English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Quadrax (18)
Peloponéská válka (2)
Videostop (2)
Na rozkaz krále (1)
Zázraky v BASICu (24)
Nightshade (14)
Slightly Magic (2)
Fantasy World Dizz... (3)
Boulder Dash 1-4 (6)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Chronos - A Tapestry of Time

Chronos je představitelem velice povedené akční střílečky od známých tvůrců her - firmy Mastertronic. Tento titul na první pohled zaujme jak po stránce grafické, tak i hudební. Samotná hratelnost je rovněž brilantní. Vaším úkolem, jak už to v těchto typech her bývá, je zvítězit, jinými slovy rozstřílet vše, co se hýbe. Pohybujících se objektů je skutečně velké množství, například narazíte na různé rakety či koule, které se budou snažit za každou cenu zabránit vašemu snažení. Jsou tu však i jiné překážky ve formě různých tunelů, laserových sloupů, mnohoúhelníků a různých staveb připomínajících podivné hvězdárny. Za každý sestřelený objekt jste bodově ohodnoceni, po dosažení většího počtu bodů vám přibude jeden život navíc.

 

Hra je rozdělena do šesti levelů, kde na vás čekají pokaždé jiní protivníci a vše se pochopitelně stěžuje. Grafika je vydařená, od třetí úrovně se úplně změní, jenom si jí při té rychlosti příliš neužijete. V poslední šesté úrovni se vyskytují všichni nepřátelé, na které jste dříve narazili, takže její dokončení není vůbec snadné. Nakonec doletíte k jakési ohraničené místnosti, kde zničíte velký kosočtverec, čímž osvobodíte vládce času Chronose. Celá hra je také podbarvena perfektní hudbou, kterou má na svědomí Tim Follin. Zvláštností hudby je to, že má dohromady 5 kanálů a jeden bicí kanál speciálně pro AY čip, což přispívá ještě k většímu zážitku ze samotného hraní. Díky dokonalé promyšlenosti a vhodnému skloubení všech herních prvků se tento titul řadí ke klasice mezi vesmírnými střílečkami.

 

 
Přehrát video.
Zastavit přehrávání.
YouTube video.
 
Vydavatel:  Mastertronic, 1987
Autoři:  Steven Tatlock, John Tatlock, Tim Follin
Žánr hry:  akční
Formát souboru:  TAP
Recenze:  Crash, Your Spectrum/Sinclair, Sinclair User, vše
Původní manuál:  Chronos.txt
Kazetová obálka:  Chronos.jpg
Externí weby:  World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní:  mapa, poke, remake, online
RZX video:  Chronos.rzx (254 KB)
Stažení hry:  Chronos.zip (26 KB)
K-Mouse verze:  Chronos-km.zip (24 KB)

 

Publikováno: 21. 3. 2002 | Doplněno: 22. 6. 2002 | Vložit nový komentář...
Vložil: oldsoftVloženo: 18. 08. 2013, 10:05:46
Počátkem devadesátých let jsem si napsal vlastní 4hlasou rutinu, hrála dost falešně, hlavně ve vyšších polohách, bohužel se mi nedochovala. FF počet proveditelných instrukcí mezi kmity "lehce" podcenil.
Vložil: oldsoftVloženo: 18. 08. 2013, 10:01:56
Tam jsem byl
Vložil: F0XVloženo: 16. 08. 2013, 01:02:57
FF se o tom zmiňuje (13m:50s) zde:
http://www.youtube.com/watch?v=RQuRFCE5NzI
Vložil: oldsoftVloženo: 15. 08. 2013, 17:17:35
Asi máte pravdu, on to generuje, trochu jsem do toho hleděl disassemblerem. To je ovšem masakr. Tady je jakási 4hlasá Follinova rutina, byť ten disassembling je blbě:
http://craigsretrocomputingpage.eu5.org/startip2/tune_disassembly_hex.html
Vložil: maikiVloženo: 14. 08. 2013, 15:48:17
Silně pochybuji, že tato hudba je postavená na digitalizovaných zvucích. Podle mně se jedná o čistokrevnou syntézu v reálném čase, a ano, jednobitovou.
Vložil: cepinVloženo: 14. 08. 2013, 11:37:16
pamatuju se, jak jsem to 4x protočil. Měl jsem k dispozici 2 joysticky a jednoho kámoše s pájkou. Měl teda sakra dost práce a taky jsem jeden level jel bez střelby, protože prostě nestíhal
Vložil: ainVloženo: 05. 09. 2009, 14:44:24
Celkově je to opravdu hezká grafika, trochu mi to připomnělo starou dobrou hru GAMES DESIGNER z r. 1983, která prakticky zapadla, ale byla špičková co se týče pohybu a možnosti tvorby vlastní střílečky do úplných detailů. Byl to úžasný nápad a divím se, že ho nikdo později neduplikoval...

Kdyžtak tady je games designer na World of Spectrum:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001970
Vložil: ainVloženo: 04. 09. 2009, 22:21:25
To už by nebylo ono Právě v tom mačkání tkví kouzlo téhle hry
Vložil: solaris104Vloženo: 04. 09. 2009, 20:33:39
To chce autofire
Vložil: ainVloženo: 04. 09. 2009, 18:36:28
Tak jsem se konečně prostřílel do posledního levelu, ale je to relativně jednoduchý. Těžký je asi 15 minut v kuse mačkat jedno tlačítko (v určitém smyslu podobný masakr jako u Decathlonu ). Nicméně přijde mi to jednotvárný...
Vložil: ArtVloženo: 17. 08. 2009, 11:50:01
Do zdrojového kódu jsem se nikdy nedíval, ale je fakt, že podobně znějící hudba od stejného autora je i u hry Agent X, kde je napsáno "5 channel music", což mi s tím samplování nějak nejde dohromady. Ovšem třeba se pletu, i když podle ucha mi to nezní samplovaně.
Vložil: oldsoftVloženo: 17. 08. 2009, 00:24:35
Tak to ti, Arte, budu oponovat, ta muzika není generována nějakou rutinou, jsou to krátké poskládané jednobitové samply. Fakt. (Dalo by se to dokázat pohlédnutím do kódu, ale to se mi FAKT nechce.) Tuším, že podobně dělaná muzika byla snad i ve hře Agent X, nebo jak se to jmenovalo.
Vložil: ArtVloženo: 16. 08. 2009, 13:43:06
V Chronosu není samplovaná hudba, jen to tak simulovaně vícehlasně chrochtá, ale každopádně to zní dobře.
Vložil: oldsoftVloženo: 14. 08. 2009, 17:33:46
Tohle jsem taky hodně pařil, taky to bylo poprvé, co jsem na "pípáku", tzn. bez zvukového obvodu AY slyšel samplovanou muziku, byť jednobitově. Tehdy jsem totálně nechápal, jak to je udělaný.
Vložil: solaris104Vloženo: 14. 08. 2009, 14:09:29
Chronos patri mezi me oblibene vesmirne strilecky s raketkou. Grafika, scroll a hratelnost je paradni.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist