CESTA BOJOVNIKA PUBLISHER: Ultrasoft 1992 PRODUCER: Karel Maly CASSETTE INLAY: Michal Hlavac ------------------------------------------------------------------- Cesta bojovnika je akcni graficka hra, prvni sveho druhu z domaci produkce. Bojovnik se musi orientovat v rozsahlem bludisti a zaroven musi likvidovat pomoci souboju ve stylu KARATE velke mnozstvi nebezpecnych priser, ktere se mu stavi do cesty. Bludiste je rozdelene na tri casti: zacarovany les, podzemni rise pavouku a strasidelny hrad. Po nahrani hry do pocitace se zobrazi male menu, ze ktereho si muzete vybrat zpusob ovladani. Stlacenim klavesy 1 navolite ovladani Kempston joystickem, volba 2 znamena ovladani pomoci klavesnice. Kdyz jste si vybrali vyhovujici zpusob ovladani, pomoci klavesy 3 je mozne hru spustit. Ovladani bojovnika pomoci klavesnice: Q - pohyb vlevo W - pohyb vpravo R - pohyb nahoru D - pohyb dolu D+T - uder R+T - kop W+T - kryt Q+T - akce (seber/pouzij) K+M - konec hry Behem hry se vlevo v bubline pri symbolu srdce zobrazuje pocet zivotu bojovnika a ve strednim okenku se zobrazuji predmety, ktere bojovnik nese s sebou. V boji s nepritelem je mozne pouzit uder (na mensi vzdalenost), kop (na vetsi vzdalenost) a kryt (ochrana pred utokem). Kdyz se bojovnik stretne s nepritelem, musi ho nejdriv zneskodnit, aby mohl pokracovat v dalsi ceste. Cilem hry je ziskat 6 diamantu, ktere jsou ulozene ve skrinkach umistenych v podzemnich chodbach. Ke kazde ze sesti skrinek je jiny klic. Klice jsou poztracene v lese a jsou dobre viditelne, az na jeden, ktery je ukryty ve skale. Proto je nutne velmi dobre prozkoumat kazdou skalu. Kdyz se bojovnikovi podari otevrit nekterou ze skrinek, ziska jeden ze sesti diamantu. Kazdy diamant je treba odnest do mistnosti, ktera je vpravo od mista, kde bojovnik zacina svoji cestu. Zde je potrebne diamant ulozit do specialni schranky. Po ulozeni vsech sesti diamantu se otevrou dvere do hradu. V komnatach hradu musi bojovnik najit jeste jeden specialni klic. Pomoci neho je mozne otevrit posledni skrin, ktere se tez nachazi v prostorach hradu. V teto skrince je magicka plaketa, s kterou muze bojovnik vyjit ven ze zacarovaneho lesa. Vychod je oznaceny sipkou s napisem CESTA. Nez se vsak bojovnik dostane na svobodu, musi jeste zdolat nejsilnejsi prisery, ktere strezi vychod z lesa. Postup pri nahravani: 1. Spojte magnetofon a pocitac propojovacim kabelem. 2. Zadejte prikaz LOAD "" a stlacte klavesu ENTER. 3. Spustte magnetofon. Program je nahran z obou stran kazety, kdyz se vam ho nepodari nahrat z jedne strany, zkuste to z druhe. Pri nahravani je dulezite mit spravne nastavenou uroven vysek a hlasitosti.