Pod tímto nenápadným názvem se nachází velmi originální hra, která mě opravdu chytla. Strávil jsem u ní několik hodin, než se mi ji podařilo pokořit. Originální hra je to bezesporu pro ZX Spectrum, autoři se při její tvorbě inspirovali japonským titulem Dark Souls, který konzolistům zajisté nebude neznámý, ten mimochodem sklízel ve všech recenzích samé superlativy. Verze pro Spectrum není z pochopitelných důvodů ve 3D, ale myšlenka zůstala zachována. Nejdůležitějším aspektem této hry, jak již název napovídá, jsou duše mrtvých protivníků. Ty hlavní hrdina shromažďuje, po dosažení určitého množství povýší na novou úroveň, kdy se zlepšují jeho bojové schopnosti, výdrž, rychlost pohybu a podobně. Tyto RPG prvky jsou na celé hře to nejlepší, z počátku máte problém porazit i toho nejslabšího protivníka, v závěrečné fázi s přehledem kosíte i ty nejhouževnatější. Souboje ale nejsou vůbec snadné, musíte neustále vykrývat údery nepřátel svým štítem, následně pak ve vhodný okamžik udělat výpad mečem.
Pokud vám dojdou životy, nic tak hrozného se neděje, jenom se všichni zabití protivníci znovu objeví, což je další porce duší navíc pro vylepšení vašich schopností. Abyste nemuseli začínat pokaždé od začátku, ve hře je systém savepointů, které jsou označeny žlutými hroby. U nich stačí stisknout směr dolů, po této akci se znovu vygenerují na svých původních místech všichni nepřátelé, takže je potřeba si vše předtím důkladně promyslet. Náš hrdina může používat i magii, nejprve musí vyhledat čaroděje, který ho zasvětí do tajů tohoto oboru. Magie slouží převážně k odstraňování velkým kamenných náhrobků bránících vám v cestě, s její pomocí se dají také likvidovat protivníci. V bednách dále odhalujete klíče k zamčeným dveřím. Největší chuťovkou je závěrečný protivník, který vydrží stovku úderů mečem, pokud nejste minimálně na páté úrovni, ani se o to nepokoušejte, já jsem ho řezal s postavou na desátém levelu, to už byla celkem hračka .
Publikováno: 29. 7. 2013 |
Prozatím nebyl vložen žádný komentář. |
|