English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Donkey Kong (7)
Action Reflex (1)
Master Piece (3)
Sidewize (1)
Yeti (6)
Exolon (16)
Atom Ant (1)
SkillTeam (1)
Wonderful Dizzy (4)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Donkey Kong

Tato hra je nejpropracovanější a nejvěrnější kopií původního Donkey Konga pro naše ZX Spectrum. Autorem hry je Lukáš Rachůnek, který už několik let měl hotovou vylepšenou grafiku, jen se v té době nenašel žádný programátor, který by celou věc dotáhl do finálního konce. Tak se Lukáš rozhodl, že se naučí assembler a výsledkem je tento jeho první počin, který se povedl na výbornou. Po vizuální stránce hra hýří barvami, a to vše se snahou o maximální minimalizaci atributových kolizí.

 

Skvělé jsou i AY zvukové efekty, které si užijí i majitelé 48K, pochopitelně za předpokladu, že k němu mají připojené AYčko. Hra rovněž používá i multicolour, takže velkou výzvou pro Lukáše bylo nastavit různá časování pro všemožné verze Spectra a jeho klonů. Výčet hardwaru, který hra detekuje, je skutečně dlouhý, naleznete ho v přiloženém TXT souboru. Ve čtvrtém čísle diskmagu Restore, které aktuálně vyšlo, najdete sáhodlouhé povídání autora o této hře, kde se dozvíte všechny detaily ze zákulisí vývoje tohoto mimořádného titulu.

 

 
Přehrát video.
Zastavit přehrávání.
YouTube video.
 
Vydavatel:  Artonapilos, 2024
Autor:  Lukáš Rachůnek
Žánr hry:  arkáda
Formát souboru:  TAP
Původní manuál:  Donkeykong.txt
Externí weby:  World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní:  mapa, poke, online
RZX video:  Donkeykong.rzx (58 KB)
Stažení hry:  Donkeykong.zip (31 KB)

 

Publikováno: 28. 12. 2024 | Vložit nový komentář...
Vložil: ArtVloženo: 27. 06. 2025, 11:27:21
Verze optimalizovaná pro 48K je právě tato, takže je mi líto, ale obávám se, že už s tím asi moc nenadělám. Není to tak, že by se něco nevešlo do paměti kvůli tomu, že je všechno v jednom balíku, nebo proto, že by se kombinovaly věci pro 48K a 128K, nebo proto, že by v úvodu bylo příliš mnoho věcí, nebo proto, že se detekuje spousta typů počítačů. I kdybych odstranil nastavení kláves, joysticky, volbu zvuku a hudby, zvuk AY, tabulku skóre, úvodní velké nápisy a detekci typu počítače, žádnou paměť pro hru bych neušetřil. Po konci hry by na Spectru 48K stejně žádná z těchto věcí nebyla dostupná. Funguje to tak, že po nahrátí hry byla část paměti volná, proto jsem do ní umístil celý úvod s volbami, ale až hra začne, tato paměť se musí smazat. Při volbě ovládání a zvuku se navzájem vyměňují různé programy a po startu hry je v paměti vždy jen jeden ovládací a jeden zvukový. Na Spectru 128K a Didaktiku Gama se úvod zkopíruje do jiné paměťové stránky, proto je dostupný i později (a proto tam má smysl tabulka skóre). To je celý trik, jinak hra tyto dva počítače nijak nevyužívá, je vlastně pořád pro Spectrum 48K. Pravděpodobně za delší dobu vydám ještě jednu verzi, snad už definitivně poslední, ale počítám spíš jen s mírným vylepšením a opravou chyb, které postupně objevím. Každopádně, kdyby mě napadla nějaká nová finta, třeba bych ještě něco zkusil.
Vložil: AdlerVloženo: 25. 06. 2025, 15:25:33
Urobte tu zmenu ovladania a AY cez POKE, co. Aj tak to samozrejme dnes hra kazdy v emulatore a POKE naslahat vie aj 5 rocne dieta. Potom vlastny snapshot a je to, vobec by som sa s tym nezapodieval.
Vložil: maikiVloženo: 25. 06. 2025, 15:02:16
Asi bude nutne udelat specialni optimalizovanou verzi pro 48k, trebas i za cenu ztraty AY zvuku. Ne se snazit vse kombinovat v jednom baliku. Nemoznost menit volby a taky absence tabulky skore je celkem nestastne. Dekuji autorovi ze nasloucha!
Vložil: ArtVloženo: 16. 06. 2025, 21:19:13
Je tu nová verze hry z 9. června 2025. Kromě dalších drobných herních, grafických a zvukových vylepšení a oprav chyb se podařilo nacpat do Spectra 48K celou úvodní opičí animaci, která se zobrazí po každém startu hry. Pro Spectrum 128K a Didaktik Gama je přidána tabulka high score. Jediná věc, kterou se bohužel nepodařilo změnit, je volba ovládání a zvuku, která je na Spectru 48K stále k dipozici jen před prvním startem hry.
Vložil: manceVloženo: 14. 03. 2025, 09:19:30
hm, netusil som, ze je Art cech, no nic, hru som sponzoroval, ako aj dalsie, ide o mimoriadny pocin.

https://visiongame.cz/studio/lukas-rachunek/
Vložil: ArtVloženo: 10. 03. 2025, 19:25:21
Ano, je to tak, omlouvám se všem ostrouhaným majitelům Spectra 48K! Musí si správně zvolit ovládání a zvuky před prvním startem, jako je to v některých spectrovských hrách z 80. let. Důvodem je i v tomto případě nedostatek paměti, proto je tu úvod jen po nahrátí hry, pak se tato část paměti používá pro práci s obrazovkou. Ale v nové verzi z 10. března 2025 se úvod objevuje po každém konci hry nejen na Spectru 128K, ale i na Didaktiku Gama. Občas na hře ještě něco vylepšuji, tak možná časem přijdu na to, jak do paměti nacpat více věcí.
Vložil: maikiVloženo: 06. 03. 2025, 21:02:34
Všiml jsem si, že se hra z nějakého důvodu na 48k Spektru nevrací po konci hry do úvodní obrazovky a jen vypíše stiskni ENTER. Takže nelze znovu navolit ovládání a zvuky. Taky už se znovu nepřehrává intro... Majitelé 48k zase ostrouhali.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist