Vážení přátelé. Jako velký fanda hry Tetris 2 od Fuxoftu jsem si po 22 letech od ukončení své činnosti na ZX Spectrum začal pohrávat s myšlenkou, jestli bych byl schopen naprogramovat pokračování této skvělé hry, kterou jako jedinou dodnes hraji na emulátoru ZX na PC a už se mi pomalu začínala ohrávat. Ovšem představa, že se znovu budu učit assembler mě od toho dlouho odrazovala, nicméně, nakonec jsem neodolal. Z podkroví jsem snesl krabici s materiály, které jsem kdysi nashromáždil a ponořil se do instrukcí Z80. V hlavě mi kupodivu i po tak dlouhé době něco málo zůstalo a co víc, na pár týdnů mě to úplně pohltilo a neskutečně bavilo. Za cíl jsem si dal to, aby ve hře zůstalo vše, co mě přišlo zábavné a dělalo Fukův Tetris, Tetrisem, čili plnění 1-4 linků, bourání speciálních cihliček, zrychlený čas, odečítaný čas, bonusové životy, levely vyplněné různými kreacemi atd. A naopak, hra pro dva hráče je jistě zajímavý nápad, ale nikdy jsem ji ve dvou nehrál a ruku na srdce, pravidelně to ve dvou nehrál asi nikdo, proto jsem od toho upustil. Místo toho jsem raději do hry vnesl nový prvek, který se aktivuje v některých levelech a to nutnost smazání 1 linku podle náhodné barvy, a že je to prvek docela těžký budete mít možnost okusit :-) Hru jsem se ostatně nesnažil udělat moc jednoduchou, protože ani T2 jednoduchý nebyl a nikomu to nevadilo. Další změny se týkají např. toho, že kostky mohou mít až sedm barev (T2 má pouze čtyři) a nejsou pevně svázány s určitým druhem. Díky tomu je hra barevnější. Změnu jsem také udělal ve speciálních kostkách, kde se Fuka přísně držel tetrisového počtu čtyř kostiček a přidané druhy byly docela nepěkné šílenosti. V tomto případě jsem to uchopil tak, že speciální kostky nejsou tetrisové, ale petrisové, skládají se tedy z 5 kostiček a jejich tvar je díky tomu příjemnější. Hra nenabízí možnost jejich vypnutí, zobrazují se však pouze asi v jedné desetině všech levelů, kterých je celkem 100. Vynecháním druhé hrací plochy jsem získal více prostoru na obrazovce, který jsem zaplnil především informacemi ze hry. Na pravé jsem soustředil úkoly, které je ve hře nutno splnit, čili počty a typy linek, zda je nutné ve hře odstranit speciální cihličky a také aktivaci barevné linky (jaká barva je zobrazena, na takovou je nutno cílit). Podotýkám jen, že všechny úkoly mohou a často také jsou v kombinaci s jinými a v tomto případě je nutné splnit všechny. Dále, na levé straně jsou informace o zrychlení hry, z kolika druhů kostek je náhodně v aktuálním levelu vybíráno a také, zda je možné získat bonus života. V horní části obrazovky jsou informace o počtu životů, číslo levelu a počítadlo skóre. Nějakou dobu jsem přemýšlel i nad tím, že do hry zabuduji editor levelů, ale protože by to prodloužilo vývoj, který jsem plánoval max. do konce roku 2019, tak jsem od toho upustil. Zcela se ale této myšlenky nevzdávám a pro jistotu jsem hru přizpůsobil tak, aby nebyl problém toho dosáhnout dodatečným programem. Tak, to by bylo v kostce vše. Doufám, že vás hra bude alespoň trochu bavit a třeba za dalších 22 let ... :-) Matin Daniel - Ozzyoss Software prosinec 2019