Střílečka X-Out (správná výslovnost je KROS AUT) zahájila svou kariéru, jak už to bývalo začátkem devadesátých let zvykem, na 16-ti bitovém počítači Commodore Amiga. Německá firma z Düseldorfu, Rainbow Arts, vyrobila zajímavou, vícedílnou střílečku, která v době svého vzniku přinesla zase něco jiného. Svým stylem je to stále typická střílečka připomínající R-Type, je však přeci jen v některých bodech odlišná, a proto i určitě zajímavá pro hráče. Neodehrává se v obvyklém kosmickém prostoru, ani na povrchu země, nýbrž pod hladinou oceánu!
Takovéto umístění akce pak umožňuje programátorům dále rozvinout možnosti neobvyklého podmořského prostředí. Dále je již na začátku hry hráči umožněno, aby si vybral z několika podmořských plavidel a z velmi pestré nabídky výzbroje, jejíž některé možnosti jsou zcela originální a dosud nikde nepoužité. Teprve pak se nahrává první z osmi levelů hry. A protože byla později vyrobena verze X-Out i pro ZX Spectrum, nemohl jsem jinak než tuto hru prezentovat na svém webu.
Publikováno: 21. 11. 2003 | Doplněno: 23. 1. 2005 |
Vložil: maiki | Vloženo: 22. 12. 2019, 08:08:48 |
---|
Hra působí poněkud nedokončeně, ale i tak je to celkem nabitá střílečka, kde o roje nepřátel a střel není nouze. Všiml jsem si rozdílu mezi 48k a 128k. U 128k je rendering plynulejší - asi se využívá druhá video RAM... |
Vložil: bx | Vloženo: 30. 06. 2011, 10:27:09 |
---|
musel som to nacheatovat, komu by sa chcelo vkuse pretacat pasku :) |
|