Už jsem téměř zapomněl na svůj původní vzhled. Kdysi jsem býval princem, až do té osudné noci, kdy za úplňku měsíce se sneslo hrozné prokletí, které ze mě učinilo Toadrunnera. Pokud mám někdy získat zpět svou královskou podobu, musím zachránit princeznu a porazit Stone-Mastera, který má toto šílenství na svědomí. U grafických adventur je naprosto běžné, že sbíráte různé předměty, které se snažíte použít na těch správných místech. Pokud hra není přísně logická, nakonec to skončí používáním všeho na všechno, což často vede k úspěšnému řešení. Toadrunner je v tomhle směru jiný, takhle jednoduché to mít rozhodně nebudete.
Pro vyřešení konkrétního problému obvykle potřebujete zkombinovat několik předmětů najednou (v extrémním případě až čtyři), záleží nejen na jejich přesném pořadí uložení v inventáři, ale navíc musíte stát na milimetr přesně na místě, kde předměty lze vůbec aktivovat a použít. Na dokončení dobrodružství máte omezený čas, po chvíli se na obrazovce objeví zloděj, který vám předměty krade s kapes a náhodně je rozhazuje po bludišti. Do některých obrazovek vedou až tři různé cesty, musíte najít tu správnou (praskliny v kamenech obvykle napoví), protože dvě zbývající směřují k vaší záhubě. Tohle všechno dohromady znamená, že zde máme snad tu nejtěžší adventuru, která kdy byla na ZX Spectru vytvořena. Ve své době ji nikdo nikdy nedohrál, až po mnoho letech a pečlivým rozebráním zdrojového kódu se podařilo sestavit kompletní návod.
Publikováno: 9. 3. 2012 |
Vložil: Solaris104 | Vloženo: 24. 05. 2014, 16:18:12 |
---|
Tuto hru bych bez návodu asi nikdy nedohrál. U některých oblud se musí použít dva předměty tak, že se položí na správné místo. Když předměty položíte o pár pixelů vedle, tak se nic nestane. V některých případech jsem se musel podívat na video a vysledovat správné místo pro položení předmětu. Ta obtížnost je fakt pekelná. Ale po grafické stránce je ta hra hezká a je vidět, že byla navržena s ohledem na atributy ZX Spectra. |
|