První skutečně dobrou konverzí Pacmana byla hra Ms. Pac-Man (slečna Pacmanová), což byl vlastně vývojový krok firmy Atari, která hru v 1983 uvedla do videoheren a o něco později i na Spectrum. Na dlouhou dobu se tak zdálo, že tím je vývoj Pacmana ukončen. Ale nebyl! Zásluhou firmy Grandslam se do Spectra dostala jeho další vývojová verze z videoheren, která se pak objevila i pro 16-ti bitovou Amigu. Hra, o které je řeč, se nazývá Pac-Mania a byla vyrobena tak, že v podstatě odpovídá klasickému Pacmanovi, avšak bludiště je zobrazeno v prostorové grafice a pohled na něj je proveden šikmo shora. Navíc nevidíte bludiště celé, ale vždy jen jeho část, která se posouvá plynule po ploše bludiště, podle pohybu Pacmana. Technické provedení této hry je vynikající, posuv hrací plochy jemný, stejně tak animace hlavního hrdiny a duchů, kteří zde působí velmi dobře.
Pac-Mania zachovává základní herní principy, a navíc je zde hlavní hrdina vybaven i možností skoku, takže v nebezpečné situaci může duchy, kteří ho pronásledují, přeskočit. Ve středu u hnízda duchů se pak nepravidelně objevují různé prémie v podobě ovoce. Po sebrání některých z nich může váš Pacman získat i sílu k sežrání duchů, anebo disponovat dočasně vyšší rychlostí pohybu. Bludiště má čtyři základní podoby, které se liší tvarem a použitými stavebními prvky, z nichž je vybudováno. Start hry si lze zvolit v kterémkoliv z prvních tří druhů bludiště, do čtvrtého se však musíte propracovat sami. V každém z nich se navíc hra poněkud zrychluje a klesá časový limit, po který působí energetická tabletka, takže hra se stává stále obtížnější. Kromě toho ve vyšších úrovních mají schopnost výskoku i duchové, takže o napínavou zábavu máte postaráno. Verze 48K nemá hudbu pro AY čip, majitelé 128K verzí si však vychutnají jak perfektní zvuky i několik hudeb pro AY-3-8912.
Publikováno: 15. 3. 2003 |
Prozatím nebyl vložen žádný komentář. |
|