|
Olli & Lissa 1-3
|
|
Dva známí hrdinové Olli a Lissa se na Spectru představili hned ve třech titulech a poměrně rychle si našli zalíbení u tisíce hráčů po celém světě. Společnými atributy celé trilogie je pestrobarevná grafika, pohádkově laděná atmosféra, legrační animace, skvělá hratelnost a pořádná porce zábavy, která vám vydrží na hodně dlouhou dobu. Přes všechny tyto zmíněné rysy se proto není čemu divit, že tyto hry se těšily velké oblibě, a to i přes jejich dosti velkou obtížnost. Osobně si živě pamatuji na hraní prvního dílu, kdy jsem se dychtivě snažil navštívit každou novou obrazovku, bohužel jsem se vždy dostal nejdále do té páté. Ale dost bylo vzpomínání, stručně si zrekapitulujeme podstatu jednotlivých dílů. V první části série se Olli a Lissa snaží pomoci duchovi jednoho starého hradu, ve druhé části se oba hrdinové chystají na Halloween a v závěrečné epizodě musí Olli sestavit svůj zánovní automobil, aby povozil svou milovanou Lissu.
Na úpatí neúrodných výšin a rozeklaných hor Skotské vysočiny se nachází zámek Shilmoore. Na tento zámek si dělá zálusk Eugene Portcullis, americký multimilionář. Jeho cílem je celé sídlo koupit a kámen po kameni přenést na americký kontinent. Tato znepokojující zpráva však nenechá chladnou dvě postavičky - Olliho a Lissu, kteří se rozhodnout přispěchat na pomoc svému příteli Siru Humphreymu, duchovi tohoto zámku. Sir Humphrey proto sestaví plán, jak odradit nezvané návštěvníky. V roli Olliho mu musíte přinést osm ingrediencí na výrobu lektvaru neviditelnosti, aby v této podobě mohl zastrašit všechny, kdo se k zámku jen přiblíží. Každá příměs lektvaru je umístěna v jiné obrazovce, čím dál od zámku se nacházíte, tím je hra obtížnější.
Halloween je tu a Olli s Lissou se večer chystají ve svých převlecích do vesnice užít si trochu zábavy. Mezitím se čarodějka Arabella rozhodla upéct koláč pro svou přítelkyni, kterou pozvala na čaj. Ve velké knize kouzel objevila kouzlo, které by udělalo koláč ještě větší a vykynutější. Během zaříkávání však trocha mouky dopadla na stránku a kouzlo bylo stěží čitelné. Koláč rostl a rostl, až za strašného rámusu explodoval. Zámek byl vzhůru nohama, všechny předměty rozházeny, kdo ví, kde, včetně knihy s tajnými východy ze Shilmoorského hradu. Stihnou Olli a Lissa včas opustit zámek? Aby se to podařilo, musí Arabella najít a umístit na správné místo všech 16 předmětů. K sebrání a umístění předmětu bude muset nejprve najít kouzelnou hůlku. Některé dveře zámku jsou zamčeny, takže je nutné vlastnit potřebný klíč, komínem se dostanete do jiného patra panství. Magické lahvičky vás ochrání před havětí se zde vyskytující.
Olli sestoupil do své garáže a s hrůzou zjistil, že někdo rozebral jeho milovaný automobil. Nic naplat, musí zamáčknout slzu v oku, vydat se na průzkum strašidelného zámku, který je plný pastí, netopýrů, duchů a tajných chodeb, a postupně najít všech osm částí vozu. S každou částí je potřeba vykonat několik věcí, nejprve je nutné sebrat zvětšovací lupu, s její pomocí vyhledat část auta, najít klíč, jít do garáže a namontovat chybějící část na automobil. Celý zámek je nepředstavitelné bludiště, které obsahuje desítky různých dveří (některé zamčené), vchodů a východů, takže úloha to nebude vůbec lehká. Navíc nesmíte dopustit, aby vám dohořela svíčka, jinak vůbec nic neuvidíte, což bude předčasný konec vašeho putování.
Publikováno: 28. 3. 2002 | Doplněno: 28. 8. 2006 |
Vložil: maiki | Vloženo: 27. 10. 2019, 21:35:55 |
---|
Tato hra (první díl) byla opravdu dost těžká, ale nádherné grafické provedení včetně úvodního obrázku mě přitahovalo ji znovu a znovu nahrávat a zkoušet... Good memories! Approved... |
|