|
Kyd Cadet 1-3
|
|
Kyd je nebojácný, a hlavně poněkud nezkušený, mladý vesmírný kadet, který byl vyslán na svoji první misi. Bohužel až příliš pozdě si uvědomil, že před startem své lodi nedoplnil dostatečné množství paliva, aby mohl splnit svůj úkol. Při letmém pohledu na přístrojovou desku si všiml nedalekého malého měsíce a do palubního počítače zadal jeho souřadnice. Po prověření v databázi zjistil, že na měsíci se kdysi těžila ruda, nicméně nyní nevykazuj žádnou známku života, což je přinejmenším poněkud podezřelé. Každopádně informace mluví o tom, že v dolech se nachází dostatečné množství paliva na doplnění tenčících se zásob. Po přistání si Kyd brzy všiml, že zdejší těžba již byla dávno přerušena, jenomže nikdo se neráčil deaktivovat těžební roboty. Náš hrdiny tak musí sestoupit a prohledat nebezpečný komplex plný pološílených droidů, záleží na tom jeho další existence.
Kyd již není tím nezkušeným zelenáčem, jak kdysi býval, má přeci za sebou svou první misi, při které lehce zmatkoval, ale nakonec se mu podařilo dotankovat chybějící palivo. Do cesty se mu nyní staví další výzva. Uznávaný galaktický hodnostář byl unesen na sousední planetu. Jelikož únosci požadují neustále vyšší a vyšší výkupné, Kyd je vyslán hodnostáře v tichosti zachránit. Ten jen držen na letecké věži, přičemž klíč se nachází někde v útrobách planetárního komplexu. Na zamčené dveře ovšem budete narážet na každém kroku. Soustavnému sbírání klíčů se tedy nevyhnete, na tom je postavena celá hra. Oba dva tituly pocházejí od stejného autora a byly vytvořeny v herním editoru Arcade Game Designer od Jonathana Cauldwella. Těšit se můžete na výtečnou grafiku a vybalancovanou hratelnost.
V roce 2014 (po téměř čtyřleté pauze) bylo představeno třetí dobrodružství s tímto hrdinou, nově potěší i podpora kempston joysticku. Planeta Eyeburx byla napadena neznámou formou umělé inteligence. Kyd Cadet byl vyslán, aby celou záležitost blíže prozkoumal. Po úvodní sondáži se mu podařilo odhalit spiknutí mezigalaktických rozměrů, za ním stojí rasa Droidandů, která se rozhodla převzít vládu nad celou galaxií. Útok na Eyeburx byl řízen centrálním počítačem z jejich domovské planety. Není času nazbyt, Kyd Cadet vyzbrojený svou odlehčenou pulsní puškou přistává na planetě Droidandů. Na uvítanou musí odrazit první nápor jejich útočných robotů. Kyslík je zde vzácný, jeho zásoby se tenčí, naštestí jsou zde místa, na kterých ho lze znovu doplnit.
Publikováno: 2. 4. 2010 | Doplněno: 15. 8. 2014 |
Vložil: Solaris104 | Vloženo: 01. 09. 2014, 22:27:46 |
---|
Musím říct, že Kyd Cadet 1 a 2 je celkem standardní arkáda s kosmonautem. V prvním díle sbírá palivo, ve druhém klíče. Ale Kyd Cadet 3 je úplně jiný. Střelbou likviduje nepřátele a navíc musí sbírat kyslík, aby přežil. Třetí díl se mi zdál hodně těžký a hráč musí průchod obrazovkou velmi přesně načasovat. Někdy se musím na ten Arcade Game Designer také podívat. |
Vložil: s0l1t3r | Vloženo: 22. 09. 2010, 02:08:51 |
---|
Tak tohle vypadá ještě parádněji než Binary!!! Vzpomínám, že jsem tenkrát měl taky nějaký editor na výrobu her, ale ani za boha si nevzpomenu na jméno, protože jsem s ním dělal asi týden a pak jsem ho radši přemazal "jinejma" hrama!!! Neudělal už náhodou někdo něco v tomto editoru nebo nemá někdo alespoň něco rozdělanýho!? |
Vložil: ain | Vloženo: 16. 05. 2010, 08:18:44 |
---|
Myslím, že by Pavero mohl přidat do utilitek 3D editor |
Vložil: tomas | Vloženo: 16. 05. 2010, 01:49:47 |
---|
wow, on existuje 3D editor?? (3D Game Maker) Tak to je docela drsny! Vim ze kdyz jsem se "pokousel tehdy" o tvorbu her na Spectru, tak jsem pouzival nastroje jako byly Art Studio a pak ceskou utilitku ktera se snad jmenovala "Sprite" (od fy. JHCS - asi) - nahrala se do pameti a byla schopna na urcity misto zobrazit grafiku (snad i vcetne nastaveni papiru a inkoustu). Ale 3D Game Maker me teda dostal. Ze bych presel od Flashe zpatky ke Spectru? ;-D |
Vložil: Bildo | Vloženo: 09. 05. 2010, 07:20:48 |
---|
taky musim ten platform engine vyskouset. Jen tak s legrace. Skoda, ze jsem to nemel, kdyz jsem Na Didaktik delal nejake male hry. Strojovy kod mi nikdy nesel, tak jsem delal v basicu a pak kompiloval do strojoveho kodu nejakym prekladacem. Ale uz vubec nevim, jak se jmenoval. Spatky ke hre. Me se taky libi, ze je takova jednodussi. Dobre se to hraje. |
Vložil: ain | Vloženo: 06. 05. 2010, 23:40:11 |
---|
Hm, to je opravdu zajímavý... Spousta věcí mi utekla Časem se na to blíž musím mrknout! Díky každopádně za info! |
Vložil: ain | Vloženo: 06. 05. 2010, 14:35:09 |
---|
Přes editor? To jsem ještě neviděl?! Mohl bys k tomu napsat něco bližšího? Možná bychom se taky pak mohli pokusit o novou hru, když už mi teda to programování v assembleru nějak moc nejde |
Vložil: Pavero | Vloženo: 06. 05. 2010, 13:24:47 |
---|
Musí se brát, že je to hra vytvořená přes editor, což má tu výhodu, že autor nemusí umět programovat, na druhou stranu to nese všechna omezení s editorem spojená. |
Vložil: ain | Vloženo: 05. 05. 2010, 00:12:57 |
---|
Není to žádný zázrak co se týče nápadu, ale jinak je to hezky graficky provedený a narozdíl od naprostý většiny her na ZX alespoň trochu hratelný |
Vložil: solaris104 | Vloženo: 04. 05. 2010, 15:37:27 |
---|
Skoda, ze nejde predefinovat ovladani. |
Vložil: Pyštík | Vloženo: 03. 05. 2010, 23:59:50 |
---|
Nijaká extra výnimočná hra, ale veľmi ma potešila. Spectrum stále žije a táto hra je toho dôkazom. |
|