|
Tato hra je nejpropracovanější a nejvěrnější kopií původního Donkey Konga pro naše ZX Spectrum. Autorem hry je Lukáš Rachůnek, který už několik let měl hotovou vylepšenou grafiku, jen se v té době nenašel žádný programátor, který by celou věc dotáhl do finálního konce. Tak se Lukáš rozhodl, že se naučí assembler a výsledkem je tento jeho první počin, který se povedl na výbornou. Po vizuální stránce hra hýří barvami, a to vše se snahou o maximální minimalizaci atributových kolizí.
Skvělé jsou i AY zvukové efekty, které si užijí i majitelé 48K, pochopitelně za předpokladu, že k němu mají připojené AYčko. Hra rovněž používá i multicolour, takže velkou výzvou pro Lukáše bylo nastavit různá časování pro všemožné verze Spectra a jeho klonů. Výčet hardwaru, který hra detekuje, je skutečně dlouhý, naleznete ho v přiloženém TXT souboru. Ve čtvrtém čísle diskmagu Restore, které aktuálně vyšlo, najdete sáhodlouhé povídání autora o této hře, kde se dozvíte všechny detaily ze zákulisí vývoje tohoto mimořádného titulu.
Publikováno: 28. 12. 2024 | 
Vložil: Art | Vloženo: 10. 03. 2025, 19:25:21 |
---|
Ano, je to tak, omlouvám se všem ostrouhaným majitelům Spectra 48K! Musí si správně zvolit ovládání a zvuky před prvním startem, jako je to v některých spectrovských hrách z 80. let. Důvodem je i v tomto případě nedostatek paměti, proto je tu úvod jen po nahrátí hry, pak se tato část paměti používá pro práci s obrazovkou. Ale v nové verzi z 10. března 2025 se úvod objevuje po každém konci hry nejen na Spectru 128K, ale i na Didaktiku Gama. Občas na hře ještě něco vylepšuji, tak možná časem přijdu na to, jak do paměti nacpat více věcí. |
Vložil: maiki | Vloženo: 06. 03. 2025, 21:02:34 |
---|
Všiml jsem si, že se hra z nějakého důvodu na 48k Spektru nevrací po konci hry do úvodní obrazovky a jen vypíše stiskni ENTER. Takže nelze znovu navolit ovládání a zvuky. Taky už se znovu nepřehrává intro... Majitelé 48k zase ostrouhali. |
|