i kouzelná energie alchymisty je časově omezena.
SITUACE
Spodní tři čáry tvoří základní stav. Informace o herním panelu:
1. Kouzelnická energie - zásoba energie umožňující pronášet kouzla nebo vrhat záblesky energie.
2. Stamina - množství zbývající energie.
3. Pomocné kouzlo, které má alchymista k dispozici.
4. Objekt, který nese.
5. Čas pobytu v místnosti, který má alchymista k dispozici, než jej objeví Warlock.
6. Kterýkoliv ze čtyř svitků, který již nalezl.
OVLÁDÁNÍ
Chůze a let vlevo - střídavě klávesy spodní řady, tedy CAPS SHIFT, X, V, N, SYMBOL SHIFT.
Chůze a let vpravo - zbývající klávesy spodní řady, tedy Z, C, B, M, SPACE.
Vyslovení zaklínadla - střídavě klávesy druhé řady, tedy A, D, G, J mohou být použity k vyslovení "pomocného" kouzla, které máte momentálně k dispozici nebo "ničivého" kouzla, máte-li všechny čtyři svitky. Pokud nemáte žádné pomocné kouzlo, ani všechny čtyři svitky, můžete pomocí těchto kláves vrhat záblesky energie.
Transformace-proměna - zbývající klávesy druhé řady slouží ke změně v orla a zase zpět, jedná se o klávesy S, F, H, K a ENTER.
Mávání křídly - střídavě klávesy třetí řady mohou být použity po přeměně v orla, jedná se o klávesy Q, E, T, U, O.
Zvednutí/položení předmětu - alchymista může nést pouze jeden předmět. Zastaví-li se před nějakým předmětem, může jej zvednout či položit pomocí zbývajících kláves třetí řady - W, R, Y, I, P.
Stop - hru je možno kdykoliv přerušit stiskem klávesy 1.
Joystick - lze použít jakýkoliv kompatibilní joystick s funkcemi: směr dle polohy páky, nahoru - mávání křídly, dolů - proměna v orla, FIRE - vyslovení kouzla.
KOUZLA
TRANSFORM - promění olovo ve zlato
RESTORE - promění kouzelnickou energii ve staminu
BEWITCH - protivník se přestane hýbat
SHIELD - ochrání vás před nepřáteli
Seberte lampu (LANTERN), vázu (VASE) prsten (RING) a zlato (GOLD). Zlato vytvoříte z olova (LEAD) za pomocí kouzla TRANSFORM. Předměty doneste do truhly (CHEST) a získáte čtyři části svitku. Jakmile máte všechny části svitku, použijte kouzlo SHIELD, které vám umožní přejít přes ducha bránícího vám v cestě za čarodějem. Jakmile se ocitnete v obrazovce s čarodějem, za pomocí kouzla ze čtyřech svitků ho udolejte.
Několik dalších předmětů, které ve hře můžete nalézt:
Past (TRAP) - nesbírat, pokud vám je život drahý
Klíč (KEY) - otevře dveře
Vědro (BUCKET) - použijte na uhašení ohně
Lektvar (POTION) - doplní kouzelnickou energii.
Zbraně (DAGGER, AXE, SWORD) - nejsou potřeba, ale můžete jimi rychleji ničit protivníky
Publikováno: 26. 12. 2006 | Doplněno: 28. 12. 2014 | Zdroj: Manuály 5 |