English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Bruce Lee (28)
Crazy Cars 1-2 (11)
Victory Road (1)
Ikari Warriors (3)
Automania (6)
Spy vs Spy 1-3 (2)
Aliens - Neoplasma (7)
Driller (2)
Nodes of Yesod (4)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Diskusní fórum
Vaše jméno/přezdívka:
Váš e-mail:
Součet 2 + 10:
   

 

Vložil: Spiky Vloženo: 09. 10. 2019, 14:38:50 | odpovědět

Az som si spomenul na nasu nestastnu Vegu + :D

Tak premyslam, kolko hrat sa ludia este nechaju oje*at o peniaze?

https://www.theregister.co.uk/2019/10/08/atari_architect_quits

Vložil: Peeto Vloženo: 10. 10. 2019, 12:04:48 | odpovědět

Tiez som si ju v suvislosti s tymto projektom pripomenul. Bolo to zvlastne od zaciatku s tymto atari projektom

Vložil: Z80 Vloženo: 18. 09. 2019, 08:30:32 | odpovědět

Zháňam nejaký výpis (assembler) , hry jednoduchej ,kde je slucka a nejaky pohyb a miestnosti ,viem že to tu bolo raz nejaký link ale neviem to už nájsť.

Vložil: duri311 Vloženo: 22. 09. 2019, 09:52:37 | odpovědět

Niečo som našiel aj ja. http://leteckaposta.cz/436416933

Vložil: Bildo Vloženo: 18. 09. 2019, 18:59:10 | odpovědět

Tu máš niečo, čo som skúsil aj ja. Celkom jednoduché, a zaujímavé.
Problém je, že keď to skompilujem, tak mi to v Spine nefunguje, ale v Spectatulátore áno. Divné.
Kód píšem priamo v Spine.
https://chuntey.wordpress.com/2010/01/12/tutorial-zx-spectrum-machine-code-game-30-minutes/

Vložil: Z80 Vloženo: 20. 09. 2019, 10:31:11 | odpovědět

Ďík vyzerá to jednoducho , som zvedavý ako rýchlo to pojde , keď budeš mať niečo zaujímavé pošli ešte.

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 24. 09. 2019, 15:47:33 | odpovědět

Vyzkoušejte knížku Assembler a ZX Spectrum. O animacích se tam také píše a vše je i dobře okomentované.

Vložil: solaris104 Vloženo: 17. 09. 2019, 21:21:44 | odpovědět

Tady je nějak mrtvo

Vložil: Solaris104 Vloženo: 03. 09. 2019, 18:48:02 | odpovědět

Ozzyoss: Ty jsi dělal ty rockové hudební dema, že?

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 04. 09. 2019, 17:36:14 | odpovědět

Ano. Napřed pod AY a pak s příchodem Sample Trackeru i s DA převodníkem, který mi sestavil kamarád jsem to kombinoval, ale byl jsem na to sám, takže vždy to byl s ohledem na čas kompromis mezi skládáním hudby, psaním kódu a grafiky. Dodnes nechápu, že se mnou manželka vydržela

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 31. 08. 2019, 07:46:37 | odpovědět

Zdravím zdejší komunitu,

poradte mi prosím. Jako assembler používám Promethea, ale nedaří se mi nijakým způsobem uložit zdrojová data toho, co v něm napíši, respektive je pak do něj zpět nahrát. Musím pak vše ukládat jako snap, což je komplet soubor včetně assembleru. Jako emulátor používám SpecEmu ale i Spectaculator.
Děkuji.

Vložil: RomBor Vloženo: 03. 09. 2019, 18:33:01 | odpovědět

Predpokladám, že sa jedná o kazetovú verziu Prométhea.
Opýtam sa teda, čo znamená, že sa nedarí uložiť alebo nahrať späť zdrojové dáta? Ako sa to prejavuje? Môžete poskytnúť TAP/TZX pásku, na ktorú ste zdroják ukladali?
Teraz som to vyskúšal ZXSpin aj Spectaculatore a všetko funguje podľa očakávania.

Vložil: tomascz Vloženo: 31. 08. 2019, 14:20:16 | odpovědět

Je nějaký konkretní důvod programovat assembler v Prometheovi pod emulátorem? Osobně to píšu přímo na PC jako texťák a pak si to nechám přeložit kompilátorem do instrukcí Z80. Momentálně píšu z jiného notebooku než na kterém mám onen kompilátor (starší free command-line utilitka), ale po vygooglení termínu "z80 windows compiler" vypadne spousta odkazů

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 01. 09. 2019, 10:04:11 | odpovědět

Důvod je ten, že jsem k tomu sednul po 22 letech nečinnosti, takže si pamatuji kulový a potřebuji k ruce i monitor, abych si to hned protrasoval. Na to je Prometheus ideální, obsahuje oboje.

Vložil: tomascz Vloženo: 01. 09. 2019, 19:04:42 | odpovědět

Trasování řeším breakpointy přímo v emulátoru (SpecEmu). Ale jak napsal Pavero pode mnou, určitě existují ještě lepší řešení - například hotová vývojová prostředí (IDE) na tvorbu pro Z80/Spectrum. Napadá mi teď zDevStudio, https://sourceforge.net/projects/zdevstudio, které jsem na ty svoje "výtvory" sice nikdy nemusel použít (jen tak jsem to šolíchal, nic moc advanced-level), ale vypadá to celkem sympaticky

Vložil: Pavero Vloženo: 01. 09. 2019, 10:54:32 | odpovědět

1) Manuály jsou k dispozici na WOSu.

http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0025427

2) Doporučuji vyzkoušet emulátor ZX Spin, který má vestavěný assembler editor. Vše co napíšeš, ihned zkompiluješ a okamžitě otestuješ výsledek.

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 02. 09. 2019, 17:07:31 | odpovědět

Manuál mám ještě orig. papírový, znám příkazy, ale nahrát zpět zdroják se mi nedaří. Pokud tedy ve Spinu nejde nahrát, tak není důvod v něm používat assembler, protože to samé udělám ve výše popsaných emulátorech též, nicméně vyzkouším, dík za tip.

Před těmi dvaceti roky jsem končil na Spectru, kdy jsem poslední rok používal též nějaký emulátor na PC a tohle šlo bez problémů.

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 04. 09. 2019, 18:20:11 | odpovědět

Tak jsem zkusil všechno možné, ale nahrát zdroják do Promethea se mi nepodařilo. Přitom do jiných programů přihrávat uložené soubory jdou bez problémů, tak nevím, kde je zakopaný pes.

Vložil: RomBor Vloženo: 04. 09. 2019, 19:57:04 | odpovědět

Ako som písal vyššie, zobral som klasickú kazetovú 48-čkovú verziu Prométhea a nemal som žiadny problém s ukladaním a ani načítaním uloženého v ZXSpine a aj Spectaculátore.

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 05. 09. 2019, 17:32:36 | odpovědět

Omlouvám se, nevšiml jsem si vašeho příspěvku. Vyzkoušel jsem různé verze, kazetové 48 i 128 i ty, co se na začátku ptají, jestli mám D40, samozřejmě jsem dal ne. Vyhrabal jsem i verzi, se kterou jsem před těmi 20 roky pracoval a ani tam mi to se současnýmy emulátory nejde. Uložit zdroják se mi ještě daří, ale již na ho nahrát zpět do Promethea. Po nahrání Prometheus vypíše na horním řádku error. Můžete mi prosím napsat stručně postup krok za krokem, jaký při nahrání děláte? Je jedno v jakém emulátoru, mám oba. Děkuji.

Vložil: RomBor Vloženo: 06. 09. 2019, 18:56:55 | odpovědět

Vytvoril som ukážku v SPINe, tak snáď to bude zrozumiteľné.
http://roman.borik.net/_temp/prom-load-save.avi

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 07. 09. 2019, 10:45:49 | odpovědět

Velice děkuji. Jsem rád, že to dělám správně, ale nejde to. Když jste vybral soubor pro zpětné nahrání, tak program čekal, dokud jste neodEntroval příkaz LOAD, mě to ale začne nahrávat hned a skončí chybou. Videoukázku jsem nahrál sem, je nutné mít nejnovější verzi RAR.
http://leteckaposta.cz/533337785

Vložil: RomBor Vloženo: 08. 09. 2019, 07:52:04 | odpovědět

No, jasne. Problém je "automatické nahrávanie z TAPky", čo je bežná vlastnosť Emulátorov, aby nebolo treba stále zadávať LOAD. Ak je táto funkcionalita zapnutá, tak po vybratí/otvorení pásky Emulátor urobí automaticky Reset a Load, čo je v tomto prípade absolútne nevhodné.
Dá sa to samozrejme vypnúť a ja to mám vo všetkých Emulátoroch vypnuté, pretože ma to irituje.
V ZXSpine je to v Tape nastaveniach a treba odškrtnúť "Load tapes automatically".
http://roman.borik.net/_temp/zxspin-tape-options.png

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 08. 09. 2019, 10:01:37 | odpovědět

Vypnul jsem to a skončilo to stejně chybou, jen to nespadlo do basicu a Prometheus byl dále použitelný. Opakovaný pokus dopadl stejně.
http://imgWorld.cz/YGAm7wWv6W.jpg

Je to záhada.

Vložil: RomBor Vloženo: 08. 09. 2019, 10:16:56 | odpovědět

Tak tomu celkom nerozumiem. Ale zrejme sa to fakt uloží do tej TAPky nesprávne... Skúste sem poslať tú testovaciu TAPku. Alebo skúste iba v BASICu ten súbor nahrať: LOAD "" CODE 32768, či to hodí chybu Tape loading error.

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 08. 09. 2019, 12:53:21 | odpovědět

I nahrání jako CODE skončí v basicu chybou, problém je tedy nejspíš v SAVE z Promethea.
Níže uložen soubor tap:
http://leteckaposta.cz/997884620

Vložil: RomBor Vloženo: 08. 09. 2019, 13:57:52 | odpovědět

Tak som s prekvapením zistil, že v 128-čkových verziách Promethea mi to v emulátoroch tiež nejako neukladá v poriadku.
Jedná verzia, v ktorej mi to chodí je táto: http://roman.borik.net/_temp/prom48i.tap
A tiež som si uvedomil, že meno súboru sa zadáva za dvojbodku, to mi úplne vyšumelo z hlavy.
SAVE :test - uloží zdrojový súbor s menom "test"
SAVE : - uloží zdrojový súbor s naposledy zadaným menom
LOAD :test - načíta zdrojový súbor s menom "test"
LOAD : - načíta prvý súbor na páske

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 08. 09. 2019, 16:07:07 | odpovědět

O tom jménu za dvojtečkou jsem věděl, ani tak to nešlo, ale s touto verzí už to funguje a že jsem jich předtím vyzkoušel hafo.
Mezitím jsem ale napsal asi 4KB kódu

Vložil: Ozzyoss Vloženo: 14. 09. 2019, 08:27:09 | odpovědět

A abych nezapomněl, děkuji za pomoc při vyřešení tohoto problému

Vložil: Zdenek Vloženo: 04. 09. 2019, 18:34:35 | odpovědět

Nechci se do toho moc plest, ale nehraje roli verze Promethea ? Myslim tim kazetova, diskova ? Pouzival jsem kdysi textovy editor Desktop od Proximy a ten byl taky ve verzi kazeta nebo disketa D40.

[ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 ]

 

Ročník diskusního fóra

[ 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 ]

 

zobrazit kompletní archív     řadit příspěvky chronologicky

 

Počet záznamů: 6890

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist