Pod názvem Lotus Esprit se skrývá zajímává závodní hra, která slavila velké úspěchy jak na osmibitových, tak na šestnáctibitových počítačích. I když existuje celá škála her, kde se závodí v autě, Lotus Esprit se v jedné věci výrazně odlišuje. Trať a její okolí "skrólují" neuvěřitelně rychle, což bylo z programátorského hlediska dost složité, obzvláště ve verzi pro ZX Spectrum. Velkou výhodou jsou také možnosti ovládání automobilu. Na výběr máme čtyři typy řazení. Tímto způsobem si tak vlastně volíte i obtížnost hry, přičemž nejlepší a nejspolehlivější je jízda s automatickou převodovkou a automatickým plynem. Obtížnost je závislá i na počtu tratí, na kterých se bude závodit.
Když hraje pouze jeden hráč, v dolní části obrazovky je umístěn obrázek vašeho auta, když se do hry zapojí i druhý hráči, na místo obrázku se objeví pohled na trať určený jemu. V takovém režimu je bohužel hra mnohem pomalejší, což trochu poškozuje jinak velmi dobrý dojem. Hra má ještě jeden drobný nedostatek, kterým je neměnící se rychlost při zatáčení, takže prudké zatáčky lze bez problémů projíždět i při rychlosti 150 km/h. Prakticky existují pouze dvě kritéria, která určují úspěšnost při závodech. Prvním předpokladem je udržení se na trati a druhým kritériem je úspěšné kličkování mezi ostatními automobily. Lotus Esprit je určený těm, kteří mají rádi jednodušší hry nabízející slušnou grafiku. Kdo by měl zájem hrát propracovaný simulátor závodních automobilů, zajisté ho více uspokojí hra Nigel Mansell's GP. Lotus Esprit však nabízí jednodušší ovládání a dokonalejší vizuální zpracování, což mu zaručuje úspěch u mnohem většího počtu zájemců.
Publikováno: 3. 11. 2002 |
Prozatím nebyl vložen žádný komentář. |
|