|
Programátoři této hry dostali nelehký úkol - vyrobit pro ZX Spectrum konverzi závodní hry z automatů kompletně v třírozměrném prostředí. Jak se jim to povedlo? Vyberete si ovládání, zda chcete jet po levé nebo pravé straně silnice a zvolíte si automatické či ruční řazení. Grafika je podobná systému Freescape použitému například ve hrách Driller, Castle Master nebo Total Eclipse. Navíc je o něco málo rychlejší, avšak adrenalinový zážitek z rychlé jízdy nečekejte. K dispozici máte dvě tratě, Speed (rychlostní) a Stunt (akrobatickou). Zvlášť v akrobatické části si všimnete občasných chyb v zobrazování, nejčastěji při průjezdu loopingem (patrně daň za optimalizaci 3D výpočtů na rychlost). Opustíte-li silnici, musíte se na ní vrátit do deseti sekund.
Přes uvedené problémy s pomalostí a zobrazováním je hra velmi originální, závodních her v 3D grafice moc není - Stunt Car Racer (grafika je rychlejší, ale nestínovaná) a TT Racer (grafika ještě jednodušší a soupeři na motorkách nejsou trojrozměrní, nýbrž jsou to sprity). Další na Spectru nevídanou věcí je Instant Replay - až nabouráte, počítač vám přehraje posledních několik sekund z vnějšího pohledu. Poněkud originální je též ovládání. Až budete chtít přestat zatáčet, pustíte patřičnou klávesu nebo narovnáte joystick - a nic se nestane! Kola srovnáte do přímého směru stiskem klávesy Space. Zajímavý nápad, ale nikdy to už nikdo nenapodobil. Jak se tedy tvůrci vypořádali s obtížným zadáním? Řekl bych tak na sedmdesát procent. Výkon ZX Spectra ždímají až na samou hranici, i když program obsahuje několik nedostatků, rozhodně stojí za vyzkoušení.
Publikováno: 21. 12. 2003 | Doplněno: 11. 3. 2005 | Autor: Zdeněk Starý |
Vložil: Peeto | Vloženo: 13. 12. 2014, 19:29:09 |
---|
Tak parada, toto ma uz minulo, ale kompakt pekne v kope, bez dalsich kablov a zdroja bolo v tej dobe slusne all in one. Ja som sa trapil s kabelazou, ktora zachvilu raplovala a musel som sa trafit na milimeter presne a nedaj boze s kablom pohnut. Ja som podobne predaval D80ku... kde pripojenie s danym kablom uz viac neslo ako islo...pri predvadzani novemu majitelovy to akurat chvilu posluchalo :D |
Vložil: tomascz | Vloženo: 13. 12. 2014, 16:07:57 |
---|
Ne Professional, ja mel dokonce Didaktik Kompakt 128 Pokud si spravne vzpominam, tak Professional byl orezanejsi kolega 128-ky. Vzhledovy rozdil mezi nimi ale byl, ze "128" byl typu desktop (naplacato) a "Pro" typu tower (nastojato). Zajimavy hardwarovy experiment, ale bylo to hrozne poruchovy a za par mesicu jsem se vratil k puvodnimu Kompaktu. (Pri predvadeni stroje novemu majiteli jsem se modlil, aby to nezacalo blbnout tak, jak to velmi dobre umelo ) |
Vložil: Peeto | Vloženo: 13. 12. 2014, 14:41:22 |
---|
Wow, Ty si mal Didaktik Kompakt Professional? Ta verzia sa nedostala do seriovej vyroby. Mal byt v AT PC skrinke, s 128kb pamate a AY Melodikom v kope. Inak normalny didaktik Kompakt mal len 48kb |
Vložil: tomascz | Vloženo: 05. 11. 2014, 20:54:48 |
---|
Velice originalni hra, ale diky pomalosti a zvlastnimu ovladani je hodne obtizne hratelna. Do precteni popisu zde na webu jsem netusil, ze se natocena kola dala vyrovnat mezernikem - vzdycky jsem se je snazil narovnat "ruco" klavesou opacneho smeru a moc daleko jsem logicky nedojel. Hra mi vedle Addams Family a Amaurote hodne mi pripomina tech nekolik malo mesicu, ktere jsem stravil s Didaktikem Kompakt 128, na kterem jsem tuto hru mel (myslim ze jsem mel verzi pouze pro 128k). |
|