V rychlém světě závodů Formule 1 nedostanete nic zadarmo, bez tvrdého tréninku to nepůjde, jedině tak budete mít svůj vůz dokonale pod kontrolou. Je třeba pečlivě balancovat mezi co nejrychlejším závoděním s vozem a jeho nepřetěžováním. Například správné vedení jízdní stopy v zatáčkách vám pomůže zkrátit čas na kolo. Zkombinujete-li brzdění do zatáček a rychlou akceleraci z nich s přesným řízením, které potřebujete k předjíždění, blokování a zatáčení, máte všechny předpoklady pro to, abyste se stali mistrem. Na trati ale samozřejmě nejste jediní, ostatní vozy mohou být nepříjemnou překážkou. Jedním z nejdůležitějších přístrojů závodního vozu je otáčkoměr, který vám pomáhá udržovat optimální výkon motoru. Abyste udrželi otáčky motoru ve výkonovém pásmu, musíte v pravý okamžik přeřadit. Indikátor turbo-boostu ukazuje přídavné posilování motoru, zapnutím boostu lze získat obrovský výkon navíc pro provedení předjížděcího manévru. Hladina paliva, tlak oleje, teplota vody a turba jsou rovněž monitorovány a musí zůstat v bezpečných mezích.
Další palubní displej sleduje vaše závodní výkony a udává aktuální rychlost, čas na kolo, průměrnou rychlost na kolo a nejlepší čas na kolo, stav paliva, aktuální míru spotřeby paliva a zbývající kilometry při této míře. Každému závodu Grand Prix předchází trénink - jedno zahřívací kolo a tři kvalifikační kola. Čím rychlejší je váš kvalifikační čas, tím lepší je vaše pozice na startovním roštu. Dobře používejte přístroje a zastavujte v boxech pro nové pneumatiky. Nová guma může zabránit tomu, abyste uklouzli nebo dokonce vyjeli z trati. Každá sezóna Grand Prix obsahuje 16 závodů na různých tratích ve všech koutech světa. Každý závod můžete jet na pět, deset nebo dvacet kol nebo na plnou délku Grand Prix. Ve verzi 48K se jednotlivé trati do počítače nahrávají postupně, přiložena je i verze 128K, kde se vše vleze do paměti najednou. Za umístění na jednom z prvních šesti míst se udělují body, které se v průběhu sezóny sčítají a určují šampiona tohoto tvrdého a rychlého sportu.
Publikováno: 30. 1. 2025 |
Prozatím nebyl vložen žádný komentář. |
|