Po krvavém a nesmyslném boji proti Conachte, ve které zahynul její vládce, kníže Amhair, se bájný hrdina Cuchulainn a jeho věrný přítel Loeg, vraceli společně domů. Na konci druhého dne cesty dorazili do staré a neudržované hospody, kde se rozhodli najíst a odpočinout si. Vcházejíc dovnitř, prohodili několik slov na téma podivného povozu stojícího přede dveřmi, do něhož byli zapřáhnuti čtyři koně černí jako noc.
Objednali si jídlo a usedli, čekajíc, až ho krčmář přinese. Po chvíli k jejich stolu přisedla mladá a pohledná žena. Řekla, že se jmenuje Skar a že je majitelkou povozu stojícího před krčmou. Poprosila o pomoc při opravě jedné osy. Loeg se rychle zvedl a následován Skar vyšel z hospody. Po chvíli se Cuchulainn rozhodl také přidat ruku k dílu, ale když vyšel před krčmu, užasle zjistil, že vůz i pěkná žena zmizely. Spolu s nimi se rovněž vytratil i jeho přítel. Pouze na horizontu bylo možné pozorovat oblak prachu a a v silném větru se šířil zlověstný smích. Cuchulainn si domyslel, že Skar je čarodějka, bývalá stoupenkyně knížete Amhaira, a že unesla Loega do tajemného města Dun Darach, aby na něm vykonala pomstu za pád Conachty. Když je to tak, potom jeho prvním úkolem je překazit Skar její plány.
Tímto způsobem se náš známý z Tir Na Nogu, keltský bojovník Cuchulainn, dostal do dalšího dobrodružství. Jeho úkolem je prohledat útroby města Dun Darach a pokusit se osvobodit přítele Loega. Splnit tento cíl se mu podaří pouze v případě, když vyřeší všechny před ním stojící záhady, najde určité předměty a zanese je na určitá místa, popřípadě jimi podaruje osoby, které je potřebují.
Publikováno: 28. 6. 2002 |
Prozatím nebyl vložen žádný komentář. |
|